Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AGT
Automated cable vehicle controller
Automated guideway transit
Automated guideway transportation
Cable car controller
Cable car operator
Computer controlled vehicle system
Control bottom supported CPT vehicles
Controller
Controller of automated cable vehicles
Controller of cable vehicle fares
Operate bottom supported CPT vehicles
Operate bottom supported cable-propelled vehicles
Passenger fare controller
Ticket inspector

Vertaling van "controller automated cable vehicles " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cable car operator | controller of automated cable vehicles | automated cable vehicle controller | cable car controller

operator van een skilift | operator van mechanische skiliften | operator van een kabelbaan | operator van een kabeltram


controller of cable vehicle fares | ticket inspector | controller | passenger fare controller

controleuse | tramcontroleuse | kaartjescontroleur | treincontroleur


carry out bottom supported cable-propelled vehicle operations | control bottom supported CPT vehicles | operate bottom supported cable-propelled vehicles | operate bottom supported CPT vehicles

aan de grond verankerde kabelvoertuigen bedienen


automated guideway transit | automated guideway transportation | computer controlled vehicle system | AGT [Abbr.]

automatisch bestuurd kabinesysteem | automatisch bestuurd kabinetransport | automatisch bestuurd kabinevervoer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
54. Calls for an enhanced research and technology policy with the aim of promoting innovation in the transport sector; considers that this policy, which must be accompanied by appropriate funding, should be drawn up in cooperation with all relevant stakeholders, including citizens and representatives of users, in order to understand the needs of the sector and, accordingly, improve the allocation of EU funding, in particular through the Horizon 2020 programme; takes the view that priority should be given to projects with a clear European added-value which aim at decarbonising transport and promoting energy-efficient modes of transport (including walking and cycling), increasing the efficiency and transparency of the supply chain, enhancin ...[+++]

54. dringt aan op een omvattend onderzoeks- en technologiebeleid met als doel het stimuleren van innovatie in de vervoersector; is van oordeel dat dit beleid, vergezeld van de nodige financiering, moet worden vastgesteld in samenwerking met alle relevante belanghebbende partijen, waaronder burgers en vertegenwoordigers van gebruikers, om een goed inzicht te krijgen in de behoeften van de sector en de verdeling van de met name in het kader van het Horizon 2020-programma beschikbare EU-financiering in dat verband te kunnen bijstellen; vindt dat de prioriteit moet liggen bij projecten met een duidelijke Europese meerwaarde die bedoeld zij ...[+++]


54. Calls for an enhanced research and technology policy with the aim of promoting innovation in the transport sector; considers that this policy, which must be accompanied by appropriate funding, should be drawn up in cooperation with all relevant stakeholders, including citizens and representatives of users, in order to understand the needs of the sector and, accordingly, improve the allocation of EU funding, in particular through the Horizon 2020 programme; takes the view that priority should be given to projects with a clear European added-value which aim at decarbonising transport and promoting energy-efficient modes of transport (including walking and cycling), increasing the efficiency and transparency of the supply chain, enhancin ...[+++]

54. dringt aan op een omvattend onderzoeks- en technologiebeleid met als doel het stimuleren van innovatie in de vervoersector; is van oordeel dat dit beleid, vergezeld van de nodige financiering, moet worden vastgesteld in samenwerking met alle relevante belanghebbende partijen, waaronder burgers en vertegenwoordigers van gebruikers, om een goed inzicht te krijgen in de behoeften van de sector en de verdeling van de met name in het kader van het Horizon 2020-programma beschikbare EU-financiering in dat verband te kunnen bijstellen; vindt dat de prioriteit moet liggen bij projecten met een duidelijke Europese meerwaarde die bedoeld zij ...[+++]


The control rods and cables shall not contact the towed vehicle frame or other surfaces that may affect the application or release of the brake.

De bedieningsstangen en -kabels mogen niet in contact komen met het chassis van het getrokken voertuig of andere oppervlakken die de inwerkingstelling of het lossen van de rem kunnen beïnvloeden.


In case of permanently connected charge cables, the requirement above is deemed to be met when use of the charge cable obviously prevents the use of the vehicle (e.g. cable is always routed over operator controls, rider’s saddle, driver’s seat, handle bar or steering wheel, or the seat covering the cable storage space needs to remain in open position).

In het geval dat de oplaadkabels permanent aangesloten zijn, wordt aan het bovengenoemde voorschrift geacht voldaan te zijn wanneer duidelijk is dat het gebruik van de oplaadkabel het gebruik van het voertuig onmogelijk maakt (bv. doordat de kabel over de bedieningsinstrumenten, het zadel of de stoel van de bestuurder of het stuur loopt, of wanneer de stoel die de ruimte afdekt waarin de kabel wordt bewaard open moet blijven staan).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Compliance with the requirement to make inter-vehicle and consecutive connecting doors operate synchronously is only mandatory if the doors are already automated, the door control system is being renewed or upgraded and there is a suitable inter-vehicle communications control system.

Conformiteit ten aanzien van de eisen betreffende de synchrone werking van automatische verbindingsdeuren tussen voertuigen is niet verplicht, tenzij de deuren reeds automatisch zijn, het deurbedieningsysteem wordt vernieuwd of aangepast en er een tussen de voertuigen een geschikte verbinding bestaat.


Where animal transport is concerned, a GPS system should be used to monitor travel time, the route and activities of the vehicle during the journey. This could lead to an automated animal transport control system.

Om de reistijd en de route van diertransporten alsmede de activiteiten tijdens het vervoer te kunnen controleren moet een GPS-systeem worden gebruikt, dat een systeem van automatische controle van diertransporten mogelijk maakt.


For animal transport control of the travelling time and the route and activities during the journey of the vehicle one must use a GPS system, that can result in an automated system of control of animal transport.

Om de reistijd, de route en de activiteiten tijdens de reis van het voertuig waarin dieren worden vervoerd te kunnen controleren moet een GPS-systeem worden gebruikt, dat een systeem van automatische controle van het dierentransport mogelijk maakt.


b. Systems specially designed or modified for the automated control of the motion of submersible vehicles specified in 8A001 using navigation data and having closed loop servo-controls:

b. systemen, speciaal ontworpen of aangepast voor het automatisch besturen van de bewegingen van apparatuur voor onderwatervoertuigen bedoeld in 8A001, waarbij gebruik wordt gemaakt van navigatiegegevens en teruggekoppelde servobesturingen zodat:


The minimum length of the cable harness to be placed under the stripline, and which will also include the power-supply lines for the electronic control unit, must be 1,5 m unless the cable harness in the vehicle is shorter than 1,5 m. In that case, the length of the cable harness will be that of the longest harness used in the vehicle installation.

De minimumlengte van de onder de striplijn te plaatsen kabelboom, waarin ook de voedingskabels van de elektronische regelaar moeten zijn opgenomen, bedraagt 1,5 m, tenzij de lengte van de kabelboom in het voertuig minder dan 1,5 m is. In dit geval moet de kabelboom even lang zijn als de langste kabelboom die in de voertuiginstallatie wordt gebruikt.


On the civilian side, it will produce private mobile radio systems, PTT network management systems, mobile cellular radio infrastructure and terminals, air traffic control equipment and a range of special data processing or telematic systems (eg automatic vehicle monitoring/road pricing, public information displays, building automation).

De civiele produkten omvatten particuliere mobiele radiosystemen, PTT/netwerk- beheersystemen, mobiele cellulaire radio-infrastructuur en eindapparatuur, luchtverkeersleiding-uitrusting en een reeks van speciale gegevensverwerkende of telematicasystemen (b.v. voor automatische verkeerscontrole/tolheffing, openbare informatiesignalisering, bouwautomatisering).


w