Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cost accounting clerk
Cost accounting officer
Cost analyst
Cost recovery
Cost recovery basis
Cost recovery estimator
Estimate restoration cost
Estimate restoration costs
Estimating restoration costs
Measure restoration costs
Parts appraisals
Parts costs
Parts estimates
Parts pricing

Vertaling van "cost recovery estimator " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cost accounting clerk | cost accounting officer | cost analyst | cost recovery estimator

assistent budgettaire controle | costaccountant | kostenanalist | medewerker boekhouding en budget




cost recovery

dekking van kosten | doorberekening van kosten




parts costs | parts estimates | parts appraisals | parts pricing

prijsbepaling van onderdelen | prijs van onderdelen | prijsstelling van onderdelen


estimate restoration cost | measure restoration costs | estimate restoration costs | estimating restoration costs

reparatiekosten schatten | restauratiekosten schatten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The mechanisms for estimating these costs (financial costs as well as environmental and resource costs), enforcing such cost recovery and estimating the adequate contribution of different water users must be part of the River Basin Management Plans (cf. Article 13 WFD) to be established by end 2009.

De mechanismen waarmee deze kosten (financiële kosten, maar ook milieukosten en kosten van hulpbronnen) worden geraamd, waarmee de kostenterugwinning wordt gerealiseerd en waarmee de redelijke bijdrage van verschillende watergebruikers wordt geraamd, moeten deel uitmaken van de stroomgebiedsbeheersplannen (zie artikel 13 van de kaderrichtlijn) die eind 2009 moeten zijn opgesteld.


The mechanisms for estimating these costs (financial costs as well as environmental and resource costs), enforcing such cost recovery and estimating the adequate contribution of different water users must be part of the River Basin Management Plans (cf. Article 13 WFD) to be established by end 2009.

De mechanismen waarmee deze kosten (financiële kosten, maar ook milieukosten en kosten van hulpbronnen) worden geraamd, waarmee de kostenterugwinning wordt gerealiseerd en waarmee de redelijke bijdrage van verschillende watergebruikers wordt geraamd, moeten deel uitmaken van de stroomgebiedsbeheersplannen (zie artikel 13 van de kaderrichtlijn) die eind 2009 moeten zijn opgesteld.


All these implications are particularly worrying because the latest estimates suggest that tax fraud in the European Union amounts to EUR 200 billion a year. If we consider that this figure equates to twice the cost of the Commission’s proposed economic recovery plan, the size of the sum involved can be appreciated.

Dat alles wordt nog eens bedenkelijker als we erbij stilstaan dat de omvang van de belastingfraude in de Europese Unie volgens de laatste schattingen jaarlijks 200 miljard bedraagt, ofwel twee keer het bedrag dat met het door de Commissie voorgestelde herstelplan voor de economie is gemoeid. Dat geeft ons een indruk van de schaal van de belastingfraude.


If the waste is destined for recovery, provide the planned method of disposal for the non-recoverable fraction after recovery, the amount of recovered material in relation to non-recoverable waste, the estimated value of the recovered material and the cost of recovery and the cost of disposal of the non-recoverable fraction in an annex.

Indien het afval bestemd is voor nuttige toepassing, vermeld dan in een bijlage de geplande verwijderingmethode voor de niet-toepasbare restfractie, de hoeveelheid nuttig toegepast materiaal in verhouding tot het niet nuttig toepasbare afval, de geschatte waarde van het nuttig toegepaste materiaal en de kosten van nuttige toepassing en de kosten van verwijdering van het restafval.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(g)that the ratio of the recoverable and non-recoverable waste, the estimated value of the materials to be finally recovered or the cost of the recovery and the cost of the disposal of the non-recoverable fraction do not justify the recovery, having regard to economic and/or environmental considerations; or

g)de verhouding tussen de wel en niet nuttig toe te passen afvalstoffen, de geschatte waarde van het materiaal dat uiteindelijk nuttig wordt toegepast, of de kosten van de nuttige toepassing en de kosten van verwijdering van het niet nuttig toe te passen gedeelte, de nuttige toepassing uit economisch en/of milieutechnisch oogpunt niet rechtvaardigen; of


The overall cost for compliance with the WEEE Directive is estimated at € 500-900 million per year EU-wide. Of those cost, € 300-600 million will be spent on collection and € 200-300 million on recovery, reuse and recycling.

De totale kosten van de maatregelen die nodig zijn om te voldoen aan de AEEA-richtlijn worden geschat op 500 tot 900 miljoen euro per jaar voor de hele EU. Van dit bedrag zal 300 tot 600 miljoen euro worden gebruikt voor inzameling en 200 tot 300 miljoen euro voor nuttige toepassing, hergebruik en recycling van AEEA.


(e) that the ratio of the recoverable and non-recoverable waste, the estimated value of the materials to be finally recovered or the cost of the recovery and the cost of the disposal of the non recoverable fraction do not justify the recovery under environmental considerations. Guidelines shall be established in accordance with the procedure laid down in Article 18 of Directive 75/442/EEC, as amended, by 1 January 2005 at the lates ...[+++]

(e) dat de verhouding tussen de wel en niet nuttig toe te passen afvalstoffen, de geschatte waarde van het materiaal dat uiteindelijk nuttig wordt toegepast, of de kosten van de nuttige toepassing en de kosten van verwijdering van het niet nuttig toe te passen gedeelte de nuttige toepassing uit milieutechnisch oogpunt niet rechtvaardigen; er dienen uiterlijk op 1 januari 2005 richtsnoeren te worden vastgesteld in overeenstemming met de procedure in artikel 18 van Richtlijn 75/442/EEG, als gewijzigd, of


k ) that the ratio of the recoverable and non-recoverable waste, the estimated value of the materials to be finally recovered or the cost of the recovery and the cost of the disposal of the non-recoverable fraction, the calorific value of the waste, the mixing with other types of waste, the pollutant content or the risks connected with the transfer of pollutants into products, do not justify the recovery under economic and/or envir ...[+++]

dat de verhouding tussen de wel en niet nuttig toe te passen afvalstoffen, de geschatte waarde van het materiaal dat uiteindelijk nuttig wordt toegepast, of de kosten van de nuttige toepassing en de kosten van verwijdering van het niet nuttig toe te passen gedeelte, de calorische waarde van de afvalstoffen, het feit dat de afvalstoffen met andere zijn gemengd, het gehalte aan schadelijke stoffen van de afvalstoffen of de gevaren die zijn verbonden aan de verwerking van schadelijke stoffen in producten, de nuttige toepassing uit economisch en/of milieutechnisch oogpunt niet rechtvaardigen.


[72] This provision reads as follows: "if the ratio of the recoverable and non-recoverable waste, the estimated value of the materials to be finally recovered or the cost of recovery and the cost of the disposal of the non-recoverable fraction do not justify the recovery under economic and environmental conditions".

[72] Deze bepaling luidt als volgt: "indien de verhouding tussen de wel en niet nuttig toe te passen afvalstoffen, de geschatte waarde van het materiaal dat uiteindelijk nuttig wordt toegepast, of de kosten van de nuttige toepassing en de kosten van verwijdering van het niet nuttig toe te passen gedeelte de nuttige toepassing uit economisch en milieutechnisch oogpunt niet rechtvaardigen".


The Court also underlined that pursuant to Article 7(4) fifth indent of Regulation (EEC) 259/93 on shipments of waste, Member States may object to shipments of "if the ratio of the recoverable and non-recoverable waste, the estimated value of the materials to be finally recovered or the cost of recovery and the cost of the disposal of the non-recoverable fraction do not justify the recovery under economic and environmental conditio ...[+++]

Het Hof benadrukt ook dat krachtens artikel 7, lid 4, vijfde streepje, van Verordening (EEG) nr. 259/93 betreffende de overbrenging van afvalstoffen, lidstaten bezwaar kunnen maken tegen de overbrenging "indien de verhouding tussen de wel en niet nuttig toe te passen afvalstoffen, de geschatte waarde van het materiaal dat uiteindelijk nuttig wordt toegepast, of de kosten van de nuttige toepassing en de kosten van verwijdering van het niet nuttig toe te passen gedeelte de nuttige toepassing uit economisch en milieutechnisch oogpunt niet rechtvaardigen".




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'cost recovery estimator' ->

Date index: 2022-02-21
w