Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Angular head
Apply cross-reference tools for product determination
Carry out cross merchandising
Carrying out of cross merchandising
Complete cross merchandising
Cross head
Cross-border activity
Cross-border cooperation
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Cross-head
Cross-head shoe
Cross-head slide block
Cross-head slipper
ICRC
IFRC
International Committee of the Red Cross
Make cross merchandising
Manipulate barriers at level crossings
Move barriers at level crossings
Move level crossing barriers
Operate barriers at level crossings
Red Crescent
Red Cross
Shoulders
Trans-border cooperation
Transnational dimension
Transnational perspective

Vertaling van "cross head " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cross-head shoe | cross-head slide block | cross-head slipper

kruishoofdschoen | kruishoofdslof | leierblok






cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

grensoverschrijdende dimensie [4.7] [ grensoverschrijdende activiteit | grensoverschrijdende kwestie | grensoverschrijdend perspectief | transnationaal perspectief | transnationale dimensie ]


move barriers at level crossings | move level crossing barriers | manipulate barriers at level crossings | operate barriers at level crossings

slagbomen aan spoorwegovergangen bedienen


apply cross-reference tools for product determination | implement cross checking processes for production classification | apply cross-reference tools for product identification | implement cross checking processes for production analysis

kruisverwijzingssystemen toepassen voor productidentificatie


carrying out of cross merchandising | make cross merchandising | carry out cross merchandising | complete cross merchandising

kruisverkoop toepassen


Red Cross [ ICRC | IFRC | International Committee of the Red Cross | International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies | Red Crescent ]

Rode Kruis [ ICRK | internationaal Comité van het Rode Kruis | internationaal Rode Kruis | internationale federatie van de nationale verenigingen van het Rode Kruis en de Rode Halve Maan | Internationale Rode-Kruisconferentie | Liga van Rode-Kruisverenigingen | Rode Halve Maan ]


A rare functional disorder with recurrent episodes of torticollis posturing of the head (inclination or tilting of the head to one side) in healthy children. The prevalence is unknown and the benign nature of the disorder probably means that it is un

goedaardige paroxysmale torticollis in kinderjaren


cross-border cooperation [ trans-border cooperation ]

grensoverschrijdende samenwerking [ grensoverschrijdende integratie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A. whereas Articles 49 and 54 of the Treaty on the Functioning of the European Union guarantee freedom of establishment for all companies and firms; whereas cross-border company migration is one of the crucial elements in the completion of the internal market; whereas the lack of consistency in legislation on transfers and on procedures for transferring the registered office or real head office of an existing company or firm incorporated under national law from one Member State to another, within the single market, and the associated risks in terms of employment, as well as the administrative difficulties, the ...[+++]

A. overwegende dat artikelen 49 en 54 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie de vrijheid van vestiging voor alle vennootschappen en ondernemingen waarborgen; overwegende dat grensoverschrijdende verhuizing van vennootschappen een van de cruciale elementen voor de voltooiing van de interne markt is; overwegende dat moet worden gewezen op het gebrek aan uniformiteit in de wetgeving betreffende de verplaatsing, en de procedures voor het verplaatsen, van de statutaire zetel of het hoofdkantoor van een bestaande naar nationaal recht opgerichte vennootschap van de ene naar de andere lidstaat in het kader van de interne markt, alsmede op de hieraan verbonden risico's voor de werkgelegenheid, alsook op de adminis ...[+++]


The report we adopted today is an extremely important document in terms of helping to define an ambitious EU position on this issue ahead of the September summit and putting political pressure on EU Member States. The endorsement of this report by an overwhelming majority of MEPs sends a clear and cross-party political message to the EU Heads of State or Government, before they meet on 17 June in Brussels, that the EU should remain strong and fully committed to the achievement of the MDGs, especially at a time of financial crisis.

Het verslag dat we vandaag hebben aangenomen is een buitengewoon belangrijk document wat betreft het helpen bepalen van een ambitieus EU-standpunt over deze kwestie vooruitlopend op de top van september en het uitoefenen van politieke druk op de lidstaten van de EU. Met de ondersteuning van dit verslag door een overweldigende meerderheid van de leden van het Europees Parlement wordt aan de staatshoofden en regeringsleiders van de EU de heldere en alle partijen overstijgende boodschap gezonden, voordat zij op 17 juni in Brussel bijeenkomen, dat de EU zich sterk en volledig dient te blijven inzetten voor het bereiken van de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling, in het bijzonder in een tijd van financiële ...[+++]


1. Following the adoption of the joint operational programme by Commission decision, the programme shall start immediately in the Member States with the allocation in the European Neighbourhood and Partnership Instrument for cross-border cooperation from heading 1B of the Financial Perspective (Interinstitutional Agreement 2006/C 139/01) .

1. Na de goedkeuring van het gemeenschappelijke operationele programma bij besluit van de Commissie gaat het programma in de lidstaten onmiddellijk van start op basis van de kredieten van het Europees nabuurschaps- en partnerschapsinstrument die uit hoofde van rubriek 1B van het financieel kader (Interinstitutioneel Akkoord 2006/C 139/01) voor grensoverschrijdende samenwerking beschikbaar zijn.


for the European Neighbourhood and Partnership Instrument allocations for cross-border cooperation from heading 1B of the Financial Perspective (Interinstitutional Agreement 2006/C 139/01), the amounts earmarked for future annual commitments of the joint operational programme concerned shall be used within the framework of the European Regional Development Fund (ERDF) in accordance with the procedures referred to in Article 9(10) of Regulation (EC) No 1638/2006.

wat de voor grensoverschrijdende samenwerking bestemde kredieten voor het Europees nabuurschaps- en partnerschapsinstrument uit hoofde van rubriek 1B van het financieel kader (Interinstitutioneel Akkoord 2006/C 139/01) betreft, worden de bedragen die voor vastleggingen in latere jaren van het betrokken gemeenschappelijke operationele programma zijn beoogd, gebruikt voor activiteiten in het kader van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) volgens de procedures van artikel 9, lid 10, van Verordening (EG) nr. 1638/2006.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Neighbourhood and Partnership Instrument allocations committed to the cross-border cooperation from heading 4 of the Financial Perspectives (Interinstitutional Agreement 2006/C 139/01) shall be decommitted.

De kredieten voor het Europees nabuurschaps- en partnerschapsinstrument die al uit hoofde van rubriek 4 van het financieel kader (Interinstitutioneel Akkoord 2006/C 139/01) voor grensoverschrijdende samenwerking zijn vastgelegd, worden vrijgemaakt.


for the European Neighbourhood and Partnership Instrument allocations for cross-border cooperation from heading 4 of the Financial Perspectives (Interinstitutional Agreement 2006/C 139/01), the amounts earmarked for future annual commitments of the joint operational programme concerned shall be used to finance other programmes or projects eligible under Regulation (EC) No 1638/2006.

wat de voor grensoverschrijdende samenwerking bestemde kredieten voor het Europees nabuurschaps- en partnerschapsinstrument uit hoofde van rubriek 4 van het financieel kader (Interinstitutioneel Akkoord 2006/C 139/01) betreft, worden de bedragen die voor vastleggingen in latere jaren van het betrokken gemeenschappelijke operationele programma zijn beoogd, gebruikt om andere subsidiabele programma's of projecten uit hoofde van Verordening (EG) nr. 1638/2006 te financieren.


3. Where the programme is terminated because partner countries do not sign financing agreements within the required deadlines, budgetary allocations already committed to cross-border cooperation under the European Neighbourhood and Partnership Instrument under heading 1B of the Financial Perspective (Interinstitutional Agreement 2006/C 139/01) shall remain available for their normal lifetime but may be used only for activities which take place exclusively in the Member States concerned.

3. Wanneer het programma wordt beëindigd omdat de partnerlanden de financieringsovereenkomst niet binnen de gestelde termijn hebben ondertekend, blijven de kredieten voor het Europees nabuurschaps- en partnerschapsinstrument die uit hoofde van rubriek 1B van het financieel kader (Interinstitutioneel Akkoord 2006/C 139/01) al voor grensoverschrijdende samenwerking zijn vastgelegd, tijdens hun normale geldigheidsduur beschikbaar, maar alleen voor acties die uitsluitend in de betrokken lidstaten plaatsvinden.


With regard to the other cross-Pyrenees axes highlighted by the honourable Member, the Commission wishes to emphasise the following. As regards the Canfranc-Oloron rail line, the Member States concerned, namely France and Spain, are responsible for analysing the economic and technical situation and for taking decisions on the basis of such analysis; the Bielsa tunnel is not part of the TEN-T and is therefore ineligible for Community support under the heading of the TEN-T budget. The Somport tunnel (increased safety) and the Bedous diversion along Route Nationale 134 (access to the Somport tunnel) have enjoyed Community support ...[+++]

Wat de andere door de geachte afgevaardigde aangestipte verbindingen door de Pyreneeën betreft, zou de Commissie op het volgende willen wijzen: voor de spoorlijn Canfranc - Oloron geldt dat het aan de betrokken lidstaten (Frankijk en Spanje) is om de economische en technische aspecten te analyseren en op basis van die analyse besluiten te nemen; de tunnel van Bielsa behoort niet tot het trans-Europese vervoersnetwerk en komt derhalve niet voor een Gemeenschapsbijdrage uit hoofde van de TEN-T-begroting in aanmerking; en voor het project inzake de Somporttunnel (verbetering van de veiligheid) alsmede voor het project inzake de wegomleggi ...[+++]


In the case of groups headed by a regulated entity or a mixed financial holding company with their head office inside the Community, cross-sectoral activities shall also be regarded as significant within the meaning of Article 2(12)(d) if the threshold value is below the percentage of subparagraph 1 but the consolidated and/or aggregated balance sheet total of the smallest financial sector exceeds the amount of EUR 3 billion.

Wanneer een groep door een gereguleerde entiteit of een gemengde financiële holding met hoofdkantoor binnen de Gemeenschap wordt geleid, worden sectoroverschrijdende activiteiten eveneens beschouwd als zijnde significant in de zin van artikel 2, punt 12, onder d), indien de drempel beneden het in lid 1 genoemde percentage ligt, maar het geconsolideerde en/of geaggregeerde balanstotaal van de kleinste financiële sector het bedrag van 3 miljard EUR overschrijdt.


The current system is too muddled. Since the Commission has failed to draw up a single, clear budget heading to cover cooperation of this kind, support for cross-border and inter-regional cooperation measures must be sought from a bewildering array of programmes. The fact that different restrictions, application procedures, planning and monitoring principles, etc. apply to different programmes greatly hampers the task of drawing clear conclusions about the effectiveness and impact of Community measures.

De voor de verschillende programma's geldende beperkingen, aanvraagprocedures, procedures voor planning en controle, enzovoort vormen een wezenlijke belemmering voor het trekken van duidelijke conclusies inzake de effectiviteit en het nut van communautaire maatregelen. Op deze manier zullen ook besluiten over toekomstige maatregelen gebaseerd moeten worden op vage schattingen.


w