Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3 dB bandwidth
3 dB coupler
3 dB passband
Cap-and-trade system
Carbon market
Create a rhyme scheme structure
Create rhyme scheme structures
Creating a rhyme scheme structure
DB scheme
Defined benefit pension scheme
Defined benefit retirement scheme
Defined benefit scheme
Design landscape schemes
Designing landscape schemes
ETS
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
Handle loyalty schemes
International emissions trading
Landscape scheme designing
Landscape schemes designing
Loyalty scheme processing
Process loyalty schemes
Refine loyalty schemes
SAPS
SFPS
SPS
Scheme value
Set a rhyme scheme structure
Setting up pulse generator for DBS
Single area payment scheme
Single farm payment
Single farm payment scheme
Single payment
Single payment scheme
Three dB bandwidth
Three dB coupler
Three dB passband

Vertaling van "db scheme " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
defined benefit pension scheme | defined benefit retirement scheme | defined benefit scheme | DB scheme [Abbr.]

beschikbare-uitkeringssysteem | defined benefitregeling | pensioenbasissysteem | pensioenregeling met een gegarandeerde toezegging | pensioenregelingen op basis van vaste toezeggingen


3 dB bandwidth | 3 dB passband | three dB bandwidth | three dB passband

3 dB-bandbreedte




designing landscape schemes | landscape scheme designing | design landscape schemes | landscape schemes designing

landschapsschema’s ontwerpen


create rhyme scheme structures | set a rhyme scheme structure | create a rhyme scheme structure | creating a rhyme scheme structure

rijmschema opstellen


loyalty scheme processing | refine loyalty schemes | handle loyalty schemes | process loyalty schemes

klantenprogramma’s verwerken




Setting up pulse generator for DBS

instellen van pulsgenerator voor 'deep brain stimulation'


single payment scheme [ SAPS | SFPS | single area payment scheme | single farm payment | single farm payment scheme | single payment | SPS ]

bedrijfstoeslagregeling [ BTR (bedrijfstoeslagregeling) | REAB | regeling inzake een enkele areaalbetaling ]


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

emissiehandel [ handel in emissierechten | koolstofmarkt ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Such systems can not only address failures in sponsor-backed DB schemes or book reserve schemes, but could also compensate for excessive losses in DC schemes.

Dergelijke stelsels kunnen niet alleen tekortkomingen in door sponsoren betaalde toegezegde-pensioenregelingen of een boekreserveregelingen opvangen, maar ook excessieve verliezen in toegezegde-premieregelingen compenseren.


Existing collective governance structures in DB schemes facilitate this.

De bestaande structuren van collectief bestuur in de toegezegde-pensioenregelingen maken dit gemakkelijker.


The IORP Directive's minimum prudential requirements include solvency rules for DB schemes.

De minimale prudentiële vereisten van de IBPV-richtlijn omvatten solvabiliteitsvoorschriften voor toegezegde-pensioenregelingen.


Some occupational DB schemes have also adapted to demographic and structural changes by increasing risk sharing between sponsors, workers and pensioners.

Sommige toegezegde-premieregelingen van bedrijven zijn ook aangepast aan de demografische en structurele veranderingen door de risico's te verdelen tussen sponsors, werknemers en gepensioneerden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Furthermore, while occupational DB schemes provide greater certainty about future retirement income and reduce costs because of their size and risk sharing, they can be an untenable burden on employers.

Weliswaar bieden toegezegde-pensioenregelingen van werkgevers meer zekerheid over toekomstige pensioeninkomens en reduceren zij de kosten dankzij hun grootschaligheid en de risicodeling, maar zij kunnen een onhoudbare last voor de werkgevers betekenen.


51. Notes a large variety in the design of pension plans, varying from defined benefit (DB) to defined contribution (DC) or mixed schemes; notes also a shift from DB schemes to DC schemes or the establishment of mandatory funded pillars in some Member States; stresses that this increases the need for more transparency and better information provision to citizens regarding the promised benefits, cost levels and investment strategies;

51. merkt op dat er een grote verscheidenheid bestaat in het ontwerp van pensioenplannen, gaande van regelingen met vaste uitkeringen tot regelingen met vaste bijdragen of gemengde regelingen; stelt eveneens vast dat er in bepaalde lidstaten een verschuiving plaatsvindt van regelingen met vaste uitkeringen naar regelingen met vaste bijdragen of naar de oprichting van pijlers met verplichte kapitaaldekking; benadrukt dat er hierdoor een grotere behoefte ontstaat aan meer transparantie en een betere voorlichting van burgers over de beloofde uitkeringen, de hoogte van de kosten en de investeringsstrategieën;


39. Notes a large variety in the design of pension plans, varying from defined benefit (DB) to defined contribution (DC) or mixed schemes; notes also a shift from DB schemes to DC schemes or the establishment of mandatory funded pillars in some Member States; stresses that this increases the need for more transparency and better information provision to citizens regarding the promised benefits, cost levels and investment strategies;

39. merkt op dat er een grote verscheidenheid bestaat in het ontwerp van pensioenplannen, gaande van regelingen met vaste uitkeringen tot regelingen met vaste bijdragen of gemengde regelingen; stelt eveneens vast dat er in bepaalde lidstaten een verschuiving plaatsvindt van regelingen met vaste uitkeringen naar regelingen met vaste bijdragen of naar de oprichting van pijlers met verplichte kapitaaldekking; benadrukt dat er hierdoor een grotere behoefte ontstaat aan meer transparantie en een betere voorlichting van burgers over de beloofde uitkeringen, de hoogte van de kosten en de investeringsstrategieën;


11. Regrets the cuts of EUR 2 million for the school milk programme proposed by the Commission and supported by the Council from EUR 77 million in the 2015 appropriation to EUR 75 million in DB 2016; recalls Parliament's request for an increase of EUR 20 million a year for this scheme; welcomes the small increase proposed by the Commission and supported by the Council in the school fruit scheme to EUR 150 million; stresses that both programmes have proven to be useful within the Member States and underlines their importance given the current crisis and levels of child malnutrition in the Union; calls on the Council to take into consi ...[+++]

11. betreurt de bezuinigingen van 2 miljoen euro op het schoolmelkprogramma van 77 miljoen EUR in de kredieten voor 2015 naar 75 miljoen EUR in OB 2016, als voorgesteld door de Commissie en gesteund door de Raad; herhaalt het verzoek van het Parlement om een verhoging van 20 miljoen EUR per jaar voor deze regeling; is verheugd over de kleine verhoging van de schoolfruitregeling naar 150 miljoen EUR, als voorgesteld door de Commissie en gesteund door de Raad; benadrukt dat beide programma's nuttig zijn gebleken in de lidstaten, en onderstreept hun belang gezien de huidige crisis en de mate van ondervoeding bij kinderen in de Unie; ver ...[+++]


34. Recalls that the DB provided for reinforcements in the area of security and migration, including a EUR 150 million scheme for the relocation of 40 000 persons in need of international protection, leading the Commission to exceed the ceiling for this heading by EUR 124 million and to propose the corresponding mobilisation of the Flexibility Instrument; welcomes the fact that the Council has agreed to the principle of mobilising the Flexibility Instrument for this purpose; notes however that a long-term financial plan to respond to the refugee crisis is needed and considers that this shall also be addressed through the revision of th ...[+++]

34. herinnert eraan dat de OB voorziet in meer middelen op het gebied van veiligheid en migratie, met inbegrip van een bedrag van 150 miljoen EUR voor de hervestiging van 40 000 personen die internationale bescherming nodig hebben, wat ertoe heeft geleid dat de Commissie het maximum voor deze rubriek met 124 miljoen EUR heeft overschreden en heeft voorgesteld de desbetreffende middelen beschikbaar te stellen uit het flexibiliteitsinstrument; is verheugd over het feit dat de Raad heeft ingestemd met het beginsel om het flexibiliteitsinstrument voor dit doel te gebruiken; merkt evenwel op dat er nood is aan een financiële langetermijnpla ...[+++]


45. Agrees that additional support is needed to alleviate the impact of the Russian ban on the import of certain Union agricultural and fisheries products; welcomes the emergency support measures taken by the Commission as a first response to this crisis; increases, therefore, the Union co-financing for promotion measures in the Common Agricultural Policy by EUR 30 million in order to help producers find alternative sales opportunities, while providing EUR 5 million additional support to fishermen via the EMFF; also decides to increase the amount available for the school fruits scheme by EUR 7 million and school milk scheme by EUR 4 m ...[+++]

45. stemt ermee in dat extra steun nodig is om de gevolgen van het Russische invoerverbod voor bepaalde landbouw- en visserijproducten uit de Unie op te vangen; verwelkomt de noodhulpmaatregelen die de Commissie heeft genomen als eerste reactie op deze crisis; verhoogt daarom de medefinanciering door de Unie van afzetbevorderingsacties in het kader van het gemeenschappelijk landbouwbeleid met 30 miljoen EUR, om producenten te steunen bij het vinden van alternatieve verkoopmogelijkheden, en wijst een bijkomend bedrag van 5 miljoen EUR toe ter ondersteuning van vissers via het EFMZV; besluit eveneens om het beschikbare bedrag voor de schoolfruitregeling te ...[+++]


w