Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accounting fraud
Administer fragile items
Banco
Boiler room
Bonko
Bunco
Bunko
Con
Con job
Confidence game
Confidence trick
Deal with fragile items
Deal with killing animals measures
Deal with killing animals procedures
Deal with killing animals processes
Dealing with killing animals processes
Economic crime
Economic offence
FRAX
FRAXA syndrome
FXS
False bill
False invoice
Fra-X syndrome
Fragile X syndrome
Fragile item packing for transportation
Fragile items packing for transportation
Fragile x chromosome syndrome
Fragility
Handle a fragile item
Handle fragile items
Martin-Bell syndrome
New Deal
New Deal for engagement in fragile states
Pack fragile items for transportation
Ponzi
Ponzi game
Ponzi scheme
Prepare fragile items for transportation
Pyramid scheme
Refusal to deal
Refusal to sell
Refusal to supply
Scam
Shady deal
Shell game
Situation of fragility
State fragility
Swindle
Wholesale dealing
Wholesale market
Wholesale trade

Vertaling van "deal with fragile items " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
administer fragile items | handle a fragile item | deal with fragile items | handle fragile items

breekbare voorwerpen hanteren


New Deal | New Deal for engagement in fragile states | New Deal for Engagement with Fragile and Conflict Affected States

New Deal voor de inzet in fragiele staten


fragile item packing for transportation | fragile items packing for transportation | pack fragile items for transportation | prepare fragile items for transportation

breekbare voorwerpen verpakken voor transport | breekbare voorwerpen verpakken voor vervoer


deal with killing animals measures | dealing with killing animals processes | deal with killing animals procedures | deal with killing animals processes

omgaan met het doden van dieren


fragility | situation of fragility | state fragility

fragiliteit | onstabiliteit


fragile x chromosome syndrome | fragile X syndrome | Fra-X syndrome | FRAXA syndrome | Martin-Bell syndrome | FRAX [Abbr.] | FXS [Abbr.]

fragiel-X-syndroom | FXS [Abbr.]


economic offence [ banco | boiler room | bonko | bunco | bunko | con | confidence game | confidence trick | con job | economic crime | false bill | false invoice | Ponzi | Ponzi game | Ponzi scheme | pyramid scheme | scam | shady deal | shell game | swindle | Accounting fraud(STW) ]

economisch delict [ economische criminaliteit | oplichting | overtreding van de Wet Economische Delicten | vervalste rekening ]


wholesale trade [ wholesale dealing | wholesale market ]

groothandel [ grossier ]


refusal to sell [ refusal to deal | refusal to supply ]

verkoopweigering
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[14] Examples are the New Deal for engagement with fragile states (2012) and the Principles for Good International Engagement in Fragile States and Situations (OECD, 2007).

[14] Voorbeelden daarvan zijn de New Deal voor de inzet in fragiele staten (2012) en de beginselen voor goed internationaal engagement in fragile staten en situaties (OESO, 2007).


This should build on the New Deal for Engagement in Fragile States that laid out an agreed set of Peace-building and State building Goals (PSG).

Hierbij moet worden voortgebouwd op de nieuwe afspraken voor optreden in fragiele staten waarin een reeks overeengekomen doelstellingen voor vredesopbouw en staatsvorming werden vastgesteld.


Fragile areas, such as islands, coastal and mountain areas provide bio-diversity richness that require particular attention and specific integrated management means when dealing with tourism development.

Kwetsbare gebieden, zoals eilanden, kustgebieden en bergstreken verschaffen een rijke biodiversiteit en vereisen speciale aandacht en specifieke geïntegreerde beheersmiddelen indien ze voorwerp van toeristische ontwikkeling vormen.


28. Stresses that the EU should engage with partner countries, in the context of the New Deal for Fragile States, to elaborate, as part of wider development strategies, national resilience strategies and specific programmes that aim to address the underlying causes of long-term vulnerability, including community-based and participatory risk analysis, management tools and in-depth research about the drivers of conflict or fragility, taking into account the views and perceptions of directly affected local people;

28. onderstreept dat de EU in het kader van de New Deal voor de inzet in fragiele staten samen met de partnerlanden nationale weerbaarheidsstrategieën zou moeten uitwerken, alsook specifieke programma's die de diepere oorzaken van langdurige kwetsbaarheid moeten aanpakken, dit als onderdeel van ruimere ontwikkelingsstrategieën, die gemeenschapsgerichte en participatieve risicoanalyses, beheersinstrumenten en een diepgaand onderzoek naar de oorzaken van conflicten en kwetsbaarheid omvatten, rekening houdend met de standpunten en zienswijze van de rechtstreeks betrokken plaatselijke bevolking;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Stresses that the EU should engage with partner countries, in the context of the New Deal for Fragile States, to elaborate, as part of wider development strategies, national resilience strategies and specific programmes that aim to address the underlying causes of long-term vulnerability, including community-based and participatory risk analysis, management tools and in-depth research about the drivers of conflict or fragility, taking into account the views and perceptions of directly affected local people;

28. onderstreept dat de EU in het kader van de New Deal voor de inzet in fragiele staten samen met de partnerlanden nationale weerbaarheidsstrategieën zou moeten uitwerken, alsook specifieke programma's die de diepere oorzaken van langdurige kwetsbaarheid moeten aanpakken, dit als onderdeel van ruimere ontwikkelingsstrategieën, die gemeenschapsgerichte en participatieve risicoanalyses, beheersinstrumenten en een diepgaand onderzoek naar de oorzaken van conflicten en kwetsbaarheid omvatten, rekening houdend met de standpunten en zienswijze van de rechtstreeks betrokken plaatselijke bevolking;


The Union remains fully committed to implementing the New Deal for Engagement in Fragile States and its principles, including by focusing on the five peace and state-building goals, by ensuring local ownership and by closely aligning with national plans developed as part of the New Deal implementation.

De Unie blijft volledig gecommitteerd aan de uitvoering van de New Deal voor de inzet in fragiele staten en aan de beginselen ervan, met name door zich te richten op de vijf doelstellingen op het gebied van vredes- en staatsopbouw, door lokale eigen verantwoordelijkheid te garanderen en aan te sluiten bij nationale plannen die in het kader van de uitvoering van de New Deal worden opgesteld.


The Union should employ the approach and principles of the New Deal for Engagement in Fragile States.

De Unie moet de aanpak en beginselen volgen van de New Deal voor de inzet in fragiele staten.


7. Is of the view that there is a strong link between development and conflict prevention, as poverty is often a prime source and outcome of conflict; stresses that prevention contributes to peace, security and sustainable development; welcomes the focus on prevention in the Joint Communication, and calls for the enhancement of the EU’s early warning systems; calls on the EU to continue to support countries in situations of fragility, in order to address the root causes and establish functioning and accountable institutions that can deliver basic services and support poverty reduction; underlines the need to draw up an EU strategy for fragil ...[+++]

7. is van oordeel dat er een nauw verband bestaat tussen ontwikkeling en conflictpreventie, aangezien armoede vaak een primaire bron of een rechtstreeks gevolg is van conflicten; benadrukt dat preventie bijdraagt tot vrede, veiligheid en duurzame ontwikkeling; vindt het een goede zaak dat in de gezamenlijke mededeling de nadruk wordt gelegd op preventie en vraagt dat de systemen van de EU voor vroegtijdige waarschuwing worden verbeterd; verzoekt de EU landen in kwetsbare situaties te blijven steunen, om zo het hoofd te bieden aan de achterliggende oorzaken en te zorgen voor goed werkende en verantwoordelijke instellingen die in staat zijn basisdiensten te leveren en de bestrijding van armoede te ondersteunen; benadrukt dat een EU-strat ...[+++]


25. Is of the view that there is a strong link between development and conflict prevention, as poverty is often a prime source and outcome of conflict; stresses that prevention contributes to peace, security and sustainable development; welcomes the focus on prevention in the Joint Communication, and calls for the enhancement of the EU’s early warning systems; calls on the EU to continue to support countries in situations of fragility, in order to address the root causes and establish functioning and accountable institutions that can deliver basic services and support poverty reduction; underlines the need to draw up an EU strategy for fragil ...[+++]

25. is van oordeel dat er een nauw verband bestaat tussen ontwikkeling en conflictpreventie, aangezien armoede vaak een primaire bron of een rechtstreeks gevolg is van conflicten; benadrukt dat preventie bijdraagt tot vrede, veiligheid en duurzame ontwikkeling; vindt het een goede zaak dat in de gezamenlijke mededeling de nadruk wordt gelegd op preventie en dringt erop aan dat de systemen van de EU voor vroegtijdige waarschuwing worden verbeterd; verzoekt de EU landen in kwetsbare situaties te blijven steunen, om zo het hoofd te bieden aan de onderliggende oorzaken en te zorgen voor goed werkende en verantwoordelijke instellingen die in staat zijn basisdiensten te leveren en de bestrijding van armoede te ondersteunen; benadrukt dat een EU-strat ...[+++]


11. Recalls that in situations of fragility and lack of stable institutions, human rights are often not respected or at risk; therefore urges the Council and the Commission to accelerate the process of defining a comprehensive strategy for dealing with fragile States, based on experiences in Sudan, Afghanistan, Zimbabwe, Democratic Republic of Congo, and Kenya;

11. herinnert aan het feit dat in situaties van fragiliteit en gebrek aan stabiele instellingen de mensenrechten vaak niet worden gerespecteerd of in gevaar zijn; verzoekt de Raad en de Commissie daarom met klem het proces van het definiëren van een omvangrijke strategie voor het omgaan met fragiele staten te versnellen, op basis van de ervaringen in Soedan, Afghanistan, Zimbabwe, de Democratische Republiek Congo en Kenia;


w