Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Captive public transport passenger
Captive transit rider
Carer uses public transport
Depends on public transport
ICT encryption
Mass transit
Necessity rider
Public transport
Public transportation
Public-key cryptography
Publication of tariffs
Publication of transport tariffs
Semi-public transport
Symmetric-key algorithm
Training to use public transport
Transit dependent person
Transport layer security

Vertaling van "depends on public transport " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Depends on public transport

afhankelijk van openbaar vervoer


Training to use public transport

trainen in gebruik van openbaar vervoer


Carer uses public transport

verzorger maakt gebruik van openbaar vervoer


captive public transport passenger | captive transit rider | necessity rider | transit dependent person

openbaar vervoer reiziger zonder eigen transportmiddel


Programme of Community action on the prevention of drug dependence within the framework for action in the field of public health

Communautair actieprogramma inzake de preventie van drugsverslaving, binnen het actiekader op het gebied van de volksgezondheid


provisions governing contracts entered into by bodies dependent on a public authority

voorschriften,welke gelden voor aankopen door van de overheid afhankelijke instellingen


public transport [ mass transit | public transportation ]

gemeenschappelijk vervoer [ collectief vervoer ]


publication of tariffs [ publication of transport tariffs ]

openbaarheid van tarieven [ openbaarheid van vervoertarieven ]




symmetric-key algorithm | transport layer security | ICT encryption | public-key cryptography

ICT-encryptie | versleuteling van ICT-componenten | ICT-versleuteling | transport layer security
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
10. Stresses the need to prioritise action to tackle unemployment, poverty and social exclusion, which affect women above all, and to give priority to sustainable employment/quality jobs, investment, and quality public services which ensure social inclusion, especially in the areas of education, health, childcare, care of dependent persons, public transport and social services;

10. benadrukt dat prioriteit moet worden gegeven aan de aanpak van werkloosheid, armoede en sociale uitsluiting, die met name grote gevolgen hebben voor vrouwen, en dat daarbij eerst moet worden gezorgd voor duurzame werkgelegenheid en hoogwaardige banen, investeringen en overheidsdiensten van goede kwaliteit die leiden tot sociale integratie, vooral op het gebied van onderwijs, volksgezondheid, kinderopvang, zorg voor hulpbehoevenden, openbaar vervoer en sociale voorzieningen;


In its conclusions of 23 and 24 October 2014, the European Council underlined the importance of reducing greenhouse gas emissions and risks related to fossil fuel dependency in the transport sector within the 2030 climate and energy framework, and invited the Commission to further examine instruments and measures for a comprehensive and technology-neutral approach for the promotion of emissions reduction and energy efficiency in transport, for electric transportation and for renewable energy sources in transport also beyond 2020.

In zijn conclusies van 23 en 24 oktober 2014 heeft de Europese Raad onderstreept hoe belangrijk het is om de broeikasgasemissies en de risico's van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen in de vervoerssector binnen het klimaat- en energiekader 2030 te verlagen, en heeft hij de Commissie verzocht nader onderzoek te doen naar instrumenten en maatregelen voor een alomvattende en technologieneutrale aanpak voor de bevordering van emissiebeperking en energie-efficiëntie in het vervoer, voor elektrisch vervoer en voor het gebruik van hernieuwbare energiebronnen in het vervoer, ook na 2020.


Coordinated policy frameworks of all Member States should therefore provide the long-term security required for private and public investment in vehicle and fuel technology, and infrastructure build-up, in order to serve the dual purpose of ending oil dependency in the transport sector and achieving a 60 % cut in greenhouse gas emissions in that sector by 2050.

Door middel van gecoördineerde beleidskaders in alle lidstaten moet op lange termijn de benodigde zekerheid worden gewaarborgd om particuliere en publiekrechtelijke investeringen aan te trekken in voertuig- en brandstoftechnologieën en de bijbehorende infrastructuur uit te bouwen, zodat het tweevoudig doel wordt gediend om een eind te maken aan de olieafhankelijkheid in de vervoersector, en de uitstoot van broeikasgassen in die sector tegen 2050 met 60 % te verminderen.


14. Stresses the need to prioritise action to tackle the problems of unemployment, poverty and social exclusion, which affect women above all, so as to give priority to sustainable employment/quality jobs with rights, investment and quality public services which ensure social inclusion, especially in the areas of education, health, childcare, care of dependent persons, public transport and social services;

14. benadrukt dat volledige prioriteit gegeven moet worden aan de aanpak van werkloosheid, armoede en sociale uitsluiting, die met name grote gevolgen hebben voor vrouwen, en daarbij voorrang te geven aan duurzame werkgelegenheid en/of hoogwaardige banen met rechten, investering en overheidsdiensten van goede kwaliteit die leiden tot sociale integratie, vooral op het gebied van onderwijs, volksgezondheid, kinderopvang, zorg voor hulpbehoevenden, openbaar vervoer en sociale voorzieningen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission’s – and therefore the EU’s – evasion of this subject does nothing to help solve the problem of urban transport and citizens’ mobility, nor the problems of air pollution in cities – we know that 40% of CO2 emissions are caused by urban transport and that 70% of other transport pollutants are urban. Nor does it help the problems of road safety – we know that 50% of fatal accidents take place in cities – nor those relating to the production of consumers, less able citizens, whose mobility is dependent on public transport ...[+++]

Als de Commissie – en dus de EU – zich aan deze taak onttrekt, is dat niet nuttig voor de oplossing van het probleem van het stedelijk vervoer en de mobiliteit van de burgers, de luchtvervuiling in de steden, de verkeersveiligheid en de productie van consumenten, de zwakste burgers wier mobiliteit afhangt van het stedelijk vervoer. Het is bekend dat 40 procent van de CO2-emissies en 70 procent van de overige vervuilende stoffen toe te schrijven zijn aan het stedelijk vervoer.


Affordable and family-friendly public transport solutions are key to encourage citizens to become less car-dependent, use public transport, walk and cycle more, and explore new forms of mobility, for example in the form of car-sharing, carpooling and bike-sharing. Alternative means of transport such as electric bicycles, scooters and motorbikes as well as taxis can also play a role.

Betaalbaar en gezinsvriendelijk openbaar vervoer is van essentieel belang om de burgers ertoe aan te sporen minder afhankelijk te worden van de auto en zich vaker te voet, met de fiets of het openbaar vervoer te verplaatsen en kennis te maken met nieuwe vormen van mobiliteit, zoals auto- en fietsdelen of carpoolen. Ook alternatieve vervoerswijzen zoals elektrische fietsen, scooters en motorfietsen, en ook taxi's, kunnen een rol spelen.


Depending on the transport users' specific needs, they will be made up of negotiable and non-negotiable elements.

Afhankelijk van de bijzondere behoeften van de vervoergebruiker zullen deze voornaamste voorwaarden uit onderhandelbare en niet-onderhandelbare elementen bestaan.


1. Stresses the need to prioritise tackling the issues of unemployment, poverty and social exclusion, and that this will require the revision of the existing economic and financial policies, especially the Stability Pact, the Lisbon strategy, internal market policy and competition policy, with a view to the creation of a Pact for Development and Employment which will give priority to achieving a high employment rate and creating long-term quality jobs backed up by workers' rights, investment, and public services observing high standards and ensuring social inclusion, in particular in the fields of education, public health, childcare ...[+++]

1. beklemtoont dat het noodzakelijk is voorrang te verlenen aan de oplossing van de problemen van werkloosheid, armoede en sociale uitsluiting, hetgeen een herziening impliceert van het huidige economische en financieel beleid, met name van het stabiliteitspact, de strategie van Lissabon, de interne markt en het mededingingsbeleid, ten einde een pact van ontwikkeling en werkgelegenheid tot stand te brengen waarin voorrang wordt verleend aan het streven naar een hoog werkgelegenheidspercentage, duurzame en goede banen met rechten, investeringen en een goede openbare dienstverlening die de maatschappelijke integratie garanderen, met name op het gebied van onderwijs, volksgezondheid, kinderopvang, hulp aan mensen die niet meer vo ...[+++]


Making transport more socially acceptable depends on safer transport and travel, promoting intermediate transport and improving employment opportunities.

Wil men vervoer sociaal acceptabel maken, dan moet men zorgen voor betere veiligheid, intermediair vervoer bevorderen en meer werkgelegenheid scheppen.


Smaller islands more dependent on maritime transport can take advantage of increasing liberalisation in this mode.

Kleine eilanden die meer op zeevervoer zijn aangewezen kunnen profiteren van de toenemende liberalisering in deze vervoerstak.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'depends on public transport' ->

Date index: 2023-10-09
w