Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Prepare examinations for vocational courses

Vertaling van "develop vocational course assessments " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

examens voor beroepsopleidingen voorbereiden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The programme supports the design, development, testing and assessment of transnational pilot projects to develop or disseminate innovation in vocational training.

Het programma verleent steun voor de opzet, ontwikkeling, beproeving en beoordeling van transnationale proefprojecten voor de ontwikkeling of overdracht van innovaties in de beroepsopleiding.


The Commission will: 1. Set up multi-stakeholder partnerships in order to - Improve the identification of labour-market mismatches between demand and supply of ICT-related job profiles - mobilise organisations and networks offering design, provision and certification of ICT skills training initiatives, with special focus on employability and certification of informal competences; - support awareness raising campaigns (European e-Skills Week[56], Get Online week), and promote ICT careers in order to attract and involve young people and underrepresented profiles such as women, mid-career workers and vulnerable groups; 2. Strengthen the European e-skills framework - by creating by 2013 a specialised section focusing on ICT careers on the Eur ...[+++]

De Commissie zal: 1. uit meerdere belanghebbenden bestaande partnerschappen oprichten om - de identificatie van de slechte afstemming tussen de vraag naar en het aanbod van ICT-gerelateerde baanprofielen op de arbeidsmarkt te verbeteren; - gebruik te maken van organisaties en netwerken die het opzetten, uitvoeren en certificeren van opleidingsinitiatieven in verband met ICT-vaardigheden aanbieden, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan de inzetbaarheid en de certificatie van informele competenties; - bewustmakingscampagnes (Europese week van e-vaardigheden[56], Get Online-week) te ondersteunen en ICT-loopbanen te bevorderen om jongeren en ondervertegenwoordigde profielen zoals vrouwen, werknemers in het midden van hun loopbaan en kwe ...[+++]


Developing strategic partnerships and joint courses, in particular through increasing internationalisation of higher education and vocational education and training

Strategische partnerschappen en gezamenlijke cursussen ontwikkelen, met name door het vergroten van de internationalisering van het hoger onderwijs, het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding


introducing an EU sector skills alliance for healthcare, to develop new sector–specific training courses and new types of vocational teaching and training.

introductie van een EU-alliantie voor bedrijfstakspecifieke vaardigheden voor de gezondheidszorg, voor het ontwikkelen van nieuwe bedrijfstakspecifieke opleidingen en nieuwe vormen van beroepsonderwijs en -opleiding.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Calls on the Member States to offer degree courses on the bioeconomy and to develop vocational training programmes to make it possible to attain in all respects, and to ensure, a pioneering, innovative and leading role for the EU in this field;

14. verzoekt de lidstaten universitaire opleidingen in de bio-economie aan te bieden en programma's voor beroepsopleiding te ontwikkelen om het voor de EU mogelijk te maken om in alle opzichten op dit gebied een leidende, innovatieve en voortrekkersrol te verkrijgen en te waarborgen;


49. Calls, once again, on the Board of Governors to work on providing alternatives for those students who drop out of preparation for the European baccalaureate, and to consider the creation of a school-leaving certificate other than the baccalaureate for students who wish to specialise in vocational courses; argues that any new certificate must undergo impact assessment and that it must be ensured that it adds value to existing qualification frameworks;

49. herhaalt zijn verzoek aan de raad van bestuur actief te zoeken naar alternatieven voor leerlingen die niet kunnen meekomen in de studierichting die moet leiden tot het Europese baccalaureaat, en na te denken over de invoering van een ander diploma dan het baccalaureaat voor leerlingen die naar het beroepsonderwijs willen doorstromen; stelt dat elk nieuw diploma aan een effectbeoordeling moet worden onderworpen en een meerwaarde moet toevoegen aan de bestaande kwalificatiekaders;


49. Calls, once again, on the Board of Governors to work on providing alternatives for those students who drop out of preparation for the European baccalaureate, and to consider the creation of a school-leaving certificate other than the baccalaureate for students who wish to specialise in vocational courses; argues that any new certificate must undergo impact assessment and that it must be ensured that it adds value to existing qualification frameworks;

49. herhaalt zijn verzoek aan de raad van bestuur actief te zoeken naar alternatieven voor leerlingen die niet kunnen meekomen in de studierichting die moet leiden tot het Europese baccalaureaat, en na te denken over de invoering van een ander diploma dan het baccalaureaat voor leerlingen die naar het beroepsonderwijs willen doorstromen; stelt dat elk nieuw diploma aan een effectbeoordeling moet worden onderworpen en een meerwaarde moet toevoegen aan de bestaande kwalificatiekaders;


49. Calls, once again, on the Board of Governors to work on providing alternatives for those students who drop out of preparation for the European baccalaureate, and to consider the creation of a school-leaving certificate other than the baccalaureate for students who wish to specialise in vocational courses; argues that any new certificate must undergo impact assessment and that it must be ensured that it adds value to existing qualification frameworks;

49. herhaalt zijn verzoek aan de raad van bestuur actief te zoeken naar alternatieven voor leerlingen die niet kunnen meekomen in de studierichting die moet leiden tot het Europese baccalaureaat, en na te denken, zoals het Europees Parlement in zijn resolutie van 8 september 2005 heeft gevraagd, over invoering van een ander diploma dan het baccalaureaat voor leerlingen die naar het beroepsonderwijs willen doorstromen; stelt dat elk nieuw diploma aan een effectbeoordeling moet worden onderworpen en een meerwaarde moet toevoegen aan de bestaande kwalificatiekaders;


Moreover, its Organized Crime Threat Assessment (OCTA), to which the MAOC-N contributes, develops a threat assessment of current and expected new trends in organized crime across the EU, including of course that of drug trafficking.

Bovendien ontwikkelt de Risicoanalyse van Georganiseerde Misdaad (OCTA) ervan, waaraan MAOC-N bijdraagt, een risicoanalyse van hedendaagse verwachte nieuwe trends in de georganiseerde misdaad binnen de EU, waartoe natuurlijk ook drugssmokkel behoort.


In order to promote the development of vocational training and sandwich courses, it is desirable, when calculating staff numbers, to disregard apprentices and students with a vocational training contract.

Om de ontwikkeling van de beroepsopleiding en alternerende opleidingen te stimuleren, is het wenselijk leerlingen en studenten met een beroepsopleidingscontract voor de berekening van het aantal werkzame personen niet mee te tellen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'develop vocational course assessments' ->

Date index: 2023-02-19
w