Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory teacher
Development psych
Development psychology
Developmental education
Developmental phonological disorder
Developmental psych
Developmental psychology
Developmental teacher
Developmental toxicity
Developmental trait
Learning support teacher
Remedial education
Remedial instruction
Remedial teaching
Special assistance for pupils
Speech articulation disorder
Teacher in learning support

Vertaling van "developmental education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
developmental education | remedial education | remedial instruction | remedial teaching | special assistance for pupils

correctief onderwijs | remedial teaching


developmental possibilities in music therapy intervention | possibilities for development through music therapy interventions | developmental possibilities in music therapy interventions | developmental possibilities of music therapy intervention

ontwikkelingsmogelijkheden van interventies door middel van muziektherapie


development psych | development psychology | developmental psych | developmental psychology

ontwikkelingspsychologie


A rare genetic neurodegenerative disorder with characteristics of severe, persistent hypotonia (presenting at birth or in early infancy), severe global developmental delay (with poor or absent speech, difficulty or inability to roll, sit or walk), pr

hypotonie, spraakstoornis, ernstige cognitieve achterstand-syndroom


An extremely rare inborn error of sterol biosynthesis with manifestations of facial dysmorphism, congenital anomalies (including limb and kidney anomalies), failure to thrive, developmental delay and liver disease. Only 4 cases have been reported in

lathosterolose


An extremely rare subtype of autosomal recessive intermediate Charcot-Marie-Tooth (CMT) disease characterized by a CMT neuropathy associated with developmental delay, self-abusive behavior, dysmorphic features and vestibular Schwannoma. Motor nerve c

autosomaal recessieve intermediaire ziekte van Charcot-Marie-Tooth type B


Definition: A specific developmental disorder in which the child's use of speech sounds is below the appropriate level for its mental age, but in which there is a normal level of language skills. | Developmental:phonological disorder | speech articulation disorder | Dyslalia Functional speech articulation disorder Lalling

Omschrijving: Een specifieke ontwikkelingsstoornis waarin het gebruik dat het kind van spraakgeluiden maakt beneden het niveau van zijn verstandelijke leeftijd ligt, maar waarin er een normaal niveau voor taalvaardigheid bestaat. | Neventerm: | brabbelen | dyslalie | functionele articulatiestoornis | ontwikkelingsstoornis van | articulatie | ontwikkelingsstoornis van | klankvorming


compensatory teacher | teacher in learning support | developmental teacher | learning support teacher

GON-begeleider | GON-begeleidster | ION-begeleidster | leerondersteuner




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Youth policy involves measures to aid young people’s inclusion in educational, developmental, cultural and associational activities, possibilities to gain experience and practical learning opportunities which enhance the life, learning and employment skills of young people.

Jongerenbeleid omvat maatregelen ter ondersteuning van de inclusie van jongeren in activiteiten op het gebied van onderwijs, ontwikkeling, cultuur en het verenigingsleven, mogelijkheden om ervaring op te doen en de gelegenheid tot praktijkleren, hetgeen de levens-, de leer- en de arbeidsmarktvaardigheden van jongeren bevordert.


O. whereas R2P is primarily a preventive doctrine and military intervention should be the last resort in R2P situations; whereas R2P, wherever possible, is to be carried out first and foremost through diplomatic and long-term developmental activities that focus on capacity-building in the fields of human rights, good governance, the rule of law, the reduction of poverty and emphasis on education and health, conflict prevention through education and the expansion of trade, effective arms control and prevention of illicit arms trading ...[+++]

O. overwegende dat R2P vooral een preventieve doctrine is en dat militaire interventie de laatste uitweg in R2P-situaties moet zijn; overwegende dat R2P, indien mogelijk, eerst en vooral moet worden waargenomen via diplomatieke wegen en ontwikkelingsactiviteiten op de lange termijn die gericht zijn op de capaciteitsopbouw op het gebied van mensenrechten, goed bestuur, de rechtsstaat, de terugdringing van armoede en nadruk op onderwijs en gezondheidszorg, conflictpreventie door middel van onderwijs en de ontwikkeling van de handel, doeltreffende wapenbeheersing en de preventie van de illegale wapenhandel en de versterking van systemen v ...[+++]


6. Stresses that R2P is primarily a preventive doctrine and that military intervention should be the last recourse in R2P situations; calls for R2P, whenever possible, to be carried out first and foremost through diplomatic and long-term developmental activities that focus on capacity-building in the fields of human rights, good governance, the rule of law, the reduction of poverty and emphasis on education and health, conflict prevention through education and the expansion of trade, effective arms control and prevention of illicit a ...[+++]

6. onderstreept dat R2P vooral een preventieve doctrine is en dat militaire interventie de laatste uitweg in R2P-situaties moet zijn; dringt erop aan dat R2P, indien mogelijk, eerst en vooral wordt waargenomen via diplomatieke wegen en ontwikkelingsactiviteiten op de lange termijn die gericht zijn op de capaciteitsopbouw op het gebied van mensenrechten, goed bestuur, de rechtsstaat, de terugdringing van armoede en nadruk op onderwijs en gezondheidszorg, conflictpreventie door middel van onderwijs en de ontwikkeling van de handel, doeltreffende wapenbeheersing en de preventie van de illegale wapenhandel en de versterking van systemen voo ...[+++]


O. whereas R2P is primarily a preventive doctrine and military intervention should be the last resort in R2P situations; whereas R2P, wherever possible, is to be carried out first and foremost through diplomatic and long-term developmental activities that focus on capacity-building in the fields of human rights, good governance, the rule of law, the reduction of poverty and emphasis on education and health, conflict prevention through education and the expansion of trade, effective arms control and prevention of illicit arms trading, ...[+++]

O. overwegende dat R2P vooral een preventieve doctrine is en dat militaire interventie de laatste uitweg in R2P-situaties moet zijn; overwegende dat R2P, indien mogelijk, eerst en vooral moet worden waargenomen via diplomatieke wegen en ontwikkelingsactiviteiten op de lange termijn die gericht zijn op de capaciteitsopbouw op het gebied van mensenrechten, goed bestuur, de rechtsstaat, de terugdringing van armoede en nadruk op onderwijs en gezondheidszorg, conflictpreventie door middel van onderwijs en de ontwikkeling van de handel, doeltreffende wapenbeheersing en de preventie van de illegale wapenhandel en de versterking van systemen vo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Underlines that high-quality and healthy nutrition is especially important for children and contributes towards satisfying their developmental and educational needs;

8. onderstreept dat gezonde voeding van goede kwaliteit met name belangrijk is voor kinderen en mede voorziet in hun ontwikkelings- en onderwijsbehoeften;


9. Underlines that high-quality and healthy nutrition is especially important for children and contributes towards satisfying their developmental and educational needs;

9. onderstreept dat gezonde voeding van goede kwaliteit met name belangrijk is voor kinderen en mede voorziet in hun ontwikkelings- en onderwijsbehoeften;


There is a considerable body of international research which demonstrates that subsequent performance in education is strongly influenced by early developmental experiences and that well-targeted investment at an early stage is one of the most effective ways of countering educational disadvantage and literacy problems.

Er is een aanzienlijke hoeveelheid internationaal onderzoek verricht dat aantoont dat de resultaten in het onderwijs sterk worden beïnvloed door de ervaringen in een eerdere ontwikkelingsfase en dat gerichte investeringen in een vroeg stadium een van de meest doeltreffende manieren is om een onderwijsachterstand en lees- en schrijfproblemen tegen te gaan.


combine reliable care (healthy and safe) with developmental/educational input,

betrouwbare zorg (gezond en veilig) moet combineren met stimulans voor ontwikkeling en onderwijs


combine reliable care (healthy and safe) with developmental/educational input,

betrouwbare zorg (gezond en veilig) moet combineren met stimulans voor ontwikkeling en onderwijs


combine reliable care (healthy and safe) with developmental/educational input,

betrouwbare zorg (gezond en veilig) moet combineren met stimulans voor ontwikkeling en onderwijs




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'developmental education' ->

Date index: 2023-07-10
w