Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adapting drive system software
Chauffeur
Commercial vehicle
Control movement of lorries
Customise software for drive system
Customising drive system software
DWI
Drink driving offence
Drink-driving
Drinking and driving
Drive heavy trucks
Drive lorries
Drive refuse lorry
Drive system software adapting
Drive waste collection vehicle
Drivers
Driving licence
Driving personnel
Driving staff
Driving under the influence of alcohol
Driving waste collection vehicle
Driving while intoxicated
Drunk driving
Drunken driving
Heavy goods vehicle driver
Inappropriate drinking and driving
Juggernaut
Lorry
Lorry driver
Lorry mounted crane
Lorry mounted mobile crane
Lorry tanker
Lorry with automatic discharging device
Manoeuvre heavy trucks
Penalty points driving licence
Tipping lorry
Trailer
Train driver
Truck
Truck mounted crane
Ventilatory drive
Waste collection vehicle driving

Vertaling van "drive lorries " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
control movement of lorries | drive lorries | drive heavy trucks | manoeuvre heavy trucks

zware vrachtwagens manoeuvreren


drive refuse lorry | waste collection vehicle driving | drive waste collection vehicle | driving waste collection vehicle

vuilniswagens besturen


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

bestuurder [ rollend personeel | treinbestuurder | vrachtwagenchauffeur ]


drink driving offence | drink-driving | drinking and driving | driving under the influence of alcohol | driving while intoxicated | drunk driving | drunken driving | inappropriate drinking and driving | DWI [Abbr.]

alcomobilisme | besturen van een voertuig onder invloed | dronkenschap achter het stuur | rijden onder invloed | rijden onder invloed van alcohol


lorry mounted crane | lorry mounted mobile crane | truck mounted crane

autokraan | kraanwagen


lorry with automatic discharging device | tipping lorry

kipauto | kipper


commercial vehicle [ juggernaut | lorry | lorry tanker | trailer | truck ]

bedrijfsvoertuig [ aanhangwagen | oplegger | tankauto | tankwagen | vrachtwagen | zware vrachtauto ]


adapting drive system software | drive system software adapting | customise software for drive system | customising drive system software

software op maat maken voor besturingssystemen


driving licence [ penalty points driving licence ]

rijbewijs [ puntenrijbewijs ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Regulation (EC) No 561/2006 lays down rules on driving times, breaks and rest periods for drivers of lorries and buses in order to improve working conditions and road safety.

Verordening (EG) nr. 561/2006 geeft voorschriften voor de rijtijden, onderbrekingen en rusttijden voor bestuurders van vrachtwagens en bussen om de arbeidsomstandigheden en de verkeersveiligheid te verbeteren.


In addition, the EU has legislated on compulsory seat belt use, the transportation of hazardous goods, the use of speed governors in lorries, standardised driving licences and the technical inspection of all vehicles.

Voorts heeft de Europese Unie wetgeving uitgevaardigd inzake het verplichte gebruik van veiligheidsgordels, het vervoer van gevaarlijke goederen, het gebruik van snelheidsbegrenzers door vrachtauto's, gestandaardiseerde rijbewijzen en de technische keuring van alle auto's.


Regulation (EC) No 561/2006 lays down rules on driving times, breaks and rest periods for drivers of lorries and buses in order to improve working conditions and road safety.

Verordening (EG) nr. 561/2006 geeft voorschriften voor de rijtijden, onderbrekingen en rusttijden voor bestuurders van vrachtwagens en bussen om de arbeidsomstandigheden en de verkeersveiligheid te verbeteren.


Licence holders who obtained a category B licence before 1 July 1996 are entitled to drive private cars with a maximum authorised mass exceeding 3,5 tonnes as long as the vehicle is registered as a private car and not as a light lorry.

Houders van rijbewijzen die vóór 1 juli 1996 een bevoegdheid voor categorie B hebben verkregen, mogen personenvoertuigen besturen met een maximaal toegestane massa van meer dan 3,5 t, mits het voertuig als een personenvoertuig en niet als een lichte vrachtwagen geregistreerd is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Licence holders who obtained a category B licence before 1 July 1996 are entitled to drive private cars with a maximum authorised mass exceeding 3,5 t, as long as the vehicle is registered as a private car and not as a light lorry.

Houders van rijbewijzen die vóór 1 juli 1996 een bevoegdheid voor categorie B hebben verkregen, mogen personenvoertuigen met een maximaal toegestane massa van meer dan 3,5 t besturen, mits het voertuig als personenvoertuig en niet als lichte vrachtwagen is geregistreerd.


Since the new German legislation, which prohibits Turkish drivers from driving lorries that are registered not in Turkey but in Germany, falls within the field of transport, the standstill clause does not preclude its introduction.

Aangezien de nieuwe Duitse regeling volgens welke vrachtwagens die niet in Turkije maar in Duitsland zijn ingeschreven, niet door Turkse truckers mogen worden bestuurd, betrekking heeft op vervoer, verzet de standstill-clausule zich niet tegen de invoering ervan.


The work permit requirement imposed on Turkish drivers of lorries registered in Germany who drive between Turkey and Germany for an undertaking established in Turkey constitutes an obstacle to the freedom to provide services

Het vereiste van een arbeidsvergunning voor Turkse chauffeurs van in Duitsland geregistreerde vrachtwagens die op het traject Turkije-Duitsland rijden voor een in Turkije gevestigde onderneming is een belemmering van het vrij verkeer van diensten


Even before September 1993, Mr Sahin used Turkish drivers living in Turkey to drive the lorries registered in Germany.

Vóór september 1993 maakte Sahin reeds gebruik van in Turkije wonende Turkse chauffeurs voor het rijden van de in Duitsland geregistreerde vrachtwagens.


The ecopoint system, which allows transit through Austria and the objective of which is to reduce the NOx pollution caused by lorries driving through Austria, consists of distribution among all the Member States of a number of ecopoints in accordance with the pollution produced by the above lorries.

Het stelsel van ecopunten, dat recht geeft op transito door Oostenrijk en waarmee beoogd wordt de vervuiling (NOx) terug te dringen die door doorgaand vrachtwagenverkeer in Oostenrijk wordt veroorzaakt, komt erop neer dat een aantal ecopunten tussen alle lidstaten wordt verdeeld op basis van de vervuiling veroorzaakt door bovenbedoelde vrachtwagens.


Current confusion in driving bans often results in journeys being concentrated on a limited number of days which increases risks of accident, causes congestion and damages the environment - contradicting the very aim of a lorry ban.

De huidige verwarring op het stuk van rijbeperkingen leidt er vaak toe dat de ritten worden geconcentreerd op een beperkt aantal dagen, hetgeen het ongevallenrisico verhoogt, congestie veroorzaakt en het milieu schade berokkent, net het tegenovergestelde van wat met een rijverbod voor vrachtauto's wordt beoogd.


w