Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise drivers about detour routes
Ambulance technician
Assistant driver
Assistant in emergency care
Bone nail driver
Carry out hiring procedures for bus drivers
Chauffeur
Conduct hiring processes for bus drivers
Driver assistance
Driver's assistant
Driver's mate
Drivers
Driving personnel
Driving staff
ECA
EU macro-financial assistance
Emergency ambulance driver
Employ drivers of buses
Financial assistance facility
Financial assistance mechanism
Financial support mechanism
Heavy goods vehicle driver
Helper
IMF lending
Inform driver of detour routes
Inform drivers of detour routes
Informing drivers of detour routes
Lorry driver
MFA
Macro-financial assistance
Macro-financial assistance to non-EU countries
Macrofinancial assistance
Recruit bus drivers
Support mechanism
Train driver

Vertaling van "driver assistance " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




assistant in emergency care | ECA | ambulance technician | emergency ambulance driver

ambulancebestuurder | bestuurder hulpverleningsvoertuigen | ambulancechauffeur | bestuurder ziekenauto


assistant driver | helper

tweede man(op een krachtvoertuig)


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

bestuurder [ rollend personeel | treinbestuurder | vrachtwagenchauffeur ]


inform driver of detour routes | informing drivers of detour routes | advise drivers about detour routes | inform drivers of detour routes

bestuurders informeren over omleidingen | bestuurders inlichten over omleidingen


carry out hiring procedures for bus drivers | employ drivers of buses | conduct hiring processes for bus drivers | recruit bus drivers

buschauffeurs aanwerven


support mechanism [ financial assistance facility | financial assistance mechanism | financial support mechanism ]

steunregeling


macro-financial assistance [ EU macro-financial assistance | macrofinancial assistance | macro-financial assistance to non-EU countries | MFA | IMF lending(STW) ]

macrofinanciële bijstand [ macrofinanciële bijstand aan niet-EU-landen | macrofinanciële bijstand van de EU | macrofinanciële bijstand van de Europese Unie | MFB ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
New generations of active safety and driver-assistance equipment (Advanced Driver-Assistance Systems, or ADS) should be available shortly.

Nieuwe generaties actieve veiligheidsvoorzieningen en voorzieningen om de bestuurder te assisteren ("Advanced Driver-Assistance Systems", ofwel ADAS) zouden binnenkort beschikbaar moeten zijn.


The Information Society Technologies (IST) programme [14] continues research in technologies and applications systems aiming at safer, cleaner and more efficient transport, with specific focus on intelligent safety and Advanced Driver Assistance Systems and supporting technologies.

Bij het programma Technologieën van de informatiemaatschappij (IST) [14] is het onderzoek naar technologieën en toepassingssystemen gericht op een veiliger, schoner en efficiënter vervoer voortgezet, waarbij de nadruk is gelegd op intelligente veiligheidssystemen, ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) en de ondersteunende technologie daarvoor.


During the last decade, we have made in Europe a major investment in the use of ICT in in-vehicle safety technologies like Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).

In het laatste decennium heeft Europa zwaar geïnvesteerd in het gebruik van ICT voor veiligheidstechnologie aan boord, zoals in Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Ook al is deze technologie al op de markt, het blijft noodzakelijk te investeren in nieuwe, geavanceerde technologieën.


Future research in this area should continue the work done so far and look at the needs for the next generation of driver assistance systems, such as enhanced performance, reliability, security and reduced fuel consumption, including potential risks of Electromagnetic compatibility failure, based on cheaper, smarter and faster components.Under FP6 a first group of projects looking at the potential of vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communication have been launched.

Bij het toekomstig onderzoek op dit gebied dient te worden voortgebouwd op de tot dusver bereikte resultaten en moet rekening worden gehouden met de eisen die aan de volgende generatie bestuurders ondersteuningssystemen worden gesteld, zoals betere prestaties, een hogere betrouwbaarheid en veiligheid, een lager brandstofverbruik, en een betere elektromagnetische compatibiliteit, terwijl gebruik moet worden gemaakt van goedkopere, slimmere en snellere componenten.In het kader van KP6 is een eerste reeks projecten van start gegaan waarbij de mogelijkheden van voertuig-voertuig- en voertuig-infrastructuurcommunicatie worden onderzocht.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. To follow up the recommendation on the establishment of a European Code of Practice for the development and testing of Advanced Driver Assistance Systems[17].

8. Toepassing van de aanbeveling inzake de Europese Praktijkcode voor de ontwikkeling en beproeving van geavanceerde bestuurders ondersteuningssystemen[17].


where the service braking system is actuated by the muscular energy of the driver assisted by one or more energy reserves, the secondary braking performance shall, in the event of failure of that assistance, be capable of being ensured by the muscular energy of the driver assisted by the energy reserves, if any, which are unaffected by the failure, the force applied to the control device not exceeding the prescribed maxima.

Indien het bedrijfsremsysteem in werking wordt gesteld door de spierkracht van de bestuurder, bekrachtigd door één of meer energiereserves, moet het hulpremsysteem in geval van storing in deze bekrachtiging in werking kunnen treden door middel van de spierkracht van de bestuurder, eventueel bijgestaan door de niet door de storing getroffen energiereserves, waarbij de op het bedieningsorgaan uit te oefenen kracht de voorgeschreven maxima niet overschrijdt.


New generations of active safety and driver-assistance equipment (Advanced Driver-Assistance Systems, or ADS) should be available shortly.

Nieuwe generaties actieve veiligheidsvoorzieningen en voorzieningen om de bestuurder te assisteren ("Advanced Driver-Assistance Systems", ofwel ADAS) zouden binnenkort beschikbaar moeten zijn.


During the last decade, we have made in Europe a major investment in the use of ICT in in-vehicle safety technologies like Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).

In het laatste decennium heeft Europa zwaar geïnvesteerd in het gebruik van ICT voor veiligheidstechnologie aan boord, zoals in Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).


The Information Society Technologies (IST) programme [14] continues research in technologies and applications systems aiming at safer, cleaner and more efficient transport, with specific focus on intelligent safety and Advanced Driver Assistance Systems and supporting technologies.

Bij het programma Technologieën van de informatiemaatschappij (IST) [14] is het onderzoek naar technologieën en toepassingssystemen gericht op een veiliger, schoner en efficiënter vervoer voortgezet, waarbij de nadruk is gelegd op intelligente veiligheidssystemen, ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) en de ondersteunende technologie daarvoor.


2.2.1.2.6.1. Where the service braking system is actuated by the muscular energy of the driver assisted by one or more energy reserves, the secondary braking performance shall, in the event of failure of that assistance, be capable of being ensured by the muscular energy of the driver assisted by the energy reserves, if any, which are unaffected by the failure, the force applied to the control not exceeding the prescribed maxima.

2.2.1.2.6.1. dient, indien het bedrijfsremsysteem in werking wordt gesteld door de spierkracht van de bestuurder, bekrachtigd door één of meer energiereserves, het hulpremsysteem in geval van storing in deze bekrachtiging in werking te kunnen treden door middel van de spierkracht van de bestuurder, eventueel bijgestaan door de niet door de storing getroffen energiereserves, waarbij de op het bedieningsorgaan uit te oefenen kracht de voorgeschreven maxima niet overschrijdt,


w