Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adapting drive system software
Customise software for drive system
Customising drive system software
Day running light
Day-time running lamps
Daytime running light
Daytime running lights
Delivery car
Drive system software adapting
Driving beam
Driving instruction
Driving lessons
Driving licence
Driving light
Driving lights
Driving school
High beam
Light lorry
Light truck
Light van
Light-duty vehicle
Main-beam headlamp
Manage a test drives
Manage test drives
Managing a test drive
Oversee test drives
Penalty points driving licence
Plot lighting states using automated lighting
Plot lighting states with automated lighting
Plot lighting states with automated lights
Running lights
Utility car

Vertaling van "driving lights " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
day-time running lamps | daytime running lights | driving lights | running lights

dagrijlichten | voeren van licht overdag


day running light | daytime running light | driving light

attentielamp


driving beam | driving light | high beam | main-beam headlamp

groot licht


plot and rehearse lighting states with automated lights | plot lighting states using automated lighting | plot lighting states with automated lighting | plot lighting states with automated lights

status van belichting met automatische lichten plannen


manage a test drives | oversee test drives | manage test drives | managing a test drive

testritten beheren


adapting drive system software | drive system software adapting | customise software for drive system | customising drive system software

software op maat maken voor besturingssystemen


light-duty vehicle [ delivery car | light lorry | light truck | light van | utility car | [http ...]

licht voertuig [ bestelwagen | lichte vrachtwagen ]


driving instruction [ driving lessons | driving school ]

verkeersopleiding [ rijschool ]


driving licence [ penalty points driving licence ]

rijbewijs [ puntenrijbewijs ]


In adults over 50 years of age, Fanconi syndrome is frequently related to the urinary secretion of a monoclonal immunoglobulin (Ig) light chain (LC), almost always of the kappa isotype. Prevalence is unknown but around 100 cases have been described i

verworven Fanconi-syndroom geassocieerd met lichte ketens van monoklonale immunoglobulinen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A new regulatory test procedure for measuring CO emissions and fuel consumption from light duty vehicles, the World Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP), set out in Commission Regulation (EU) 2017/1151 will replace the New European Driving Cycle (NEDC), which is currently used pursuant to Commission Regulation (EC) No 692/2008 , with effect starting from 1 September 2017.

Een nieuwe regelgevende testprocedure voor het meten van de CO-emissies en het brandstofverbruik van lichte voertuigen, de Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure (wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen, WLTP), zoals vastgesteld bij Verordening (EU) 2017/1151 van de Commissie , zal de New European Driving Cycle (nieuwe Europese rijcyclus, NEDC), die momenteel krachtens Verordening (EG) nr. 692/2008 van de Commissie wordt toegepast, met ingang van 1 september 2017 vervangen.


Therefore licence holders of category A1 are only allowed to drive light motorcycles with a cylinder capacity not exceeding 125 cubic centimetres, of a power not exceeding 11 kW and with a power/weight ratio not exceeding 0.1 kW/kg.

Daarom mogen houders van een rijbewijs van categorie A1 alleen nog rijden met motoren met een cilinderinhoud van hoogstens 125 cc, een vermogen van hoogstens 11 kW en een vermogen/gewicht-verhouding van hoogstens 0,1 kW/kg.


The directive sets up a procedure for the exchange of information between Member States in relation to eight road traffic offences (speeding, non-use of a seat-belt, failing to stop at a red traffic light, drink-driving, driving under the influence of drugs, failing to wear a crash helmet, use of a forbidden lane and illegally using a mobile telephone).

De richtlijn voert een procedure in die de lidstaten moeten volgen bij het uitwisselen van informatie over acht verkeersovertredingen (rijden met een te hoge snelheid, het niet dragen van een veiligheidsgordel, niet stoppen voor een rood licht, rijden onder invloed van drank, rijden onder invloed van drugs, het niet dragen van een veiligheidshelm, het gebruiken van een verboden rijstrook en het illegaal gebruiken van een mobiele telefoon tijdens het rijden).


If a person has two years of driving experience with category A light, he or she is automatically entitled to drive a category A motorcycle as well.

Als een persoon twee jaar rijervaring op motorrijwielen van categorie A licht heeft, is deze automatisch bevoegd om een motorrijwiel van categorie A te besturen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Those who have reached the age of 15 years before that date have still right to drive mopeds (light quadricycles not included) without a driving licence.

Personen die vóór die datum 15 jaar zijn geworden, zijn nog bevoegd om zonder rijbewijs bromfietsen (met uitzondering van lichte vierwielers) te besturen.


The energy consumption is approximately 25 - 30 % of the consumption of a standard driving light. When using the LED (Light Emitting Diode) for DRL, the energy consumption is further reduced to only 10%.

Het energieverbruik bedraagt circa 25 tot 30% van dat van dimlicht en als er voor dagrijlicht leds worden gebruikt, daalt het nog verder tot slechts 10%.


When it is dark the driver has to switch on the driving lights manually. In this case the DRL goes off automatically.

Als het donker is, moet de bestuurder de rijlichten zelf inschakelen en gaat het dagrijlicht automatisch uit.


It is necessary to update the European Union model driving licence in the light of the new categories of vehicles introduced by Directive 2006/126/EC.

In het licht van de nieuwe categorieën voertuigen die zijn ingevoerd bij Richtlijn 2006/126/EG, moet het modelrijbewijs van de Europese Unie worden bijgewerkt.


Controlling the vehicle; taking into account: proper use of safety belts, rear-view mirrors, head restraints; seat; proper use of lights and other equipment; proper use of clutch, gearbox, accelerator, braking systems (including third braking system, if available), steering; controlling the vehicle under different circumstances, at different speeds; steadiness on the road; the weight and dimensions and characteristics of the vehicle; the weight and type of load (categories BE, C, CE, C1, C1E, DE, D1E only); the comfort of the passengers (categories D, DE, D1, D1E only) (no fast acceleration, smoothly ...[+++]

Beheersing van het voertuig. Hierbij moet worden gekeken naar: correct gebruik van de veiligheidsgordels, achteruitkijkspiegels, hoofdsteunen, zitplaats; correct gebruik van verlichting en andere voorzieningen; correct gebruik van de koppeling, versnellingsbak, gaspedaal, reminrichting (inclusief de derde reminrichting, indien aanwezig), stuurinrichting; beheersing van het voertuig onder uiteenlopende omstandigheden, bij verschillende snelheden; evenwichtig rijgedrag; gewicht, afmetingen en eigenschappen van het voertuig; gewicht en type lading (alleen categorieën BE, C, CE, C1, C1E, DE, D1E); het comfort van de passagiers (alleen ...[+++]


In the light of the events of 11 September 2001, this is no longer acceptable, given the fact that driving licences are widely accepted as identity documents and anyway confer the right to drive vehicles of sometimes important weights and dimensions.

In het licht van de gebeurtenissen van 11 september 2001 is dit niet langer aanvaardbaar gezien het feit dat rijbewijzen op ruime schaal aanvaard worden als identificatiedocument en trouwens het recht verlenen voertuigen te besturen met soms een aanzienlijk gewicht en afmetingen.


w