Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ARION
Briquet's disorder Multiple psychosomatic disorder
Education methods specialist
Education specialist
Education studies research analyst
Educational researcher
Hospital specialist
Liaising with pain management specialist
Mediation and education manager
Museum interpretation developer
Outdoor education specialist
Paragliding instructor
Pedagogue
Programme of Study Visits for Education Specialists
Programme of study visits for education specialists
Special needs outdoor instructor
Specialised outdoor animator
Teaching aid specialist
Visitor service manager

Vertaling van "education specialist " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
education specialist | visitor service manager | mediation and education manager | museum interpretation developer

medewerker publieksvoorlichting en educatie | medewerkster publieksvoorlichting en educatie


outdoor education specialist | paragliding instructor | special needs outdoor instructor | specialised outdoor animator

gespecialiseerd animatrice buitenactiviteiten | gespecialiseerd animatrice openluchtactiviteiten | gespecialiseerd animatrice outdooractiviteiten | specialised outdoor animator


Programme of study visits for decision-makers in the educational field | Study Visits Scheme for education specialists and administrators | ARION [Abbr.]

actieprogramma reizen met een instruktief karakter voor onderwijsspecialisten | ARION [Abbr.]


Programme of Study Visits for Education Specialists

Actieprogramma voor reizen met instructief karakter voor onderwijsspecialisten | ARION [Abbr.]


Programme of study visits for education specialists | ARION [Abbr.]

Programma voor studiebezoeken van onderwijsspecialisten


education methods specialist | pedagogue | education studies research analyst | educational researcher

onderwijspedagoge | onderzoeker onderwijsbeleid | onderwijsonderzoeker | onderzoekster onderwijsbeleid




Teaching aid specialist

gespecialiseerd onderwijsondersteuner


Liaising with pain management specialist

contact opnemen met specialist omtrent pijnmanagement


Definition: The main features are multiple, recurrent and frequently changing physical symptoms of at least two years' duration. Most patients have a long and complicated history of contact with both primary and specialist medical care services, during which many negative investigations or fruitless exploratory operations may have been carried out. Symptoms may be referred to any part or system of the body. The course of the disorder is chronic and fluctuating, and is often associated with disruption of social, interpersonal, and fami ...[+++]

Omschrijving: De belangrijkste kenmerken zijn meervoudige, recidiverende en veelvuldig veranderende lichamelijke klachten die al ten minste twee jaar duren. De meeste patiënten hebben een lange en ingewikkelde geschiedenis achter de rug van contacten met zowel eerste als tweedelijns gezondheidszorg, waarin talloze onderzoekingen met negatief resultaat of vruchteloze operatieve exploraties kunnen zijn verricht. De klachten kunnen worden toegeschreven aan elk onderdeel of systeem van het lichaam. Het verloop van de stoornis is chronisch en wisselend en gaat vaak ten koste van het sociaal functioneren, omgang met anderen en het gezinsleven. ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Arion has permitted exchange of experience in order to promote the mutual knowledge and enhancement of education systems thanks to study visits for education specialists and decision makers.

Dankzij het Arion-programma konden ervaringen worden uitgewisseld teneinde de kennis en de wederzijdse verrijking van de onderwijsstelsels te bevorderen door middel van studiebezoeken voor specialisten en beleidsmakers op onderwijsgebied.


Ensuring availability of specialist provision to meet any unmet demand, for example by encouraging higher education establishments to work with those at risk of exclusion.

Er moet voor worden gezorgd dat er specifieke voorzieningen beschikbaar komen voor behoeften waarin nog niet voorzien is. Het hoger onderwijs moet er, bijvoorbeeld, toe worden gebracht om met mensen te werken die met sociale uitsluiting te maken dreigen te krijgen.


- the numbers and qualifications of specialist language teachers for primary, secondary, vocational, higher and adult education.

- het aantal gespecialiseerde taalleraren voor het basis-, middelbaar, beroeps-, hoger en volwassenenonderwijs en hun kwalificaties.


30. Calls on the EU to continue supporting people-to-people contacts and exchange programmes in science, business and education; in this context, notes the shortcomings in the organisation and implementation of the EU-Central Asia Education Initiative and urges the EU Commission to address them in close cooperation with education specialists and the Central Asia partners;

30. verzoekt de EU de intermenselijke contacten en de uitwisselingsprogramma's op het gebied van wetenschap, economie en opleiding te blijven ondersteunen; wijst in dit verband op de tekortkomingen in de organisatie en de tenuitvoerlegging van het onderwijsinitiatief EU-Centraal-Azië en verzoekt de Commissie met klem deze in nauwe samenwerking met onderwijsdeskundigen en de Centraal-Aziatische partners te verhelpen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
promote teaching and research on European integration worldwide among specialist academics, learners and citizens, in particular through the creation of Jean Monnet Chairs and other academic activities, as well as by providing aid for other knowledge-building activities at higher education institutions.

onderwijs en onderzoek op het gebied van Europese integratie wereldwijd aan te moedigen onder gespecialiseerde academici, studenten en burgers, met name door de instelling van Jean Monnet-leerstoelen en andere academische activiteiten en door het verlenen van steun voor andere activiteiten met het oog op kennisopbouw aan instellingen voor hoger onderwijs.


The Bologna process enables a significant amount of flexibility in educating specialists who, as technical students at first degree level, prepare for a profession in a practical way.

Het Bolognaproces maakt een grote mate van flexibiliteit mogelijk bij de opleiding van specialisten. Al in de bachelorfase van hun studie bereiden zij zich praktisch voor op de beroepspraktijk.


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers, for example with specialists in variou ...[+++]

60. benadrukt dat de aanpassing van de onderwijsstelsels en de beroepsopleiding aan de toekomstige behoeften aan vaardigheden van de arbeidsmarkt een essentiële rol speelt bij de bestrijding van de jeugdwerkloosheid en dat de overgang van onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding en hoger onderwijs naar een beroepsactiviteit beter moet worden voorbereid en onmiddellijk na het onderwijs of de opleiding moet plaatsvinden; is van mening dat onderwijsinstellingen, jongerenorganisaties, de verschillende sectoren van de arbeidsmarkt en werkgevers moeten worden aangemoedigd beter samen te werken, bijvoorbeeld door vakmensen uit verschillende b ...[+++]


12. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skill requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers, for example with specialists in variou ...[+++]

12. benadrukt dat de aanpassing van de onderwijsstelsels en de beroepsopleiding aan de toekomstige behoeften aan vaardigheden van de arbeidsmarkt een essentiële rol speelt bij de bestrijding van de jeugdwerkloosheid en dat de overgang van onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding en hoger onderwijs naar een beroepsactiviteit beter moet worden voorbereid en onmiddellijk na het onderwijs of de opleiding moet plaatsvinden; is van mening dat onderwijsinstellingen, jongerenorganisaties, de verschillende sectoren van de arbeidsmarkt en werkgevers moeten worden aangemoedigd beter samen te werken, bijvoorbeeld door vakmensen uit verschillende b ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers, for example with specialists in variou ...[+++]

60. benadrukt dat de aanpassing van de onderwijsstelsels en de beroepsopleiding aan de toekomstige behoeften aan vaardigheden van de arbeidsmarkt een essentiële rol speelt bij de bestrijding van de jeugdwerkloosheid en dat de overgang van onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding en hoger onderwijs naar een beroepsactiviteit beter moet worden voorbereid en onmiddellijk na het onderwijs of de opleiding moet plaatsvinden; is van mening dat onderwijsinstellingen, jongerenorganisaties, de verschillende sectoren van de arbeidsmarkt en werkgevers moeten worden aangemoedigd beter samen te werken, bijvoorbeeld door vakmensen uit verschillende b ...[+++]


ensuring high-quality education and training systems which are both equitable and efficient requires better and more accessible pre-school provision, ambitious schools that offer equitable opportunities for all pupils, regardless of their backgrounds, as well as the right balance of mainstream and specialist provision for children with special needs.

het waarborgen van kwalitatief hoogstaande onderwijs- en opleidingsstelsels die rechtvaardig én doelmatig zijn , voorschoolse voorzieningen vergt die beter en toegankelijker zijn, alsmede ambitieuze scholen die alle leerlingen eerlijke kansen bieden zonder onderscheid naar afkomst en die een goed evenwicht tussen regulier en speciaal onderwijs handhaven voor kinderen met specifieke behoeften.


w