Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Career guidance advisor
Career guidance education advisor
Career guidance practitioner
Careers advisor
EAGGF Guidance Section
EAGGF Guidance Section aid
Educational guidance
Educatlonal counselling
European Fisheries Guidance Fund
FIFG
Financial Instrument for Fisheries Guidance
Pedagogical guidance
School guidance

Vertaling van "educational guidance " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educational guidance | school guidance

schoolkeuzeadvies | schoolkeuzevoorlichting | studiekeuzeadvies | studiekeuzevoorlichting | voorlichting op het gebied van schoolkeuze


educational guidance [ pedagogical guidance ]

voorlichting inzake schoolkeuze [ pedagogische oriëntatie ]




educational guidance | educatlonal counselling

educatieve counselling


Euthanasia education, guidance and counseling

adviseren, instrueren en/of begeleiden bij euthanasie


Home education, guidance, and counseling

educatie, begeleiding en counseling omtrent wonen


Paraprofessional/aide care education, guidance, counseling

adviseren, instrueren en/of begeleiden bij zorghulp


career guidance education advisor | careers advisor | career guidance advisor | career guidance practitioner

loopbaanadviseur | loopbaanbegeleider


FIFG [ European Fisheries Guidance Fund | Financial Instrument for Fisheries Guidance ]

FIOV [ Europees oriëntatiefonds voor de visserij | financieringsinstrument voor de oriëntatie van de visserij ]


EAGGF Guidance Section [ EAGGF Guidance Section aid ]

EOGFL, afdeling Oriëntatie [ bijdrage van het EOGFL-Oriëntatie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Despite the strong political focus that has been put on VET, the challenges are still significant: increasing its attractiveness, embedding stronger work based learning, enhancing labour market relevance, developing stronger career and education guidance, implementing teachers and trainers professional development, and improving recognition and transparency of VET learning outcomes between countries and across different education pathways.

Ondanks sterke politieke aandacht voor het beroepsonderwijs blijven de uitdagingen groot: de aantrekkelijkheid van het beroepsonderwijs moet worden vergroot, het werkplekleren moet beter worden verankerd, de arbeidsmarktrelevantie moet worden versterkt, de loopbaan- en leertrajectbegeleiding moet worden versterkt, de professionele ontwikkeling van leraren en opleiders moet worden geïmplementeerd en de herkenbaarheid en de transparantie van leerresultaten in het beroepsonderwijs moeten worden vergroot, zowel tussen landen als tussen verschillende onderwijstrajecten.


B. whereas the causes of the persistent high gender pay gap are complex, multiple and often interrelated, and go far beyond the single issue of equal pay for equal work or work of equal value; whereas these causes include direct and indirect discrimination, as well as social and economic factors such as occupational and highly horizontally and vertically segregated labour markets, undervaluing of women’s work, inequality in the balancing of work and private life, and traditions and stereotyping, including in the choice of educational paths, in educational guidance, in access to trades and professions and consequently in professional car ...[+++]

B. overwegende dat de oorzaken van de hardnekkige grote beloningsverschillen tussen mannen en vrouwen complex, meervoudig en vaak onderling verbonden zijn en veel verder reiken dan de loutere kwestie van gelijke beloning voor gelijke of gelijkwaardige arbeid; overwegende dat tot deze oorzaken directe en indirecte discriminatie behoort, evenals sociale en economische factoren zoals een zeer horizontale en verticale beroepssegregatie van de arbeidsmarkten, onderwaardering van de arbeid van vrouwen, ongelijkheid in het evenwicht tussen werk en privéleven, en tradities en stereotypen, ook in de keuze van onderwijstrajecten en onderwijsadvisering, en in toegang tot va ...[+++]


B. whereas the causes of the persistent high gender pay gap are complex, multiple and often interrelated, and go far beyond the single issue of equal pay for equal work or work of equal value; whereas these causes include direct and indirect discrimination, as well as social and economic factors such as occupational and highly horizontally and vertically segregated labour markets, undervaluing of women's work, inequality in the balancing of work and private life, and traditions and stereotyping, including in the choice of educational paths, in educational guidance, in access to trades and professions and consequently in professional ca ...[+++]

B. overwegende dat de oorzaken van de hardnekkige grote beloningsverschillen tussen mannen en vrouwen complex, meervoudig en vaak onderling verbonden zijn en veel verder reiken dan de loutere kwestie van gelijke beloning voor gelijke of gelijkwaardige arbeid; overwegende dat tot deze oorzaken directe en indirecte discriminatie behoort, evenals sociale en economische factoren zoals een zeer horizontale en verticale beroepssegregatie van de arbeidsmarkten, onderwaardering van de arbeid van vrouwen, ongelijkheid in het evenwicht tussen werk en privéleven, en tradities en stereotypen, ook in de keuze van onderwijstrajecten en onderwijsadvisering, en in toegang tot va ...[+++]


31. Invites the Member States to strengthen their systems for educational guidance at the primary to secondary school stage, in order to help young people and their families select education and training channels that effectively correspond to actual aptitudes, abilities and aspirations, thereby reducing the risk of drop-out and failure;

31. roept de lidstaten op om hun voorlichtingsstelsels inzake schoolkeuze bij de overgang van het lager naar het secundair onderwijs te versterken teneinde jongeren en hun ouders te helpen de onderwijs- en opleidingskanalen te kiezen die zijn afgestemd op hun reële talenten, vaardigheden en ambities, waardoor het risico op voortijdig schoolverlaten en mislukking kleiner wordt;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Invites the Member States to strengthen their systems for educational guidance at the primary to secondary school stage, in order to help young people and their families select education and training channels that effectively correspond to actual aptitudes, abilities and aspirations, thereby reducing the risk of drop-out and failure;

31. roept de lidstaten op om hun voorlichtingsstelsels inzake schoolkeuze bij de overgang van het lager naar het secundair onderwijs te versterken teneinde jongeren en hun ouders te helpen de onderwijs- en opleidingskanalen te kiezen die zijn afgestemd op hun reële talenten, vaardigheden en ambities, waardoor het risico op voortijdig schoolverlaten en mislukking kleiner wordt;


6. Entrepreneurship education actions to include: publishing policy guidance on entrepreneurship education in 2013; establishing, jointly with the OECD, a guidance framework for entrepreneurial education institutions; and the development of tools to monitor progress and the acquisition of entrepreneurial competences.

6. Maatregelen voor onderwijs in ondernemerschap, die het volgende omvatten: richtsnoeren voor het uitbrengen van onderwijs in ondernemerschap 2013; vaststelling, samen met de OESO, van een oriënterend kader voor instellingen die onderwijs in ondernemerschap geven; en de ontwikkeling van instrumenten om toe te zien op de voortgang en de verwerving van ondernemersvaardigheden.


- strengthen remedial services (FIN, F, IRL) and educational guidance and counselling services (DK, FIN, F, IRL)

- versterking van remedial teaching (FIN, F, IRL) en onderwijsbegeleidings- en onderwijsadviesdiensten (DK, FIN, F, IRL)


29. Calls on the Member States to implement the Charter of Luxembourg on a "school for all" which gives children with disabilities early educational guidance, equal opportunities, a place in normal classes, support for slow learners, teachers specialising in continuous training, appropriate teaching methods and materials, an opportunity to learn new technologies so that they can improve their quality of life and gain their independence, and the active involvement of parents at all stages of the education and development process;

29. verzoekt de lidstaten het handvest van Luxemburg over een school voor iedereen na te leven, waarin voor kinderen met een handicap wordt voorzien in vroegtijdige schoolbegeleiding, gelijke kansen, integratie in normale klassen, extra aandacht voor kinderen met een leerachterstand, gespecialiseerde leerkrachten die permanent bijgeschoold worden, aangepaste onderwijsmethoden en leermiddelen, kansen om te leren omgaan met nieuwe technologieën waarmee zij de kwaliteit van hun bestaan en hun vermogen om voor zichzelf te zorgen kunnen verbeteren, en actieve betrokkenheid van de ouders bij alle fasen van het opvoedings- en ontwikkelingsproce ...[+++]


Failure at school, which is still too high in most Member States, is targeted for positive action such as educational guidance, establishment of early warning and prevention systems, individual support initiatives for risk groups (conurbations, ethnic minorities, etc.), measures to diversify teaching content and approaches, plus making individuals more responsible for themselves.

Schooluitval, in de meeste lidstaten nog veel te hoog, wordt tegengegaan door positieve acties zoals schoolkeuzeadvies, systemen aan de hand waarvan mogelijke mislukking op school al in een vroeg stadium kan worden onderkend en voorkomen, individuele ondersteuning van risicogroepen (stedelijke agglomeraties, etnische minderheidsgroepen, enz.) initiatieven om de leerinhoud en onderwijsmethoden te diversifiëren en het aankweken van verantwoordelijkheidsbesef.


Its main roles are to support guidance practice and services in all areas of formal and non-formal education settings and to influence the policy of the Department in the field of guidance. One-to-one guidance is provided by local projects in the various education settings.

De hoofdtaak van deze afdeling is het ondersteunen van voorlichtingspraktijken en -diensten in alle sectoren van het formeel en niet-regulier onderwijs alsook het beïnvloeden van het voorlichtingsbeleid van het ministerie. Binnen lokale projecten wordt op verschillende onderwijslocaties persoonlijke voorlichting gegeven.


w