Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Electric power generation engineer
Engineer in railway projects
Framework
Framework integration
Gas generation engineer
I-CASE
IPSE
Integrated computer aided software engineering tools
Integrated project support environment
Locomotive engine inspector
Power plant project engineer
Production and electric power engineer
Project engineer
Project engineer in railways
Rail project engineer
Railway engine-driver
Railway engineering project manager
Railway steam-engine fireman
Railway workshop repair inspector
Rolling stock engine inspector
Software backplane
Traction engineering technician
Workbench

Vertaling van "engineer in railway projects " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
engineer in railway projects | railway engineering project manager | project engineer in railways | rail project engineer

projectleider railinfra | projectmanager-ingenieur | projectingenieur spoorwegen | projectleider spoor-infra


locomotive engine inspector | railway workshop repair inspector | rolling stock engine inspector | traction engineering technician

technicus rollend materieel | inspecteur motoren rollend materieel | onderhoudsingenieur rollend materieel


gas generation engineer | power plant project engineer | electric power generation engineer | production and electric power engineer

ingenieur elektriciteit - energieproductie | ingenieur energieproductie | ingenieur energietechniek


framework | framework integration | I-CASE | integrated computer aided software engineering tools | integrated project support environment | software backplane | workbench | IPSE [Abbr.]

CASE-tool | I-CASE | workbench | IPSE [Abbr.]






project to restore the Sarajevo-Mostar-Ploce railway line

project voor het herstel van de spoorlijn Sarajevo-Mostar-Ploce


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to take account of long term projects in the railway sector requiring heavy investments, an exemption should be provided, in accordance with Directive 2008/57/EC of the European Parliament and of the Council , for engines included in projects which were launched before the date of application of this Regulation and which are at an advanced stage of development.

Om rekening te houden met langetermijnprojecten in de spoorwegsector die grote investeringen vergen, moet, overeenkomstig Richtlijn 2008/57/EG van het Europees Parlement en de Raad , worden voorzien in een vrijstelling voor motoren die zijn opgenomen in projecten die voor de datum van toepassing van deze verordening zijn gestart en waarvan de ontwikkeling zich in een vergevorderd stadium bevindt.


23. How is the current practice in your Member State with regard to the assessment of alternatives in relation to the different project categories in the annexes? (e.g. are alternatives always assessed in case of road or railway projects but to a lower degree or not at all with respect to other project types)?

23. Hoe is de huidige stand van zaken in uw lidstaat met betrekking tot de beoordeling van alternatieven betreffende de verschillende in de bijlagen genoemde projectcategorieën (bijv. wordt in het geval van auto- of spoorwegprojecten steeds gekeken naar alternatieven, terwijl dat in het geval van andere projecttypen minder of helemaal niet gebeurt)?


The EU will also help by financially supporting the implementation of the priority projects within the trans-European networks, most of which are railways projects, including the ERTMS traffic management system, and by developing appropriate state aid guidelines for the sector.

De EU zal tevens helpen door financiële steun te verlenen voor de uitvoering van prioritaire projecten, meestal spoorwegprojecten zoals de invoering van het ERTMS verkeersleidingsysteem, in het kader van de trans-Europese netwerken en het ontwikkelen van richtlijnen voor staatssteun aan de spoorwegsector.


The EU will also help by financially supporting the implementation of the priority projects within the trans-European networks, most of which are railways projects, including the ERTMS traffic management system, and by developing appropriate state aid guidelines for the sector.

De EU zal tevens helpen door financiële steun te verlenen voor de uitvoering van prioritaire projecten, meestal spoorwegprojecten zoals de invoering van het ERTMS verkeersleidingsysteem, in het kader van de trans-Europese netwerken en het ontwikkelen van richtlijnen voor staatssteun aan de spoorwegsector.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Of these 30 priority projects, 18 are railway projects, 2 are inland waterways and shipping projects.

Van deze 30 prioritaire projecten zijn 18 projecten voor vervoer per spoor en 2 projecten voor vervoer over binnenwateren en over zee.


Of these 30 priority projects, 18 are railway projects, 2 are inland waterways and shipping projects.

Van deze 30 prioritaire projecten zijn 18 projecten voor vervoer per spoor en 2 projecten voor vervoer over binnenwateren en over zee.


23. How is the current practice in your Member State with regard to the assessment of alternatives in relation to the different project categories in the annexes? (e.g. are alternatives always assessed in case of road or railway projects but to a lower degree or not at all with respect to other project types)?

23. Hoe is de huidige stand van zaken in uw lidstaat met betrekking tot de beoordeling van alternatieven betreffende de verschillende in de bijlagen genoemde projectcategorieën (bijv. wordt in het geval van auto- of spoorwegprojecten steeds gekeken naar alternatieven, terwijl dat in het geval van andere projecttypen minder of helemaal niet gebeurt)?


* A roads project in Tunisia and a railways project in Morocco were financed under the heading of communications and accounted for 23% of total financing in the region (EUR167 million).

* In de communicatiesector werden een wegenproject in Tunesië en een spoorwegproject in Marokko gefinancierd (167 miljoen euro of 23% van de totale financiering in de regio).


An exemplary case in this respect is the suspension of payments of the Cohesion Fund to a railway project with a view to the failure to submit the project to an environmental impact assessment in accordance with Directive 85/337/EEC.

Een typisch voorbeeld is de opschorting van betalingen uit het Cohesiefonds voor een spoorwegproject omdat voor het project geen milieueffectbeoordeling overeenkomstig Richtlijn 85/337/EEG was uitgevoerd.


An exemplary case in this respect is the suspension of payments of the Cohesion Fund to a railway project with a view to the failure to submit the project to an environmental impact assessment in accordance with Directive 85/337/EEC.

Een typisch voorbeeld is de opschorting van betalingen uit het Cohesiefonds voor een spoorwegproject omdat voor het project geen milieueffectbeoordeling overeenkomstig Richtlijn 85/337/EEG was uitgevoerd.


w