Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cell phone
Cellular phone
Cellular telephones
ETSI SMG
GSM
GSM MS
GSM mobile station
Groupe Special Mobile
Mobile phone
Mobile telephone
SMG
Special Mobile Group
TC SMG

Vertaling van "ertms gsm-r " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
European rail traffic management system/GSM for railways | ERTMS/GSM-R [Abbr.]

ERTMS/GSM-R [Abbr.]


Groupe Special Mobile | Special Mobile Group | ETSI SMG [Abbr.] | ETSI/TC GSM [Abbr.] | GSM [Abbr.] | SMG [Abbr.] | TC SMG [Abbr.]

Groupe Spécial Mobile | Special Mobile Group | GSM [Abbr.] | SMG [Abbr.]


GSM mobile station | GSM MS

GSM MS | mobiel GSM-station


mobile phone [ cell phone | cellular phone | GSM | mobile telephone | cellular telephones(UNBIS) ]

mobiele telefoon [ GSM | handy | mobieltje ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* The European Railways Traffic Management System (ERTMS) is an umbrella programme bringing together three main streams of development activity in the areas of control/command and signalling (ERTMS/ETCS), telecommunications (GSM-R) and traffic management (ERTMS/ETML).

* Het European Railways Traffic Management System (ERTMS) is een overkoepelend programma, dat drie hoofdstromen van ontwikkeling van activiteiten op het gebied van controle/besturing en seingeving (ERTMS/ETCS), telecommunicatie (GSM-R) en verkeersleiding (ERTMS/ETML) bundelt.


ERTMS is an umbrella programme bringing together three main streams of development activity in the areas of control/command and signalling (ERTMS/ETCS), telecommunications (GSM-R) and traffic management (ERTMS/ETML).

ERTMS is een overkoepelend programma, dat drie hoofdstromen van ontwikkeling van werkzaamheden op het gebied van controle/besturing en seingeving (ERTMS/ETCS), telecommunicatie (GSM-R) en verkeersleiding (ERTMS/ETML) bundelt.


To make the conformity assessment of ERTMS/ETCS and GSM-R equipment more effective and to help achieve the goal mentioned above, each Member State shall make available to the Commission the operational test scenarios for checking the ERTMS/ETCS and GSM-R part of the Control-Command and Signalling Track-side Subsystem and its interaction with the corresponding part of the Control-Command and Signalling On-board Subsystem.

Om de conformiteitsbeoordeling van ERTMS/ETCS- en GSM-R-apparatuur efficiënter te laten verlopen en om bovengenoemde doelstelling te helpen bereiken, dient elke lidstaat aan de Europese Commissie de operationele testscenario’s ter beschikking te stellen waarmee het ERTMS/ETCS- en GSM-R-deel van het baansubsysteem voor besturing en seingeving, alsook de wisselwerking ervan met het overeenkomstige deel van het treinsubsysteem voor besturing en seingeving worden gecontroleerd.


In addition, to increase confidence that the on-board ERTMS/ETCS can be correctly operated with different track-side applications, it is recommended that the on-board ERTMS/ETCS be tested using scenarios from the data base managed by the Agency and which are not part of the mandatory test specifications; see Section 6.1.2 (Principles for testing ERTMS/ETCS and GSM-R).

Daarnaast wordt aanbevolen om de treinapparatuur voor ERTMS/ETCS te testen aan de hand van scenario’s uit de databank van het Bureau die geen deel uitmaken van de verplichte testspecificaties, teneinde met een nog grotere zekerheid vast te stellen dat de treinapparatuur voor ERTMS/ETCS correct met verschillende baantoepassingen kan werken; zie punt 6.1.2 (Beginselen voor het testen van ERTMS/ETCS en GSM-R).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. Recognises that ERTMS has been developed with the aid of the previous research framework programmes, and at present exists in a consolidated prototype form that can thus be deployed widely as of now; also notes that the deployment of GSM-R is proceeding apace and good progress is being made as regards ETCS; stresses, however, that this has not yet sufficed to create an automatic cause and effect relationship whereby, irrespective of the financial and safety aspects and the matter of boosting capacity, ERTMS will be established on the entire trans-European rail network without further intervention and the 20 different train protection and signalling systems still existing today will in a few years" time be a thing of the past and will h ...[+++]

4. erkent dat ERTMS met steun van de vorige kaderprogramma's voor onderzoek werd ontwikkeld, een geconsolideerde eerste versie beschikbaar is en een breed opgezette invoering nu mogelijk is; erkent voorts dat de invoering van GSM-R snel vorderingen maakt en dat met betrekking tot ETCS behoorlijke vooruitgang is geboekt; benadrukt echter dat het daarmee nog niet vanzelfsprekend is dat ERTMS zich onafhankelijk van financiële, veiligheids- en capaciteitsondersteunende aspecten zonder verdere steun op het gehele trans-Europese spoorwegnet handhaaft en dat na een aantal jaar de huidige bestaande twintig verschillende signaleringssystemen zullen zijn verdwenen en in alle lidstaten van de EU door één algemeen systeem, ERTMS, zijn vervangen;


4. Recognises that ERTMS has been developed with the aid of the previous research framework programmes, and at present exists in a consolidated prototype form that can thus be deployed widely as of now; also notes that the deployment of GSM-R is proceeding apace and good progress is being made as regards ETCS; stresses, however, that this has not yet sufficed to create an automatic cause and effect relationship whereby, irrespective of the financial and safety aspects and the matter of boosting capacity, ERTMS will be established on the entire trans-European rail network without further intervention and the 20 different train protection and signalling systems still existing today will in a few years’ time be a thing of the past and will h ...[+++]

4. erkent dat ERTMS met steun van de vorige kaderprogramma’s voor onderzoek werd ontwikkeld, een geconsolideerde eerste versie beschikbaar is en een breed opgezette invoering nu mogelijk is; ziet verder in dat de invoering van GSM-R snel vorderingen maakt en dat met betrekking tot ETCS behoorlijke vooruitgang is geboekt; benadrukt echter dat daarmee nog niet vanzelfsprekend is dat ERTMS zich onafhankelijk van financiële, veiligheids- en capaciteitsondersteunende aspecten zonder verdere steun op het gehele trans-Europese spoorwegnet handhaaft en dat na een aantal jaar de huidige bestaande twintig verschillende signaleringssystemen zullen zijn verdwenen en in alle lidstaten van de EU door één algemeen systeem, ERTMS, zijn vervangen;


4. Recognises that ERTMS has been developed with the aid of the previous research framework programmes, and at present exists in a consolidated prototype form that can thus be deployed widely as of now; also notes that the deployment of GSM-R is proceeding apace and good progress is being made as regards ETCS; stresses, however, that this has not yet sufficed to create an automatic cause and effect relationship whereby, irrespective of the financial and safety aspects and the matter of boosting capacity, ERTMS will be established on the entire trans-European rail network without further intervention and the 20 different train protection and signalling systems still existing today will in a few years" time be a thing of the past and will h ...[+++]

4. erkent dat ERTMS met steun van de vorige kaderprogramma's voor onderzoek werd ontwikkeld, een geconsolideerde eerste versie beschikbaar is en een breed opgezette invoering nu mogelijk is; erkent voorts dat de invoering van GSM-R snel vorderingen maakt en dat met betrekking tot ETCS behoorlijke vooruitgang is geboekt; benadrukt echter dat het daarmee nog niet vanzelfsprekend is dat ERTMS zich onafhankelijk van financiële, veiligheids- en capaciteitsondersteunende aspecten zonder verdere steun op het gehele trans-Europese spoorwegnet handhaaft en dat na een aantal jaar de huidige bestaande twintig verschillende signaleringssystemen zullen zijn verdwenen en in alle lidstaten van de EU door één algemeen systeem, ERTMS, zijn vervangen;


ERTMS consists of two components, GSM-R (digital radio for data transmission) and ETCS (European Train Control System).

ERTMS bestaat uit de onderdelen GSM-R (digitaal radionetwerk voor gegevensoverdracht) en ETCS (Europees signaleringssysteem).


Viewed as an overall system, GSM-R and ETCS make up the European Rail Traffic Management System (ERTMS).

Samen vormen GSM-R en ETCS het European Rail Traffic Management System (ERTMS).


- the radio and telecommunication element (ERTMS/GSM-R - GSM for railways) is based on the standards applied to the public GSM network and also covers both trackside and onboard equiment.

- het gedeelte radio-telecommunicatie -ERTMS/GSM-R (GSM for Railways) - dat is gebaseerd op de normen die voor het openbare GSM-net worden toegepast en dat zowel de installaties op de grond als de installaties aan boord omvat.




Anderen hebben gezocht naar : ertms gsm-r     etsi smg     etsi tc gsm     gsm ms     gsm mobile station     groupe special mobile     special mobile group     tc smg     cell phone     cellular phone     cellular telephones     mobile phone     mobile telephone     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'ertms gsm-r' ->

Date index: 2021-04-24
w