Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Build network with tourist service suppliers
Chafea
Create network of tourist services' suppliers
Develop network of education
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
Establish a network of education
Establish an educational network
Establish educational network
Establish priorities in pipeline networks
European Research Council Executive Agency
European education information network
Eurydice
Eurydice Network
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
MED-CAMPUS
NREN
National Education and Research Network
National Research and Education Network
REA
Research Executive Agency
Set management priorities in pipeline networks
Set priorities in pipeline networks
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency

Vertaling van "establish educational network " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
develop network of education | establish an educational network | establish a network of education | establish educational network

educatief netwerk oprichten | onderwijsnetwerk oprichten


build network with tourist service suppliers | establish network of contacts with providers of tourist services | build a network of contacts with suppliers of tourist services | create network of tourist services' suppliers

contact onderhouden met touroperators reisorganisaties attractieparken evenementenorganisaties enz. | een netwerk met leveranciers in de toeristenbranche beheren | contacten onderhouden met leveranciers van toeristische dienstverlening | een netwerk met leveranciers in de toeristensector opbouwen


establish priorities in pipeline networks | set priorities in pipeline networks | direct priorities in priorities in pipeline infrastructure networks | set management priorities in pipeline networks

beheersprioriteiten bepalen voor pijpleidingsnetwerken


Education information network in the European Community | European education information network | Eurydice Network | Eurydice [Abbr.]

Informatienet voor Onderwijs in de Europese Gemeenschap | Net voor uitwisseling van informatie over onderwijs in de Europese Gemeenschap


Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries | Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries (MNCs) | MED-CAMPUS [Abbr.]

Programma ter ondersteuning van projecten op het gebied van ontwikkelingssamenwerking tussen de universiteiten en instellingen voor hoger onderwijs in Europa en de Mediterrane Derde Landen | Programma ter ondersteuning van projecten op het gebied van ontwikkelingssamenwerking tussen de universiteiten en instellingen voor hoger onderwijs in Europa en de Mediterrane Derde Landen (MDL) | MED-CAMPUS [Abbr.]


National Education and Research Network | National Research and Education Network | NREN [Abbr.]

National Education and Research Network


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

uitvoerend agentschap [ Chafea | EACEA | EACI | EAHC | Easme | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA | Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad | Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken | Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur | Uitvoerend Agentschap Onderzoek | Uitvoerend Agentschap voor concurrentievermogen en innovatie | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Uitvoerend Agentschap voor het trans-Europees vervoersnetwerk | Uitvoerend Agentschap voor kleine en middelgrote ondernemingen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Portugal plans to extend its consumer education network, with the affiliation of education establishments and the establishment of local training and information services in locations where they do not exist at present, while the Walloon region in Belgium intends to continue supporting 125 "consumer schools".

- Portugal wil zijn voorlichtingsnetwerk ten behoeve van consumenten uitbreiden door aansluiting te zoeken bij onderwijsinstellingen en - voor zover nog niet aanwezig - lokale scholings- en informatiediensten in te voeren; in België is het Waalse Gewest voornemens zijn steun aan 125 "consumentenscholen" voort te zetten.


Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by making recommendations to ensure education systems impart all the knowledge, skills an ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te doen zodat het onderwijs in alle kennis, vaardigheden en competenties voorziet die essentieel zijn in de we ...[+++]


34. Calls on the Commission to support a European Entrepreneurship Education Network, on lines such as those of the European Entrepreneurship Education NETwork (EE-HUB), established in May 2015 and supported by European organizations and other stakeholders at European, national and local levels, as well as by national education authorities, which will gather and exchange best practices to be shared by educational institutions, educa ...[+++]

34. verzoekt de Commissie een Europees netwerk voor opleiding in ondernemerschap op te zetten, gemodelleerd naar het in mei 2015 opgezette European Entrepreneurship Education NETwork (EE-HUB), dat op Europees, nationaal en lokaal niveau wordt ondersteund door Europese organisaties en andere belanghebbenden, alsook door nationale onderwijsautoriteiten, waarbij dit netwerk beste praktijken vergaart en uitwisselt tussen onderwijsinstellingen en -organisaties, instellingen voor beroepsopleiding, bedrijven, autoriteiten en sociale partners ...[+++]


34. Calls on the Commission to support a European Entrepreneurship Education Network, on lines such as those of the European Entrepreneurship Education NETwork (EE-HUB), established in May 2015 and supported by European organizations and other stakeholders at European, national and local levels, as well as by national education authorities, which will gather and exchange best practices to be shared by educational institutions, educa ...[+++]

34. verzoekt de Commissie een Europees netwerk voor opleiding in ondernemerschap op te zetten, gemodelleerd naar het in mei 2015 opgezette European Entrepreneurship Education NETwork (EE-HUB), dat op Europees, nationaal en lokaal niveau wordt ondersteund door Europese organisaties en andere belanghebbenden, alsook door nationale onderwijsautoriteiten, waarbij dit netwerk beste praktijken vergaart en uitwisselt tussen onderwijsinstellingen en -organisaties, instellingen voor beroepsopleiding, bedrijven, autoriteiten en sociale partners ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Calls on the Commission to support a European Entrepreneurship Education Network, on lines such as those of the European Entrepreneurship Education NETwork (EE-HUB), established in May 2015 and supported by European organizations and other stakeholders at European, national and local levels, as well as by national education authorities, which will gather and exchange best practices to be shared by educational institutions, educa ...[+++]

34. verzoekt de Commissie een Europees netwerk voor opleiding in ondernemerschap op te zetten, gemodelleerd naar het in mei 2015 opgezette European Entrepreneurship Education NETwork (EE-HUB), dat op Europees, nationaal en lokaal niveau wordt ondersteund door Europese organisaties en andere belanghebbenden, alsook door nationale onderwijsautoriteiten, waarbij dit netwerk beste praktijken vergaart en uitwisselt tussen onderwijsinstellingen en -organisaties, instellingen voor beroepsopleiding, bedrijven, autoriteiten en sociale partners ...[+++]


'partnership' means an agreement between a group of institutions and/or organisations in different Programme countries to carry out joint European activities in the fields of education, training, youth and sport or establishing a formal or informal network in a relevant field such as joint learning projects for pupils and their teachers in the form of class exchanges and individual long-term mobility, intensive programmes in higher education and cooperation between regional and local authorities to foster inter-re ...[+++]

18) "partnerschap".: een overeenkomst tussen een groep instellingen en/of organisaties in verscheidene programmalanden om gezamenlijke Europese activiteiten op het gebied van onderwijs, opleiding, jeugd en sport te ontplooien of een formeel of informeel netwerk op een relevant terrein op te zetten, zoals gezamenlijke leerprojecten voor leerlingen en hun leerkrachten in de vorm van klassenuitwisseling en individuele langdurige mobiliteit, intensieve hogeronderwijsprogramma's en samenwerking tussen regionale en lokale overheden ter bevordering van interregionale samenwerking, waaronder grensoverschrijdende samenwerking; om de kwaliteit va ...[+++]


Programmes — particularly for regions eligible under the Convergence objective — can contribute to developing RTD infrastructure (including regional high-speed data networks between and within research establishments), education infrastructure, equipment and instrumentation in both publicly funded research institutions and businesses, provided that these investments are directly linked to regional economic development objectives.

De programma's — met name voor regio's die voor steun in aanmerking komen uit hoofde van de convergentiedoelstelling — kunnen worden gebruikt voor het ontwikkelen van OTO-infrastructuur (waaronder regionale snelle datanetwerken tussen en binnen onderzoeksinstellingen), onderwijsinfrastructuur (in regio's die voor steun in aanmerking komen uit hoofde van de convergentiedoelstelling), apparatuur en instrumenten voor zowel publieke onderzoeksinstellingen als bedrijven, mits deze investeringen rechtstreeks gekoppeld zijn aan regionale economische ontwikkelingsdoelstellingen.


(EN) 1. The Strategic Partnership between the EU, Latin America and the Caribbean - which will be celebrating this year its 10 anniversary - is articulated on the following objectives: intense political dialogue, the strengthening of democratic governance and the respect of human rights, support to integration processes including the establishment of a network of association agreements, and extensive cooperation to reduce poverty, social inequalities and improve educational levels.

1. Het strategische partnerschap tussen de EU, Latijns-Amerika en het Caribisch gebied – dat dit jaar zijn tienjarig jubileum viert – is gegrondvest op de volgende beginselen: intensieve politieke dialoog, versterking van democratisch bestuur en eerbiediging van de mensenrechten, ondersteuning van integratieprocessen, met inbegrip van de totstandbrenging van een vlechtwerk van associatieovereenkomsten, en omvattende samenwerking ter vermindering van armoede en sociale ongelijkheid en ter verhoging van opleidingsniveaus.


I deeply believe that the establishment of a network of higher education and the results of research will not only bring reciprocal evaluation of performance but will make any monitoring process more cost-effective too.

Ik ben er diep van overtuigd dat de oprichting van een netwerk van universiteiten en de verspreiding van onderzoeksresultaten niet alleen een evaluatie mogelijk maken van elders verrichte activiteiten, maar ook de procedure voor een eventuele verificatie aanzienlijk goedkoper maken.


An infrastructure of fast networks linking education establishments, research institutes, businesses and public forums such as libraries and museums is essential in allowing universal access to education, training and culture.

Een infrastructuur van netwerken met hoog debiet die de onderwijsinstellingen, de onderzoekscentra, de ondernemingen en openbare ruimten zoals bibliotheken en musea met elkaar verbindt, is onontbeerlijk om een universele toegang tot onderwijs, opleiding en cultuur mogelijk te maken.


w