Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Estimate oil and gas reserves
Measure reservoir volumes
Measuring of reservoir volumes
Measuring reservoir volumes

Vertaling van "estimate oil and gas reserves " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
measuring of reservoir volumes | measuring reservoir volumes | estimate oil and gas reserves | measure reservoir volumes

reservoirvolumes meten | volumes van reservoirs meten


coal, oil and natural gas reserves

kolen- aardolie- en aardgasreserves
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission focussed its investigation on the markets where the activities of Shell and BG Group overlap, namely in the exploration for oil and gas reserves, the supply of natural gas and the liquefaction and supply of LNG.

De Commissie spitste haar onderzoek toe op de markten waar de activiteiten van Shell en BG Group elkaar overlappen, met name de exploratie van olie- en gasreserves, de levering van aardgas en het vloeibaar maken van gas en de levering van LNG.


The Commission found that after the transaction the merged entity's market share would remain limited in the exploration for oil and gas reserves, the liquefaction of LNG and the wholesale supply of LNG.

De Commissie stelde vast dat het marktaandeel van de fusieonderneming na de transactie in de exploratie van olie- en gasreserves, het vloeibaar maken van gas en de wholesalelevering van LNG beperkt zou blijven.


33. Notes that the region is also an important energy provider, since Gulf of Guinea countries currently account for 13 % of oil and 6 % of gas imports to the EU, with Nigeria being responsible for 5,8 % of total EU oil imports; expects the importance of the region to increase as a result of recent discoveries of offshore oil and gas reserves; worries, therefore, that competition for offshore natural resources may bring with it further conflict and criminal activity;

33. merkt op dat de regio eveneens een belangrijke energieleverancier is, aangezien 13% van de olie- en 6% van de gasinvoer van de EU momenteel afkomstig zijn uit de landen aan de Golf van Guinee, en 5,8% van de totale olie-invoer van de EU afkomstig is uit Nigeria; verwacht dat het belang van de regio toeneemt als gevolg van de recente ontdekkingen van olie- en gasreserves voor de kust; is daarom bezorgd dat de concurrentie voor de natuurlijke hulpbronnen voor de kust bijkomende conflicten en criminele activiteiten met zich meebren ...[+++]


33. Notes that the region is also an important energy provider, since Gulf of Guinea countries currently account for 13 % of oil and 6 % of gas imports to the EU, with Nigeria being responsible for 5.8 % of total EU oil imports; expects the importance of the region to increase as a result of recent discoveries of offshore oil and gas reserves; worries, therefore, that competition for offshore natural resources may bring with it further conflict and criminal activity;

33. merkt op dat de regio eveneens een belangrijke energieleverancier is, aangezien 13% van de olie- en 6% van de gasinvoer van de EU momenteel afkomstig zijn uit de landen aan de Golf van Guinee, en 5,8% van de totale olie-invoer van de EU afkomstig is uit Nigeria; verwacht dat het belang van de regio toeneemt als gevolg van de recente ontdekkingen van olie- en gasreserves voor de kust; is daarom bezorgd dat de concurrentie voor de natuurlijke hulpbronnen voor de kust bijkomende conflicten en criminele activiteiten met zich meebren ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
10. Calls on the Commission to consider the case for extending the sound principles contained within its legislation for the control of onshore hazards (SEVESO II and III ) to legislation aimed at offshore oil and gas activities; in the meantime, and in the event that the Commission does not propose such new specific legislation, calls on the Commission to re-examine its SEVESO III proposal in order to extend its scope to oil rigs and underwater pipelines located on/under the seabed to all phases of exploration for oil and gas reserves up until the decomm ...[+++]

10. verzoekt de Commissie te overwegen de goede beginselen in haar wetgeving voor de beheersing van gevaren op het vasteland (SEVESO II en III ) ook op te nemen in wetgeving gericht op offshoreolie- en -gasactiviteiten; verzoekt de Commissie inmiddels, indien zij geen voorstel voor dergelijke specifieke wetgeving doet, haar SEVESO III-voorstel opnieuw te bekijken en het toepassingsgebied ervan uit te breiden tot booreilanden en pijpleidingen op of onder de zeebodem, alsook tot alle stadia van de exploratie van olie- en gasvelden tot de stillegging van de boorput; is verheugd over de toelichting van de Commissie over de herziening van de SEVESO II-richtlijn, waarin zij aangeeft dat zij zal bekijken wat de beste manier is om de milieuwet ...[+++]


28. Calls on the Commission to consider the case for extending the sound principles contained within its legislation to control onshore hazards (SEVESO II and III) to legislation aimed at offshore oil and gas activities; in the meantime, and in the event that the Commission does not propose such new specific legislation, calls on the Commission to re-examine its SEVESO III proposal in order to extend its scope to oil rigs and underwater pipelines located on/under the seabed to all phases of exploration for oil and gas reserves up until the decomm ...[+++]

28. verzoekt de Commissie te overwegen de goede beginselen in haar wetgeving voor de beheersing van gevaren op het vasteland (SEVESO II en III) ook op te nemen in wetgeving gericht op offshore-olie- en -gasactiviteiten; verzoekt de Commissie inmiddels, indien zij geen voorstel voor dergelijke specifieke wetgeving doet, haar SEVESO III-voorstel opnieuw te bekijken en het toepassingsgebied ervan uit te breiden tot booreilanden en pijpleidingen op of onder de zeebodem, alsook tot alle stadia van de exploratie van olie- en gasvelden tot de stillegging van de boorput; is verheugd over de toelichting van de Commissie over de herziening van de SEVESO II-richtlijn, waarin zij aangeeft dat zij zal bekijken wat de beste manier is om de milieuwet ...[+++]


10. Calls on the Commission to consider the case for extending the sound principles contained within its legislation for the control of onshore hazards (SEVESO II and III) to legislation aimed at offshore oil and gas activities; in the meantime, and in the event that the Commission does not propose such new specific legislation, calls on the Commission to re-examine its SEVESO III proposal in order to extend its scope to oil rigs and underwater pipelines located on/under the seabed to all phases of exploration for oil and gas reserves up until the decomm ...[+++]

10. verzoekt de Commissie te overwegen de goede beginselen in haar wetgeving voor de beheersing van gevaren op het vasteland (SEVESO II en III) ook op te nemen in wetgeving gericht op offshoreolie- en -gasactiviteiten; verzoekt de Commissie inmiddels, indien zij geen voorstel voor dergelijke specifieke wetgeving doet, haar SEVESO III-voorstel opnieuw te bekijken en het toepassingsgebied ervan uit te breiden tot booreilanden en pijpleidingen op of onder de zeebodem, alsook tot alle stadia van de exploratie van olie- en gasvelden tot de stillegging van de boorput; is verheugd over de toelichting van de Commissie over de herziening van de SEVESO II-richtlijn, waarin zij aangeeft dat zij zal bekijken wat de beste manier is om de milieuwet ...[+++]


7. This upsurge in energy and electricity consumption clearly shows the importance and benefits of close cooperation with Europe. 8. The scale of the oil and gas reserves of the North African countries.

7. Deze zeer aanmerkelijke toename van het energie- en elektriciteitsverbruik toont goed aan hoe belangrijk een nauwe samenwerking met Europa is. 8. De olie- en gasvoorraden van de Noord-Afrikaanse landen zijn zeer aanzienlijk.


The SEMs (especially the North African countries and Syria) have considerable oil and gas potential, with proven reserves at the end of 1992 totalling 6030 Mt of oil and condensates and 5650 Gm3 of natural gas, and major facilities for production (217 Mt/year of oil) and 66 Gm3/year of natural gas in 1992) and for exporting to Europe, mainly consisting of 5 LNG plants (35 Gm3/year capacity), 20 LNG carriers, refineries with a capacity of 146 Mt/year, and oil terminals.

De landen ten zuiden en ten oosten van de Middellandse Zee (met name de Noord-Afrikaanse landen en Syrië) beschikken over een belangrijk olie- en gaspotentieel. In de eerste plaats is het nuttig te herinneren aan de aanzienlijke olie- en gasvoorraden in de bedoelde regio (eind 1992 bedroegen de bewezen voorraden er 6030 Mton[2] aardolie en condensaten en 5650 Gm3[3] aardgas). Voorts beschikken de genoemde landen over een omvangrijke produktieinfrastructuur (217 Mton/jaar aardolie en 66 Gm3/jaar aardgas in 1992) en talrijke installaties voor de uitvoer naar Europa, met name 5 LNG-fabrieken (capaciteit van 35 Gm3/jaar), 20 methaantankers, verschillende raffina ...[+++]


The GCC provides 23.7% of the European Union's oil imports and is the Union's biggest supplier. It owns the world's largest oil reserves and has sizeable gas reserves.

De GCC heeft een aandeel van 23,7% in de invoer van aardolie voor de Unie, is haar belangrijkste leverancier en beschikt niet enkel over de grootste aardoliereserves in de wereld, maar ook over aanzienlijke gasvoorraden.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'estimate oil and gas reserves' ->

Date index: 2021-02-14
w