2. Where an operator, on the date on which this regulation en
ters into force, is required by the terms of a public service contract to invest in rail infrastructure, and where the payback period of this infrastructure still has more than five years to run, or more than seven years in case competitive tender has been resorted to, the competent authority may add up to three years to the transitional period as determined in paragraph 1, taking into account this payback period and th
e relative economic importance of the assets in question in compar
ison with ...[+++]the total estimated value of the services covered by the contract.
2. Indien een exploitant op de dag van inwerkingtreding van deze verordening op grond van een openbare–dienstcontract in spoorweginfrastructuur moet investeren, en de terugverdientijd van deze infrastructuur nog meer dan vijf of, indien is overgegaan tot concurrerende inschrijving, zeven jaar duurt, mag de bevoegde instantie de in lid 1 bepaalde overgangsperiode jaar met ten hoogste drie jaar verlengen, rekening houdende met genoemde terugverdientijd en het relatieve economisch belang van de desbetreffende activa in vergelijking met de totale geschatte waarde van de onder het contract vallende diensten.