Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse marketplace competition in rental industry
Analysis of marketplace competition in rental industry
Coach during a sports competition
Coach during sports competitions
Coaching during a sports competition
Competition law
Competition laws
Competition regulations
Competition rules
Competition statutes
Competitive games therapy
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
EU competition law
EU competition policy
European Union competition policy
Illegal trade practice
Instruct during a sports competition
Investigate marketplace competition in rental industry
Restriction on competition
Search marketplace competition in rental industry
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "eu competition law " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
competition laws | competition rules | competition law | competition statutes

mededingingsrecht | concurrentiewetgeving | mededingingswetgeving


EU competition policy [ European Union competition policy | EU competition law(STW) ]

EU-mededingingsbeleid [ EU-concurrentiebeleid ]


competition law [ competition regulations ]

concurrentierecht [ concurrentieregeling | concurrentievoorschriften ]




Agreement between the European Communities and the Government of the United States of America on the application of positive comity principles in the enforcement of their competition laws

Overeenkomst tussen de Europese Gemeenschappen en de regering van de Verenigde Staten van Amerika betreffende de toepassing van de beginselen van positieve internationale courtoisie bij de handhaving van hun mededingingsrecht




restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

concurrentiebeperking [ concurrentievervalsing | discriminerende handelspraktijk | oneerlijke concurrentie | oneerlijke handelspraktijk | ongeoorloofde concurrentie | onvolkomen concurrentie | onzuivere concurrentie | restrictieve handelspraktijk | wederrechtelijke handelspraktijk ]


Competitive games therapy

competitieve spellen bij therapie


coaching during a sports competition | instruct during a sports competition | coach during a sports competition | coach during sports competitions

coachen tijdens een sportwedstrijd


investigate marketplace competition in rental industry | search marketplace competition in rental industry | analyse marketplace competition in rental industry | analysis of marketplace competition in rental industry

concurrentie op de markt in de verhuurindustrie analyseren | concurrentie op de markt in de verhuursector analyseren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In parallel, the Commission has today also rejected a request from the Netherlands to refer the merger to the Dutch competition authority for assessment under Dutch competition law.

Daarnaast heeft de Commissie vandaag ook een verzoek van Nederland afgewezen om de fusie te verwijzen naar de Nederlandse mededingingsautoriteit met het oog onderzoek op grond van de Nederlandse mededingingswet.


Information that was prepared by a competition authority in the course of its proceedings for the enforcement of Union or national competition law and sent to the parties to those proceedings (such as a ‘Statement of Objections’) or prepared by a party thereto (such as replies to requests for information of the competition authority or witness statements) should therefore be disclosable in actions for damages only after the competition authority has closed its proceedings, for instance by adopting a decision under Article 5 or under Chapter III of Regulation (EC) No 1/2003, with the exception of decisions on interim measures.

Tot informatie die was voorbereid door een mededingingsautoriteit in de loop van haar procedure voor de handhaving van het mededingingsrecht van de Unie of het nationale mededingingsrecht of en die aan de partijen bij deze procedures was toegezonden (zoals een mededeling van punten van bezwaar) of die was voorbereid door een bij die procedure betrokken partij (zoals antwoorden op verzoeken om informatie van de mededingingsautoriteit, getuigenverklaringen) zou in schadevorderingszaken dan ook pas toegang mogen worden verleend nadat de mededingingsautoriteit haar procedure heeft beëindigd, bijvoorbeeld door het nemen van een besluit kracht ...[+++]


Member States shall ensure that, where national courts rule, in actions for damages under Article 101 or 102 of the Treaty or under national competition law, on agreements, decisions or practices which are already the subject of a final infringement decision by a national competition authority or by a national court, those courts cannot take decisions running counter to such finding of an infringement of competition law. This obligation is without prejudice to the rights and obligations under Article 267 TFEU, to the right to an effective remedy and a fair trial, and the right of defence, pursuant to Articles 47 and 48 of the Charter, an ...[+++]

De lidstaten zorgen ervoor dat wanneer de nationale rechter in schadevorderingen artikel 101 of 102 VWEU of het nationaal mededingingsrecht toepast op overeenkomsten, besluiten of feitelijke gedragingen waarover al een in kracht van gewijsde gegaan inbreukbesluit van een nationale mededingingsautoriteit of een nationale rechter is vastgesteld, hij geen beslissingen kan nemen die met een dergelijk inbreukbesluit in strijd zijn. Deze verplichting doet geen afbreuk aan de rechten en verplichtingen uit hoofde van artikel 267 VWEU, het recht op een doeltreffende voorziening in rechte, op een onpartijdig gerecht en op verdediging uit hoofde va ...[+++]


Member States shall ensure that, where national courts rule, in actions for damages under Article 101 or 102 of the Treaty or under national competition law, on agreements, decisions or practices which are already the subject of a final infringement decision by a national competition authority or by a review court, those courts cannot take decisions running counter to such finding of an infringement. This obligation is without prejudice to the rights and obligations under Article 267 of the Treaty, to the right to an effective remedy and a fair trial, and the right of defence, pursuant to Articles 47 and 48 of the Charter, and to the rig ...[+++]

De lidstaten zorgen ervoor dat wanneer de nationale rechter in schadevorderingen artikel 101 of 102 van het Verdrag of het nationaal mededingingsrecht toepast op overeenkomsten, besluiten of feitelijke gedragingen waarover al een in kracht van gewijsde gegaan inbreukbesluit van een nationale mededingingsautoriteit of beroepsinstantie is vastgesteld, hij geen beslissingen kan nemen die met dergelijke inbreukbesluiten in strijd zijn. Deze verplichting doet geen afbreuk aan de rechten en verplichtingen uit hoofde van artikel 267 van het Verdrag, het recht op een doeltreffende voorziening in rechte, op een onpartijdig gerecht en op verdedigi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Some Member States provide for criminal sanctions for breaches of EC competition law. While welcoming this type of sanctions, just as any other type of sanction that contributes to the deterrent effect on competition law infringements, the Commission has no current plans to take a legislative initiative that would aim at criminalising competition law infringements for the whole of the European Union.

Al verwelkomt de Commissie dit soort sancties als een van de vele soorten sancties die bijdragen aan het afschrikkende effect voor schendingen van het mededingingsrecht, zij heeft op het moment geen plannen voor een wetsinitiatief dat gericht is op het strafrechtelijk maken van schendingen van het mededingingsrecht voor de gehele Europese Unie.


Some Member States provide for criminal sanctions for breaches of EC competition law. While welcoming this type of sanctions, just as any other type of sanction that contributes to the deterrent effect on competition law infringements, the Commission has no current plans to take a legislative initiative that would aim at criminalising competition law infringements for the whole of the European Union.

Al verwelkomt de Commissie dit soort sancties als een van de vele soorten sancties die bijdragen aan het afschrikkende effect voor schendingen van het mededingingsrecht, zij heeft op het moment geen plannen voor een wetsinitiatief dat gericht is op het strafrechtelijk maken van schendingen van het mededingingsrecht voor de gehele Europese Unie.


In order to ensure the effective enforcement of the Community competition rules and the proper functioning of the cooperation mechanisms contained in this Regulation, it is necessary to oblige the competition authorities and courts of the Member States to also apply Articles 81 and 82 of the Treaty where they apply national competition law to agreements and practices which may affect trade between Member States.

Teneinde de daadwerkelijke handhaving van de mededingingsregels van de Gemeenschap en de goede werking van de in deze verordening opgenomen samenwerkingsmechanismen te waarborgen, moeten de mededingingsautoriteiten en de rechterlijke instanties van de lidstaten ertoe verplicht worden ook de artikelen 81 en 82 van het Verdrag toe te passen wanneer ze het nationale mededingingsrecht toepassen op overeenkomsten en praktijken welke de handel tussen lidstaten kunnen beïnvloeden.


(8) In order to ensure the effective enforcement of the Community competition rules and the proper functioning of the cooperation mechanisms contained in this Regulation, it is necessary to oblige the competition authorities and courts of the Member States to also apply Articles 81 and 82 of the Treaty where they apply national competition law to agreements and practices which may affect trade between Member States.

(8) Teneinde de daadwerkelijke handhaving van de mededingingsregels van de Gemeenschap en de goede werking van de in deze verordening opgenomen samenwerkingsmechanismen te waarborgen, moeten de mededingingsautoriteiten en de rechterlijke instanties van de lidstaten ertoe verplicht worden ook de artikelen 81 en 82 van het Verdrag toe te passen wanneer ze het nationale mededingingsrecht toepassen op overeenkomsten en praktijken welke de handel tussen lidstaten kunnen beïnvloeden.


However, where national competition law is applied in the same case and in parallel to Community competition law and does not lead to a different outcome, information exchanged under this Article may also be used for the application of national competition law.

Wanneer nationaal mededingingsrecht in dezelfde zaak en parallel met het EG-mededingingsrecht wordt toegepast en niet tot een verschillend resultaat leidt, kunnen de uit hoofde van dit artikel uitgewisselde inlichtingen ook voor de toepassing van nationaal mededingingsrecht worden gehanteerd.


1. In spring 2000 the Commission decided, following a complaint from the firm Libro (Austria), that the cross-border fixing of book prices on a contractual basis - such as the "Sammelrevers" between Germany and Austria - was incompatible with EU competition law. However, there was no objection under competition law to a national system on a statutory basis, given the competency of Member States for cultural policy and provided there is no impact on trade between Member States, if it does not contravene Community law in general (e.g. the principle of free movement of goods).

In het voorjaar 2000 heeft de Commissie naar aanleiding van een klacht van de Oostenrijkse onderneming Libro vastgesteld dat een grensoverschrijdende prijsbinding voor boeken op basis van overeenkomsten – bijvoorbeeld de overeenkomst tussen Duitsland en Oostenrijk, de zogenoemde "Sammelrevers" – niet verenigbaar is met het mededingingsrecht van de EU. Een nationale prijsbinding voor boeken op wettelijke grondslag is echter, gezien het feit dat de bevoegdheid voor het cultureel beleid bij de lidstaten ligt en een en ander geen gevolgen heeft voor de handel tussen de lidstaten, uit concurrentie-oogpunt onbedenkelijk, mits hierdoor het Geme ...[+++]


w