Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
FOM

Vertaling van "flag and ownership management " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Flag and Ownership/Management | FOM [Abbr.]

schip waarvan de rederij/de directie in het betrokken land is gevestigd en dat de vlag van dat land voert
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
has been involved in the operation, management or ownership of fishing vessels included in the Union IUU vessel list as set out in Article 40(3) of Regulation (EC) No 1005/2008, or of vessels flagged to countries identified as non-cooperating third countries as set out in Article 33 of that Regulation.

betrokken is geweest bij de exploitatie, het beheer of de eigendom van vissersvaartuigen die zijn opgenomen in de lijst van de Unie van IOO-vaartuigen als bedoeld in artikel 40, lid 3, van Verordening (EG) nr. 1005/2008, of van vaartuigen die de vlag voerden van landen die overeenkomstig artikel 33 van die verordening als niet-meewerkende derde landen zijn aangemerkt.


Therefore, applications submitted by operators should only be admissible for funding under the EMFF on the condition that, within a particular period of time before submitting an application for support, the operators concerned have not committed a serious infringement, offence or fraud and have not been involved in the operation, management or ownership of fishing vessels included in the Union list of vessels engaged in illegal, unreported and unregulated (IUU) fishing or of vessels flagged to countries identified as non-cooperating ...[+++]

Daarom mogen door marktdeelnemers ingediende aanvragen slechts voor financiering in het kader van het EFMZV in aanmerking komen op voorwaarde dat de betrokken marktdeelnemers gedurende een bepaalde periode vóór de indiening van hun steunaanvraag geen ernstige inbreuk hebben gemaakt of een strafbaar feit of fraude hebben gepleegd en niet betrokken zijn geweest bij de exploitatie, het beheer of de eigendom van vissersvaartuigen die zijn opgenomen in de Unielijst van vaartuigen die onwettige, ongereglementeerde en niet-aangegeven visserijactiviteiten verrichten (IOO-vaartuigen) of van vaartuigen die de vlag voerden van landen ...[+++]die als niet-meewerkende derde landen zijn aangemerkt zoals vastgelegd in deze verordening.


(b)has been involved in the operation, management or ownership of fishing vessels included in the Union IUU vessel list as set out in Article 40(3) of Regulation (EC) No 1005/2008, or of vessels flagged to countries identified as non-cooperating third countries as set out in Article 33 of that Regulation.

b)betrokken is geweest bij de exploitatie, het beheer of de eigendom van vissersvaartuigen die zijn opgenomen in de lijst van de Unie van IOO-vaartuigen als bedoeld in artikel 40, lid 3, van Verordening (EG) nr. 1005/2008, of van vaartuigen die de vlag voerden van landen die overeenkomstig artikel 33 van die verordening als niet-meewerkende derde landen zijn aangemerkt.


1. Member States shall record the information on ownership, on vessel and gear characteristics and on the activity of Union fishing vessels flying their flag that is necessary for the management of measures established under this Regulation.

1. De lidstaten registreren met betrekking tot de Unievissersvaartuigen die hun vlag voeren, de gegevens betreffende de eigendom, de kenmerken van het vaartuig en het vistuig en de activiteit die nodig zijn voor het beheer van de op grond van deze verordening vastgestelde maatregelen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Therefore operators should only be admissible on condition that , within a particular period of time before lodging an application for aid, they were not involved in the operation, management or ownership of fishing vessels included in the Union IUU vessel list as set out in Article 40(3) of Council Regulation (EC) No 1005/2008 of 29 September 2008 establishing a Community system to prevent, deter and eliminate illegal, unreported and unregulated fishing, amending Regulation (EEC) No 2847/93, (EC) No 1936/2001 and (EC) No 601/2004 and repealing Regulations (EC) No 1093/94 and (EC) No 1447/1999, and they were not involved in the o ...[+++]

Daarom mag slechts steun worden verleend aan marktdeelnemers op voorwaarde dat zij gedurende een bepaalde periode vóór de indiening van hun aanvraag niet betrokken waren bij de exploitatie, het beheer of de eigendom van vissersvaartuigen die zijn opgenomen in de EU-lijst van IOO-vaartuigen zoals bedoeld in artikel 40, lid 3, van Verordening (EG) nr. 1005/2008 van de Raad van 29 september 2008 houdende de totstandbrenging van een communautair systeem om illegale, ongemelde en ongereglementeerde visserij te voorkomen, tegen te gaan en te beëindigen, tot wijziging van Verordeningen (EEG) nr. 2847/93, (EG) nr. 1936/2001 en (EG) nr. 601/2004 ...[+++]


The rules set out a number of criteria (country of registration, flag state, ownership of the vessel) so that a sufficient link can be established between the vessels and the countries benefiting from the preferences.

Zo worden bepaalde criteria (land van registratie, vlaggenstaat, eigendom van het vaartuig) omschreven aan de hand waarvan voldoende binding kan worden vastgesteld tussen de vaartuigen en de landen waarvoor de preferenties gelden.


In fisheries, the flag state is ultimately responsible for the activities of a vessel, including declaring catches, enforcing management measures, control activities, etc. Both the EU’s IUU Regulation to combat illegal, unreported and unregulated fishing and the FAO guidelines on IUU are based upon this principle.

In de visserij vallen de activiteiten van een vaartuig uiteindelijk onder de verantwoordelijkheid van de vlaggenstaat. Het gaat daarbij onder meer om het rapporteren van vangsten, het handhaven van beheersmaatregelen, controlewerkzaamheden enz. Zowel de EU-verordening ter bestrijding van illegale, ongemelde en ongereglementeerde visserij (IOO) als de FAO-richtsnoeren inzake IOO zijn op dit beginsel gebaseerd.


This additional survey should include an assessment of the effectiveness of the safety management system. As a guide an additional survey of the ship should be carried out by the flag State within [6] weeks of its being informed of the detention.

Deze aanvullende controle omvat een beoordeling van de doeltreffendheid van het veiligheidsbeheersysteem en moet door de vlaggenstaat worden uitgevoerd binnen [6] weken nadat hij in kennis is gesteld van de aanhouding.


They shall immediately scrutinise it to ascertain the activities of these vessels and any changes of name, flag or ownership.

Zodra de lidstaten deze ontwerp-lijst hebben ontvangen, houden zij nauwlettend toezicht op de op deze lijst vermelde vaartuigen om na te gaan welke activiteiten zij verrichten en of zij eventueel van naam, vlag en/of eigenaar veranderen.


This Convention regulates all aspects of the management of the seas. Concerning ships' nationality, Article 91 states that, 'Every State shall fix the conditions for the granting of its nationality to ships (...) and for the right to fly its flag (...) There must exist a genuine link between the State and the ship'.

Wat de nationaliteit van een vaartuig betreft schrijft artikel 91 van dit verdrag voor dat elke staat de voorwaarden vaststelt voor het verlenen van zijn nationaliteit aan een vaartuig, en van het recht zijn vlag te voeren. Tussen de staat en het vaartuig dient een specifiek verband te bestaan.




Anderen hebben gezocht naar : flag and ownership management     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'flag and ownership management' ->

Date index: 2023-09-22
w