Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automatic centring device
Emergency forces
Forced centring device
Forced-centring
Forces of the United Nations
Köhler
Method of three tripods
Multinational force
Osteochondrosis
Secondary patellar centre
Sinding-Larsen
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Vertaling van "forced-centring " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
forced-centring | method of three tripods

geleide centrering


automatic centring device | forced centring device

gedwongen centrering instrumentarium


Osteochondrosis (juvenile) of:primary patellar centre [Köhler] | secondary patellar centre [Sinding-Larsen] |

osteochondrose (juveniel) van | primaire ossificatiekern van patella [Köhler] | osteochondrose (juveniel) van | secundaire ossificatiekern van patella [Sinding-Larsen]


Forced expiratory volume 1 (FEV1)/ forced vital capacity (FVC) ratio after bronchodilator

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit na bronchodilatator


Task Force Situation Centre/Crisis Cell/Conflict Prevention

situatiecentrum/crisiscel | Task Force Situatiecentrum/Crisiscel


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

multinationale strijdmacht [ blauwe helmen | VN-strijdkrachten | VN-vredestroepen ]


Definition: Parents forcing the child to be different from the local norm, either sex-inappropriate (e.g. dressing a boy in girl's clothes), age-inappropriate (e.g. forcing a child to take on responsibilities above her or his own age) or otherwise inappropriate (e.g. pressing the child to engage in unwanted or too difficult activities).

ouders die het kind dwingen afwijkend te zijn van de plaatselijke norm, hetzij qua sexe (b.v. het kleden van een jongen in meisjeskleding), hetzij qua leeftijd (b.v. een kind dwingen verantwoordelijkheden op zich te nemen die niet passen bij de leeftijd) of anderszins onaangepast (b.v. het kind dwingen deel te nemen aan activiteiten die het niet wil of die te moeilijk zijn).


Forced expired volume in one second/forced vital capacity ratio

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit


Forced expiratory volume in one second/Forced expiratory volume in six seconds ratio

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerd expiratoir volume in 6 seconden


Definition: The main feature is loss of memory, usually of important recent events, that is not due to organic mental disorder, and is too great to be explained by ordinary forgetfulness or fatigue. The amnesia is usually centred on traumatic events, such as accidents or unexpected bereavements, and is usually partial and selective. Complete and generalized amnesia is rare, and is usually part of a fugue (F44.1). If this is the case, the disorder should be classified as such. The diagnosis should not be made in the presence of organic brain disorders, intoxication, or excessive fatigue.

Omschrijving: Het belangrijkste kenmerk is geheugenverlies, doorgaans voor belangrijke recente gebeurtenissen, dat niet het gevolg is van een organische psychische stoornis en te groot is om verklaard te worden door gewone vergeetachtigheid of vermoeidheid. De amnesie betreft doorgaans traumatische gebeurtenissen, zoals ongelukken of onverwachte sterfgevallen en is gewoonlijk partieel en selectief. Volledige en gegeneraliseerde amnesie is zeldzaam en is doorgaans onderdeel van een fugue (F44.1). Als dat zo is, dient deze als zodanig geklasseerd te worden. De diagnose dient niet gesteld te worden in de aanwezigheid van organische hersenstoornissen, intoxicatie of buitengewone vermoeidheid.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18. Recalls that most of the Union’s external counter-terrorism measures and programmes are being developed and implemented under Article 5 of the Instrument contributing to Stability and Peace (IcSP), which entered into force on 1 January 2014; reminds that Article 10 of the IcSP regulation obliges the Commission to develop operational human rights guidance for projects related to the fight against terrorism; deeply deplores the fact that the Commission and the EEAS have failed to implemented Article 10 IcSP almost one year after the entry into force of the IcSP regulation (15 March 2014); expresses serious concerns about the absence of basic human rights safeguards in past IfS and present IcSP counter-terrorism projects with institutio ...[+++]

18. stipt aan dat de meeste externe terrorismebestrijdingsmaatregelen en -programma's van de Unie tot stand komen en uitgevoerd worden uit hoofde van artikel 5 van het instrument voor bijdrage aan stabiliteit en vrede (IcSP), dat op 1 januari 2014 van kracht werd; herinnert eraan dat de Commissie op grond van artikel 10 van de IcSP-verordening verplicht is operationele richtsnoeren inzake mensenrechten uit te werken voor projecten in verband met terrorismebestrijding; betreurt ten zeerste dat de Commissie en de EDEO bijna een jaar na de inwerkingtreding van de IcSP-verordening (namelijk 15 maart 2014) nog geen uitvoering hebben gegeven aan artikel 10 van het instrument; is ernstig bezorgd over het ontbreken van basiswaarborgen inzake de ...[+++]


My party is the EPP and I am proud of that, but, as President of the Commission, my party is Europe and that is the message I wish to convey, in particular to the major forces of the pro-European centre-left and centre-right.

Ik ben lid van de EVP en daar ben ik trots op, maar als voorzitter van de Commissie is Europa mijn partij. Dat is de boodschap die ik hier wil uitdragen, en ik richt mij vooral tot de grote pro-Europese stromingen links en rechts van het midden.


We denounce the efforts by the centre left and centre right forces, the forces of the European one-way street, to clear their conscience with the people on the ‘terror agreements’ with the United States. Although the resolution by the European Parliament does not approve the interim agreement already signed by the European Union and the USA, it calls on the Council to conclude a permanent agreement with the United States which will allegedly respect personal data protection.

Wij laken de poging van de centrumlinkse en centrumrechtse krachten van het Europese eenrichtingverkeer om de terreurovereenkomsten met de Verenigde Staten in het bewustzijn van de volkeren te legitimeren. Met de resolutie van het Europees Parlement wordt weliswaar geen goedkeuring gehecht aan de interim-overeenkomst, ofschoon die reeds is ondertekend door de Europese Unie en de VS, maar wordt de Raad wel opgeroepen om een permanente overeenkomst te sluiten met de Verenigde Staten waarmee de bescherming van persoonsgegevens zogenaamd kan worden geëerbiedigd.


3. Asks the Member States concerned to investigate the possibilities and possible impact of bringing under permanent structured cooperation, as envisaged in the Lisbon Treaty, existing multinational forces such as Eurocorps, Eurofor, Euromarfor, the European Gendarmerie Force, the Spanish-Italian amphibious force, the European Air Group, the European Air Coordination cell in Eindhoven, the Athens Multinational Sealift Coordination Centre and all relevant forces and structures for ESDP operations;

3. verzoekt de betrokken lidstaten de mogelijkheden en de mogelijke impact te onderzoeken van het onderbrengen in een permanente gestructureerde samenwerking, zoals in het Verdrag van Lissabon in het vooruitzicht is gesteld, van bestaande multinationale troepenmachten, zoals Eurokorps, Eurofor, Euromarfor, het Europees gendarmeriekorps, de Spaans-Italiaanse amfibische gevechtsgroep, de Europese Groep van Luchtmachten, de European Air Coordination Cell in Eindhoven, het Multinational Sealift Coordination Centre in Athene, en alle andere troepenmachten en structuren die voor operaties in het kader van het EVDB relevant zijn;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Asks the Member States concerned to investigate the possibilities and possible impact of bringing under permanent structured cooperation, as envisaged in the Lisbon Treaty, existing multinational forces such as Eurocorps, Eurofor, Euromarfor, the European Gendarmerie Force, the Spanish-Italian amphibious force, the European Air Group, the European Air Coordination cell in Eindhoven, the Athens Multinational Sealift Coordination Centre and all relevant forces and structures for ESDP operations;

3. verzoekt de betrokken lidstaten de mogelijkheden en de mogelijke impact te onderzoeken van het onderbrengen in een permanente gestructureerde samenwerking, zoals in het Verdrag van Lissabon in het vooruitzicht is gesteld, van bestaande multinationale troepenmachten, zoals Eurokorps, Eurofor, Euromarfor, het Europees gendarmeriekorps, de Spaans-Italiaanse amfibische gevechtsgroep, de Europese Groep van Luchtmachten, de European Air Coordination Cell in Eindhoven, het Multinational Sealift Coordination Centre in Athene, en alle andere troepenmachten en structuren die voor operaties in het kader van het EVDB relevant zijn;


European multinational forces that already exist, such as Eurocorps, Eurofor, Euromarfor, the European Gendarmerie Force, the Spanish-Italian amphibious force, the European Air Group, the European Air Coordination cell in Eindhoven, the Athens Multinational Sealift Coordination Centre and all the forces and structures that can be used for ESDP operations could be brought under the EU umbrella through the permanent structured cooperation envisaged in the Lisbon Treaty.

Reeds bestaande multinationale troepenmachten, zoals Eurokorps, Eurofor, Euromarfor, het Europees gendarmeriekorps, de Spaans-Italiaanse amfibische gevechtsgroep, de Europese Groep van Luchtmachten, de European Air Coordination Cell in Eindhoven, het Multinational Sealift Coordination Centre in Athene en alle andere troepenmachten en structuren die voor EVDB-operaties kunnen worden ingezet, zouden via een verband van permanente gestructureerde samenwerking zoals voorzien in het Verdrag van Lissabon, onder de paraplu van de EU kunnen worden gebracht.


The Commission determined this period to be appropriate on the basis, in particular, of (1) the positions expressed by Belgium and the coordination centres after the decision of 17 February 2003 to the Commission, the Council of the European Union or the Court, (2) estimates by the recipients of the period necessary to adapt to the end of the system, (3) the entry into force of new tax measures providing the centres with an attractive alternative and, especially, (4) the limit fixed by Belgium at 31 December 2005 for authorisations renewed since 17 February 2003.

Bij het bepalen van deze passende overgangsperiode heeft de Commissie zich met name gebaseerd op: de standpunten die België en de coördinatiecentra na de beschikking van 17 februari 2003 hebben geformuleerd bij de Commissie, de Raad van de Europese Unie en het EU-Hof van Justitie; de inschattingen van de begunstigden van de tijd die zij nodig hadden om zich aan te passen aan het aflopen van de regeling; de inwerkingtreding van nieuwe fiscale maatregelen die de centra een aantrekkelijk alternatief bieden, en vooral de einddatum van 31 december 2005 die België had bepaald voor de erkenningen die sinds 17 februari 2003 waren verlengd.


The factors to be taken into account by the Commission will include the following: requests for extensions sent by Belgium to the Commission, the Council of the European Union and the Court following the adoption of the decision of 17 February 2003, the beneficiary undertakings' estimates of the period necessary to adapt to the end of the scheme, the duration of provisional renewals granted by Belgium to centres whose approval expired between 17 February 2003 and 31 December 2005 and the entry into force on 1 Janaury 2006 of the "notional interest deduction" scheme, which seems to offer centres a genuine alternative.

De Commissie zal onder andere met de volgende elementen rekening houden: de door België tot de Commissie, de Raad van de Europese Unie en het Hof gerichte verzoeken tot verlenging naar aanleiding van de vaststelling van de beschikking van 17 februari 2003, de door de begunstigde ondernemingen opgestelde ramingen van de periode om zich aan te passen aan de opheffing van de regeling, de duur van de tijdelijke vernieuwingen die door België aan de centra waren verleend waarvan de erkenning tussen 17 februari 2003 en 31 december 2005 afliep en de inwerkingtreding van de regeling van de notionele intrestaftrek die sedert 1 januari 2006 aan de centra een reëel alternatief lijkt aan te bieden.


Participation in other EC programmes: Euroform, Force, Petra, Now, Iris 3. PROJECT FO43: TRAINING CENTRE FOR LOGISTICS SPECIALISTS Contractor: Chambre de Commerce et d'Industrie de Toulouse France Partners: Bildungswerk der DAG (Munich/Land Bremen) (D) Municipios de Asturias (E) AIP Porto (P) Aim/objective: The IPC is working to establish a European logistics training centre (CEFELOG) with the aim of developing training programmes intended for logistics specialists in the following sectors: transport, storage, warehousing, procurement and packaging.

Deelneming aan een ander programma van de EG: Euroform, Force, Petra, Now, Iris. 3. PROJECT F043: OPLEIDINGSCENTRUM VOOR SPECIALISTEN OP HET GEBIED VAN DE LOGISTIEK Contractant: Chambre de Commerce et d'Industrie de Toulouse FRANKRIJK Partners: Bildungswerk der DAG (München/Land Bremen) (D) Municipios de Asturias (E) AIP Porto (P) Doel: IPC werkt aan de oprichting van een Europees Opleidingscentrum op het gebied van de logistiek (CEFELOG) dat tot doel zal hebben opleidingsprogramma's te ontwikkelen, bestemd voor technici die zijn gespecialiseerd op het gebied van de logistiek in de volgende functies: transport, opslag, tijdelijke opslag, bevoorrading, verpakking.


From the centre-left to the centre-right, political forces and actors must leave their comfort zone, I would say.

Van centrumlinks tot centrumrechts zouden politieke krachten en actoren mijns inziens hun comfortzone moeten verlaten.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'forced-centring' ->

Date index: 2022-03-20
w