Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arthroscopic gas distention system
Circuit assembly supervisor
Computer expert
Data processing personnel
Data-processing profession
Encoder
Endoscopic gas distention system
Gas distribution engineer
Gas distribution engineering expert
Gas distribution network engineer
Gas distribution technology engineering adviser
Gas engine
Gas fuelled engine
Gas system engineer
Gas system inspector
IG System
IGS
Inert gas system
Information technology profession
LPG system
Liquid petroleum gas system
Pneumatic air system engineering inspector
Pneumatic engineering technician
Pneumatic systems inspector
Pneumatic systems technician
Programmer
Systems designer
Systems engineer
Vacuum systems assembler

Vertaling van "gas system engineer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
circuit assembly supervisor | gas system engineer | pneumatic air system engineering inspector | pneumatic engineering technician

inspecteur pneumatische systemen | installateur pneumatische systemen | technicus pneumatica | technisch ingenieur pneumatica


Pneumatic systems inspector | vacuum systems assembler | gas system inspector | pneumatic systems technician

servicemonteur pneumatische systemen | monteur pneumatische systemen | technicus pneumatische systemen


gas distribution engineering expert | gas distribution network engineer | gas distribution engineer | gas distribution technology engineering adviser

ingenieur aardgasdistributie | ingenieur gasdistributie


liquid petroleum gas system | LPG system | LPG,Cf.:butan [Abbr.]

L.P.G.:vloeibaar petroleumgas


IG System | inert gas system | IGS [Abbr.]

inert gassysteem | inertgassysteem | inert-gassysteem




information technology profession [ computer expert | data-processing profession | encoder | programmer | systems designer | systems engineer | data processing personnel(UNBIS) ]

beroep in de informatica [ codeur | informaticus | programmeur | systeemingenieur ]


Endoscopic gas distention system

endoscopisch distensiesysteem op gasbasis


Gas/fume evacuation system

evacuatiesysteem voor gas of rook


Arthroscopic gas distention system

artroscopische insufflator
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
internal combustion engine’ or ‘engine’ means an energy converter, other than a gas turbine, designed to transform chemical energy (input) into mechanical energy (output) with an internal combustion process; it includes, where they have been installed, the emission control system and the communication interface (hardware and messages) between the engine's electronic control unit(s) and any other powertrain or non-road mobile machinery control unit necessary to comply with Chapters II and III.

7) „interne verbrandingsmotor” of „motor”: een energieomzetter, maar geen gasturbine, die is ontworpen om chemische energie (input) om te zetten in mechanische energie (output) middels een intern verbrandingsproces; omvat, indien deze zijn geïnstalleerd, het emissiebeheersingssysteem en de communicatie-interface (hardware en berichten) tussen de elektronische regeleenheid of -eenheden van de motor en elke andere regeleenheid van de aandrijflijn of van niet voor de weg bestemde mobiele machines, die nodig is om aan de hoofdstukken II en III te voldoen.


If the gas fuelling system has a central metering for the whole engine, it has a certified power output between 0,7 and 1,15 times that of the engine of the parent vehicle.

indien het gastoevoersysteem een centrale dosering voor de hele motor heeft, heeft het een gecertificeerd vermogen dat 0,7 tot 1,15 maal dat van de motor van het basisvoertuig bedraagt.


In the case of liquefied natural gas/biomethane (LNG) the parent engine shall meet the requirements of this Regulation on the reference fuels GR (fuel 1) and G (fuel 2), as specified in Annex IX, without any manual readjustment to the engine fuelling system between the two tests (self-adaptation is required).

Bij vloeibaar aardgas/biomethaan (lng) moet de basismotor voldoen aan de voorschriften van deze verordening voor de referentiebrandstoffen GR (brandstof 1) en G (brandstof 2) zoals gespecificeerd in bijlage IX, zonder dat het motorbrandstoftoevoersysteem tussen de twee tests handmatig wordt bijgesteld (de aanpassing moet automatisch zijn).


“λ-shift factor” (hereinafter “Sλ”) means an expression, specified in Section A.5.5.1 of Appendix 5 of Annex 4 to UNECE Regulation No 49, that describes the required flexibility of the engine management system regarding a change of excess-air-ratio λ if the engine is fuelled with a gas composition different from pure methane; ’.

„λ-verschuivingsfactor (Sλ)”: een in punt A.5.5.1 van aanhangsel 5 van bijlage 4 bij VN/ECE-Reglement nr. 49 gespecificeerde uitdrukking die de vereiste flexibiliteit van het motormanagementsysteem beschrijft bij een verandering van de verhouding λ (overmaat lucht) indien de motor loopt op een gas met een andere samenstelling dan puur methaan; ”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘exhaust after-treatment system’ means a catalyst, particulate filter, deNOx system, combined deNOx particulate filter or any other emission-reducing device, with the exception of exhaust gas recirculation and turbochargers, that is part of the emission control system but is installed downstream of the engine exhaust ports.

66) „uitlaatgasnabehandelingssysteem”: een katalysator, deeltjesfilter, deNOx-systeem, gecombineerd deNOx-deeltjesfilter of elke andere voorziening voor emissievermindering, met uitzondering van uitlaatgasrecirculatie (EGR) en turbocompressoren, die deel uitmaakt van het emissiebeheersingssysteem maar voorbij de uitlaatpoorten van de motor is gemonteerd.


For electricity networks, the goals of transforming the current electricity grids into a resilient and interactive (customers/operators) service network, removing the obstacles to the large-scale deployment and effective integration of renewable energy sources and distributed generation (e.g. fuel cells, microturbines, reciprocating engines) and improving the quality of supply (in terms of voltage quality and energy delivered) will also necessitate the development and demonstration of key enabling technologies (e.g. innovative ICT sol ...[+++]

Voor elektriciteitsnetten wordt ernaar gestreefd de huidige netten om te zetten in een flexibel interactief (klanten/exploitanten) dienstennet en de belemmeringen voor een grootschalige toepassing en effectieve integratie van hernieuwbare energiebronnen en gedistribueerde opwekking (bijvoorbeeld brandstofcellen, microturbines, zuigermotors) weg te nemen en de kwaliteit van de levering (in termen van spanningskwaliteit en geleverde energie) te verbeteren , waarvoor cruciale ontsluitende technologieën moeten worden ontwikkeld en gedemonstreerd (bijvoorbeeld innovatieve ICT-oplossingen, opslagtechnologieën voor hernieuwbare energiebronnen, elektronische meteropname en automatische meterbeheersystemen ...[+++]


For electricity networks, the goals of transforming the current electricity grids into a resilient and interactive (customers/operators) service network, removing the obstacles to the large-scale deployment and effective integration of renewable energy sources and distributed generation (e.g. fuel cells, microturbines, reciprocating engines) and improving the quality of supply (in terms of voltage quality and energy delivered) will also necessitate the development and demonstration of key enabling technologies (e.g. innovative ICT sol ...[+++]

Voor elektriciteitsnetten wordt ernaar gestreefd de huidige netten om te zetten in een flexibel interactief (klanten/exploitanten) dienstennet en de belemmeringen voor een grootschalige toepassing en effectieve integratie van hernieuwbare energiebronnen en gedistribueerde opwekking (bijvoorbeeld brandstofcellen, microturbines, zuigermotors) weg te nemen en de kwaliteit van de levering (in termen van spanningskwaliteit en geleverde energie) te verbeteren, waarvoor cruciale ontsluitende technologieën moeten worden ontwikkeld en gedemonstreerd (bijvoorbeeld innovatieve ICT-oplossingen, opslagtechnologieën voor hernieuwbare energiebronnen, elektronische meteropname en automatische meterbeheersystemen ...[+++]


3.9. GAS FUELLED ENGINES (In the case of systems laid-out in a different manner, supply equivalent information).

3.9. GASMOTOREN (voor systeemvarianten soortgelijke informatie verstrekken).


The gaseous emissions sampling probes must be fitted at least 0,5 m or three times the diameter of the exhaust pipe - whichever is the larger - upstream of the exit of the exhaust gas system as far as applicable and sufficiently close to the engine as to ensure an exhaust gas temperature of at least 343 K (70°C) at the probe.

De sondes voor de bemonstering van gasvormige emissies moeten voorzover mogelijk ten minste 0,5 meter of driemaal de diameter van de uitlaatpijp (de grootste waarde is van toepassing) stroomopwaarts vanaf het einde van het uitlaatsysteem worden geplaatst en voldoende dicht bij de motor zodat de uitlaatgastemperatuur bij de sonde ten minste 343 K (70 °C) bedraagt.


9a. For compression‑ignition or gas engines that must comply with the limit values set out in section 6.2.1. of Annex I under the type‑approval system, the following shall apply: under all randomly selected load conditions, belonging to a definite control area and with the exception of specified engine operating conditions which are not subject to such a provision, the emissions sampled during a time duration as small as 30 seconds shall not exceed by more than 100 % the limit values in rows B1, B2 and C of the tables in section 6.2.1 ...[+++]

9 bis. Voor motoren met compressie-ontsteking of gasmotoren die in het kader van de typegoedkeuring moeten voldoen aan de in punt 6.2.1.van bijlage I vermelde grenswaarden, geldt het volgende: In alle willekeurig gekozen belastingstoestanden die tot een bepaald controlegebied behoren, met uitzondering van specifieke bedrijfsomstandigheden die niet aan een dergelijke bepaling zijn onderworpen, mogen de emissiewaarden, die gedurende een periode van slechts 30 seconden worden gemeten, de grenswaarden in rij B1, rij B2 en rij C van de tabellen in punt 6.2.1. van bijlage I niet met meer dan 100% overschrijden. Het controlegebied waarvoor het ...[+++]


w