Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bad debt reserve
General provision for doubtful debts
Long-term allowance for doubtful accounts
Provision for bad and doubtful debts
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Provision for specific doubtful debts
Reserve for doubtful debts
Specific allowance for bad debts

Vertaling van "general provision for doubtful debts " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
general provision for doubtful debts | long-term allowance for doubtful accounts

voorziening voor dubieuze debiteuren


bad debt reserve | provision for bad and doubtful debts | provision for bad debts | provision for doubtful debts | reserve for doubtful debts

voorziening voor dubieuze debiteuren | voorziening voor dubieuze vorderingen


provision for specific doubtful debts | specific allowance for bad debts

voorziening voor bepaalde dubieuze debiteuren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
provisions for doubtful debts related to the amount of outstanding balances; and

voorzieningen voor dubieuze vorderingen gerelateerd aan het bedrag van de uitstaande saldi; en


return on capital, debt and debt service charges, debit interest, foreign exchange commissions and exchange losses, provisions for losses or potential future liabilities, interest owed, doubtful debts, fines, financial penalties, litigation costs, and excessive or reckless expenditure;

kapitaalopbrengsten, schulden en kosten van schulden, rente op schulden, commissies voor het wisselen van geld en wisselkoersverliezen, voorzieningen voor eventuele toekomstige verliezen of schulden, verschuldigde rente, dubieuze vorderingen, boetes, financiële sancties, gerechtskosten en buitensporige of roekeloze uitgaven;


return on capital, debt and debt service charges, debit interest, foreign exchange commissions and exchange losses, provisions for losses or potential future liabilities, interest owed, doubtful debts, fines, financial penalties, litigation costs, and excessive or reckless expenditure;

kapitaalopbrengsten, schulden en kosten van schulden, rente op schulden, commissies voor het wisselen van geld en wisselkoersverliezen, voorzieningen voor eventuele toekomstige verliezen of schulden, verschuldigde rente, dubieuze vorderingen, boetes, financiële sancties, gerechtskosten en buitensporige of roekeloze uitgaven;


the incompleteness of the provisions on doubtful debts, which do not reflect the real level of bad debts;

het onvolledige karakter van de provisies voor twijfelachtige vorderingen, die geen getrouw beeld van het werkelijk bedrag van de oninbare vorderingen geven;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the incompleteness of the provisions on doubtful debts, which do not reflect the real level of bad debts;

het onvolledige karakter van de provisies voor twijfelachtige vorderingen, die geen getrouw beeld van het werkelijk bedrag van de oninbare vorderingen geven;


return on capital, debt and debt service charges, debit interest, foreign exchange commissions and exchange losses, provisions for losses or potential future liabilities, interest owed, doubtful debts, fines, financial penalties, litigation costs, and excessive or reckless expenditure;

kapitaalopbrengsten, schulden en kosten van schulden, rente op schulden, commissies voor het wisselen van geld en wisselkoersverliezen, voorzieningen voor eventuele toekomstige verliezen of schulden, verschuldigde rente, dubieuze vorderingen, boetes, financiële sancties, gerechtskosten en buitensporige of roekeloze uitgaven;


More generally, Eurostat intends, as soon as possible, to clarify for all Member States the rules on securitisation operations in the ESA 95 Manual on government deficit and debt. This is due to the fact that problems of interpretation of existing rules have recently appeared, especially as regards the provision of guarantees and the transfer of risks and benefits by government.

Meer in het algemeen is Eurostat voornemens om ten behoeve van de lidstaten zo spoedig mogelijk in het handboek ESA95 over overheidstekorten en overheidsschuld preciseringen aan te brengen in de regelgeving inzake effectiseringsoperaties, omdat er onlangs problemen zijn gerezen over de interpretatie van de bestaande regels, met name als het gaat om de beschikbaarstelling van waarborgen en de overheveling van risico's en baten door de regering.


8. Stresses that long-term debt sustainability will depend upon the maintenance of sound economic policies, strengthened debt management and the provision of appropriate financing; in this context, and in connection with the various medium- and long-term support initiatives, the special links which exist between certain Member States (and in general the most highly industrialised countries) and certain HIPCs could play a crucial r ...[+++]

8. benadrukt dat de draaglijkheid van schulden op lange termijn zal afhangen van het handhaven van een gezond economisch beleid, een beter schuldenbeheer en adequate financiering; is van mening dat in dit verband de geprivilegieerde betrekkingen van bepaalde lidstaten, in het algemeen de belangrijkste industrielanden, met sommige HIPC's in het kader van de verschillende steuninitiatieven op middellange en lange termijn een doorslaggevende rol kunnen spelen in de fase van economische aanpassing en overgang na de kwijtschelding van de schuld, een en ander met het oog op de geleidelijke integratie van deze landen in de internationale econo ...[+++]


(14) Whereas in accordance with the conclusions reached by the European Council at its meeting held in Madrid, new tradeable public debt will be issued in the euro unit by the participating Member States as from 1 January 1999; whereas it is desirable to allow issuers of debt to redenominate outstanding debt in the euro unit; whereas the provisions on redenomination should be such that they can also be applied in the jurisdiction ...[+++]

(14) Overwegende dat overeenkomstig de conclusies die de Europese Raad tijdens zijn bijeenkomst in Madrid heeft vastgesteld, de deelnemende lidstaten vanaf 1 januari 1999 nieuwe verhandelbare overheidsschuld zullen uitgeven in de euroeenheid; dat het wenselijk is emittenten van schuld in staat te stellen de muntaanduiding van uitstaande schuld in de euro-eenheid te wijzigen; dat de regels voor het wijzigen van de muntaanduiding van zodanige aard dienen te zijn dat zij ook in het rechtsgebied van derde landen kunnen worden toegepast; dat emittenten de muntaanduiding van uitstaande schuld moeten kunnen wijzigen indien de schuld luidt in ...[+++]


Provisions should be made for making public and generally available accurate credit information, i.e. data on persistent late or non-payment of debts by certain debtors; on abuse of a dominant position; on fraud, etc. This could go some way in warning suppliers or creditors-to-be about past practice of notoriously bad payers.

Er moet ook worden gezorgd voor openbare, overal verkrijgbare en accurate informatie in verband met kredietverlening, i.e. gegevens over herhaalde betalingsachterstanden of niet-betaling van schulden door bepaalde debiteurs, misbruik van dominante positie, fraude, enz., waarbij toeleveranciers of crediteurs eventueel zelfs moeten worden gewaarschuwd voor de praktijken die notoire wanbetalers in het verleden hebben toegepast.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'general provision for doubtful debts' ->

Date index: 2022-02-25
w