Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural conversion rate
Agricultural unit of account
Alternative economy
Assess green coffee beans
CAP
Carry out green machining
Carrying out green machining
Common agricultural market
Common agricultural policy
Ecological economy
Ecologically sustainable growth
Environmentally sustainable growth
Esmeralda bug
Examine a green coffee bean
Examine green coffee beans
Examining green coffee beans
Green Europe
Green direct payment
Green economy
Green economy strategy
Green economy transition
Green exchange rate
Green grass bug
Green growth
Green machining performing
Green payment
Green plant bug
Green rate
Green shield bug
Green unit of account
Green vegetable bug
Green water aquaculture systems
Green water fish incubation systems
Green water incubation technology
Greening component
Greening payment
Incubation systems using green water
Mucous gland
Perform green machining
Representative rate
Southern green stink bug
Tomato and bean bug

Vertaling van "greening component " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


green direct payment | green payment | greening component | greening payment | payment for agricultural practices beneficial for the climate and the environment

vergroeningsbetaling | vergroeningscomponent | vergroeningspremie


esmeralda bug | green grass bug | green plant bug | green shield bug | green vegetable bug | southern green stink bug | tomato and bean bug

groene tabakswants


green economy [ ecological economy | ecologically sustainable growth | environmentally sustainable growth | green economy strategy | green economy transition | green growth | Alternative economy(STW) ]

groene economie [ ecologisch duurzame groei | ecologische economie | groene groei | milieuvriendelijke groei | strategie voor groene economie | transitie naar groene economie ]


green water aquaculture systems | green water fish incubation systems | green water incubation technology | incubation systems using green water

incubatietechnologie in groen water


examine a green coffee bean | examining green coffee beans | assess green coffee beans | examine green coffee beans

groene koffiebonen onderzoeken


carry out green machining | green machining performing | carrying out green machining | perform green machining

niet-gebakken klei bewerken | ongebakken klei bewerken




representative rate [ agricultural conversion rate | agricultural unit of account | green exchange rate | green rate | green unit of account ]

representatieve koers [ groene deviezen | groene koers | groene rekeneenheid | groene valuta | groene wisselkoers | landbouwrekeneenheid | omrekeningskoers voor de landbouw | representatieve omrekeningskoers ]


common agricultural policy [ CAP | common agricultural market | green Europe ]

gemeenschappelijk landbouwbeleid [ gemeenschappelijke landbouwmarkt | GLB | het Groene Europa ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the agricultural and forestry sectors, newly introduced greening components enhance the delivery of public services from agriculture and forestry while ensuring green growth in these sectors.

In de sectoren land- en bosbouw bevorderen pas ingevoerde vergroenende elementen de verstrekking van openbare diensten door de land- en de bosbouw en wordt tegelijkertijd groene groei in deze sectoren gegarandeerd.


The Commission proposes to improve the grant criteria relating to the environment through a mandatory ‘greening’ component of direct payments targeted at agricultural practices which address climate change and environmental objectives (permanent pasture, green cover, crop rotation, ecological set-aside, etc.).

De Commissie stelt voor de toekenningscriteria in verband met milieu uit te breiden door de invoering van een „vergroenende” component bij de rechtstreekse betalingen die gericht zijn op landbouwpraktijken die doelstellingen nastreven op het vlak van milieu- en klimaatbeleid (bv. blijvend grasland, groenbedekking, vruchtwisseling en ecologische braaklegging, enz.).


One of the objectives of the new CAP is the enhancement of environmental performance through a mandatory "greening" component of direct payments which will support agricultural practices beneficial for the climate and the environment applicable throughout the Union.

Een van de doelstellingen van het nieuwe GLB is een verhoging van de milieuprestatie van het GLB door de invoering van een verplichte "vergroenende" component van rechtstreekse betalingen in de vorm van steun voor klimaat- en milieuvriendelijke landbouwpraktijken die voor de gehele Unie gelden.


Failure to respect the "greening" component should lead to penalties on the basis of Regulation (EU) No 1306/2013.

Niet-naleving van de "vergroenende" component dient te leiden tot sancties op basis van Verordening (EU) nr. 1306/2013.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Given the recognised environmental benefits of the organic farming systems, farmers should, for those units of their holding on which they fulfil the conditions laid down in Council Regulation (EC) No 834/2007 , benefit from the "greening" component without needing to fulfil any further obligation.

Aangezien de milieuvoordelen van biologische landbouw al algemeen worden onderkend, dienen landbouwers voor de eenheden van hun bedrijf waarop ze voldoen aan de voorwaarden van Verordening (EG) nr. 834/2007 van de Raad te kunnen genieten van de "vergroenende" component zonder dat zij daarvoor nog aan verdere verplichtingen hoeven te voldoen.


10. Suggests that the greening component should be designed in a way where farmers will be entitled to additional support if they provide environmental public goods that constitute added value for the EU and that are relevant in all Member States but for which they are not rewarded by the market such as green cover, crop rotation and establishment of no-spray zones; highlights the necessity of the greening component to provide flexibility and choice for the farmer to ensure its purpose as a business opportunity and incentive-tool;

10. stelt voor de vergroenende component dusdanig op te zetten dat landbouwers recht hebben op aanvullende steun als zij publieke milieugoederen leveren die een toegevoegde waarde voor de EU hebben en in alle lidstaten relevant zijn, maar waarvoor zij niet door de markt worden beloond, zoals plantendek, vruchtwisseling en invoering van sproeivrije zones; wijst erop dat de vergroenende component de boer flexibiliteit en keuze moet bieden, wil gewaarborgd zijn dat het doel ervan als bedrijfskans en stimuleringsinstrument wordt bereikt;


13. Stresses that the greening component must take the different needs, challenges and starting points of the Member States into account to ensure that all farmers will have equal opportunities of receiving the greening component; therefore already initiated greening elements should be allowed to be taken into account;

13. onderstreept dat de vergroenende component rekening moet houden met de verschillende behoeften, problemen en uitgangssituaties van de lidstaten, om te waarborgen dat alle landbouwers dezelfde kansen hebben om de vergroenende component te verkrijgen; dit betekent dat reeds opgestarte vergroenende elementen in aanmerking moeten kunnen worden genomen;


12. In addition stresses that the CAP reform and in this regard the greening component must not lead to increased bureaucracy for European farmers; a simple and logic system is needed, and the control of the fulfilment of the greening component should therefore be included in the existing cross compliance control mechanisms; urges the Commission to incorporate simplification at the outset when it presents legislative proposals;

12. onderstreept verder dat de hervorming van het GLB en in dit opzicht ook de vergroenende component niet tot meer bureaucratie voor de Europese landbouwers mogen leiden: er is een eenvoudig en logisch systeem nodig, en toezicht op naleving van de vergroenende component moet dan ook worden ondergebracht in de bestaande mechanismen voor toezicht op de randvoorwaarden; dringt er bij de Commissie op aan bij de indiening van wetgevingsvoorstellen van meet af aan vereenvoudiging toe te passen;


11. Underlines that the greening component should be mandatory for Member States to implement; by making the greening component part of the first pillar, hence part of the direct payments constituting 25 to 30% hereof, it will be an EU-wide incentivisation scheme targeted at enhancing sustainability by providing farmers with real economic incentive for greener ways of production and compensate them for the higher production costs related to this;

11. onderstreept dat toepassing van de vergroenende component verplicht zou moeten worden gesteld voor lidstaten; door de vergroenende component onderdeel te maken van de eerste pijler en daarmee onderdeel van de rechtstreekse betalingen, die 25 à 30% hiervan uitmaken, ontstaat een stimuleringsprogramma op Europese schaal ter verhoging van de duurzaamheid doordat landbouwers een echte economische stimulans wordt geboden voor groenere productiemethodes alsmede vergoedingen voor de hogere productiekosten die hierdoor ontstaan;


14. Underlines that the environmental initiatives in the first pillar should be European in nature, and complement the environmental measures in the second pillar, which focus on national, regional, and local priorities and specificities; believes that the greening component must be a part of the direct payments in the first pillar to link the delivery of environmental public goods to the direct payments in a simple and transparent manner that is equally implemented across Member States and to ensure that it incentivises farmers' environmental commitments so that the agricultural sector complies with the high EU environmental and energy ...[+++]

14. onderstreept dat milieu-initiatieven in de eerste pijler een Europees karakter moeten hebben en een aanvulling moeten vormen op de milieumaatregelen van de tweede pijler, die vooral op nationale, regionale en lokale prioriteiten en kenmerken zijn gericht; is van mening dat de vergroenende component deel moet uitmaken van de rechtstreekse betalingen in de eerste pijler, om de levering van publieke milieugoederen op eenvoudige, doorzichtige en in alle lidstaten gelijke wijze te koppelen aan de rechtstreekse betalingen en te waarborgen dat deze component landbouwers aanzet ...[+++]


w