Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CLCA
Hearing on the motor industry

Vertaling van "hearing on the motor industry " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Hearing on the motor industry

Auditie betreffende de auto-industrie


Liaison Committee for the Motor Industry in the EEC Countries | CLCA [Abbr.]

Verbindingscomité van de automobielindustrie voor de landen van de EEG | CLCA [Abbr.]


Community framework for State aid to the motor vehicle industry

Communautaire kaderregeling inzake staatssteun aan de automobielindustrie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The EU should help to create a 'business leaders' Round Table; develop networks for sectoral industrial co-operation and investment promotion; and let business dialogue develop in all areas of joint interest, including IT, biotechnology and pharmaceuticals, e-commerce, outsourcing, textiles and clothing, the retail sector, audiovisual/cultural matters, tourism and the motor industry.

De EU zou kunnen helpen bij het opzetten van een Ronde Tafel van leiders van bedrijven; netwerken kunnen ontwikkelen voor sectorale industriële samenwerking en het stimuleren van investeringen en een dialoog tussen bedrijven laten ontstaan op alle gebieden van gezamenlijk belang, waaronder IT, biotechnologie en farmaceutica, e-handel, onderaanneming, textiel en kleding, detailhandel, audiovisuele/culturele aangelegenheden, toerisme en de automobielindustrie.


*From the motor industry viewpoint, the wide differences in tax systems have a negative impact on their ability to achieve the potential benefits of operating within a single market, and consequently to improve competitiveness and create new jobs.

*Voor de automobielindustrie betekenen de grote verschillen tussen de belastingstelsels dat zij de potentiële voordelen van het functioneren binnen een eengemaakte markt, d.w.z. een betere concurrentiepositie en meer werkgelegenheid, niet ten volle kunnen benutten.


These five policies are the Landfill Directive (99/31/EC), the efficiency standards for new hot-water boilers, the Directive on labelling of appliances (2000/13/EC), the Industrial Emissions Directive (2010/75/EU) and the Motor Challenge programme, aimed at improving the energy efficiency of industrial electric motors.

Deze vijf beleidslijnen zijn de richtlijn inzake het storten van afval (99/31/EG), de rendementsnormen voor nieuwe centraleverwarmingsketels, de richtlijn inzake etikettering van apparatuur (2000/13/EG), de richtlijn inzake industriële emissies (2010/75/EU) en het "Motor Challenge"-programma, dat de energie-efficiëntie van industriële elektrische motoren beoogt te verbeteren.


Alpharma, Lundbeck and Ranbaxy made supplemental submissions before the Oral Hearing, while A.L. Industrier did so thereafter.

Alpharma, Lundbeck en Ranbaxy hebben voor de hoorzitting aanvullende opmerkingen ingediend, A.L. Industrier nadien.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Summary code: Environment and climate change / Air pollution / Land motor vehicles / All motor vehicles Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Technical harmonisation for motor vehicles / Technical harmonisation in the internal market Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Interactions between the automobile industry and specific policies / Interaction with environmental policy Transport / Transport, energy and the environment / Biofuels and emissions reduction

Code samenvatting: Milieu en klimaatverandering / Atmosferische verontreinigingen / Motorvoertuigen / Alle voertuigen Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Technische harmonisatie van motorvoertuigen / Technische harmonisatie in het kader van de interne markt Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Raakvlak van de auto-industrie met verschillende beleidsvormen / Raakvlak met h ...[+++]


Summary code: Environment and climate change / Air pollution / Land motor vehicles / All motor vehicles Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Technical harmonisation for motor vehicles / Technical harmonisation in the internal market Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Interactions between the automobile industry and specific policies / Interaction with environmental policy Transport / Transport, energy and the environment / Biofuels and emissions reduction

Code samenvatting: Milieu en klimaatverandering / Atmosferische verontreinigingen / Motorvoertuigen / Alle voertuigen Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Technische harmonisatie van motorvoertuigen / Technische harmonisatie in het kader van de interne markt Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Raakvlak van de auto-industrie met verschillende beleidsvormen / Raakvlak met h ...[+++]


whereas the petroleum industry will only put in place the necessary comprehensive infrastructure for new fuels when there is a sufficient demand for biofuels, but whereas the motor industry has made technological advances permitting any mixture of petrol and biofuels to be detected by a sensor in the vehicle, a device which will also enable older vehicles to run on biofuels, thus achieving CO2 emissions reductions over the whole range of existing vehicles,

overwegende dat de aardolie-industrie de voor biobrandstoffen nodige infrastructuur pas op brede schaal zal invoeren wanneer er vraag naar die biobrandstoffen is ontstaan, dat de auto-industrie echter technologische vooruitgang heeft geboekt, waardoor ieder mengsel van benzine en biobrandstof door een sensor in de motor kan worden gemeten, en dat ook oudere voertuigen met deze aanvullende technische uitrusting biobrandstof kunnen tanken, waardoor de CO2-uitstoot van het hele bestaande wagenpark kan worden verminderd,


Whereas Directive 88/77/EEC (6) laid down the limit values for the emissions of carbon monoxide, unburnt hydrocarbons and nitrogen oxides from diesel engines for use in motor vehicles on the basis of a test procedure representative for European driving conditions for the vehicles concerned; whereas Directive 91/542/EEC provides for two stages, the first stage (1992/93) coinciding with the implementation dates of the new European emission standards for passenger cars; whereas the second stage (1995/96) established a longer-term guideline for the Europ ...[+++]

Overwegende dat bij Richtlijn 88/77/EEG van de Raad (6) op basis van een beproevingsprocedure die representatief is voor de rijomstandigheden van de betrokken voertuigen in Europa, grenswaarden zijn vastgesteld voor de emissie van koolmonoxide, onverbrande koolwaterstoffen en stikstofoxiden door voor het aandrijven van voertuigen bestemde dieselmotoren; dat Richtlijn 91/542/EEG in twee fasen voorziet, waarvan de eerste (1992/1993) samenvalt met de data voor het van kracht worden van de nieuwe Europese emissienormen voor personenauto's; dat met de tweede fase (1995/1996) een oriëntatie voor de langere termijn ten behoeve van de Euro ...[+++]


Whereas a special R D effort to reduce air pollution from motor vehicles may be a decisive factor in improving the competitiveness of the European motor industry;

Overwegende dat bijzondere inspanningen op het gebied van O O voor de vermindering van de luchtverontreiniging door motorvoertuigen van doorslaggevend belang kunnen zijn voor de versterking van het concurrentievermogen van de Europese autoindustrie;


Whereas the work undertaken by the Commission in that sphere has shown that the Community motor industry has had available for some time or is currently perfecting technologies which allow a considerable reduction of the limit values in question and the particulate standards; whereas, because of this and the likely increase in the number of motor vehicles in Europe as a result of the internal market, it is imperative to reduce emission limit values radically in the interests of environmental protection and public health;

Overwegende dat uit de door de Commissie op dit gebied ondernomen werkzaamheden is gebleken dat de motorfabrikanten in de Gemeenschap sinds enige tijd beschikken over, of momenteel de laatste hand leggen aan technologieën die het mogelijk maken de betreffende grenswaarden en de voor deeltjesemissie geldende norm sterk te verlagen; dat in de gegeven situatie en gezien de onder invloed van de interne markt te verwachten stijging van het aantal motorvoertuigen in Europa een drastische verlaging van de grenswaarden ter bescherming van he ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : hearing on the motor industry     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'hearing on the motor industry' ->

Date index: 2024-05-12
w