Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administrator in education
EHEA
EHEA Framework
EHEA-QF
EQF-LL
Education administrator
Education secretary
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
Grande école
HEI
Head of higher education institutions
Higher education
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Institute of technology
Patient higher education
Professor
QF-EHEA
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Tertiary education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Vertaling van "higher education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

hogeronderwijsinstelling | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor tertiair onderwijs


Patient higher education

aanbieden van hoger onderwijs aan patiënt


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

docente hoger onderwijs | docent hoger onderwijs | lector


higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]


EHEA Framework | EQF-LL | Framework for Qualifications of the European Higher Education Area | framework of qualifications for the European Higher Education Area | Qualifications Framework for the European Higher Education Area | Qualifications Framework of the European Higher Education Area | EHEA-QF [Abbr.] | QF-EHEA [Abbr.]

kwalificatiekader van de Europese ruimte voor hoger onderwijs | QF-EHEA [Abbr.]


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

rector | voorzitster van het college van bestuur | algemeen directrice hogeschool | directeur hogeronderwijsinstelling


University/higher education teacher

docent hoger onderwijs


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Europese hogeronderwijsruimte | Europese ruimte voor hoger onderwijs | EHOR [Abbr.]


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

administratief medewerker onderwijsinstelling | administratief medewerker onderwijsinstelling | administratief medewerkster onderwijsinstelling


A rare benign tumour-like lesion. Approximately 140 cases have been reported worldwide, with a higher prevalence for male adults of Asian origin and subjects affected by systemic diseases such as rheumatoid arthritis. There are two clinical presentat

inflammatoire pseudotumor van lever
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Building on the recent initiatives on Modernising Europe’s Higher Education Systems[2] and Rethinking Education[3], and in response to the Council conclusions of 11 May 2010 on the internationalisation of higher education[4], this Communication aims to contribute to the objectives of the Europe 2020 strategy, by helping Member States and higher education institutions[5] (HEIs) develop strategic partnerships that will allow Europe to tackle global challenges more effectively.

Voortbouwend op de recente initiatieven Modernisering van de Europese hogeronderwijssystemen[2] en Een andere kijk op onderwijs[3], en als antwoord op de conclusies van de Raad van 11 mei 2010 over de internationalisering van het hoger onderwijs[4] wil deze mededeling de doelstellingen van de Europa 2020-strategie helpen verwezenlijken door de lidstaten en hogeronderwijsinstellingen[5] te ondersteunen bij de ontwikkeling van strategische partnerschappen waardoor Europa mondiale uitdagingen doeltreffender zal kunnen aanpakken.


Ensuring graduates leave higher education with the skill sets they and the modern economy need; Building inclusive higher education systems; Making sure higher education institutions contribute to innovation in the rest of the economy; Supporting higher education institutions and governments in making the best use of the human and financial resources available.

waarborgen dat de afgestudeerden bij het verlaten van het hoger onderwijs beschikken over de vaardigheden waaraan zij en de moderne economie behoefte hebben; opbouwen van stelsels voor inclusief hoger onderwijs; ervoor zorgen dat de instellingen voor hoger onderwijs een bijdrage leveren aan innovatie in de rest van de economie; ondersteunen van de instellingen voor hoger onderwijs en de overheden zodat zij optimaal gebruik kunnen maken van de personele en financiële middelen die beschikbaar zijn.


(b) In the field of Erasmus (higher education), and Erasmus Mundus (international cooperation in higher education), the Programme shall aim to strengthen excellence and quality in the European Higher Education Area and its attractiveness in a global context, through increased transparency and recognition of all its higher education qualifications, increased student and staff learning mobility and through cooperation and the promotion of the quality of joint degree programmes among higher education institutions of participating countries, as well as among higher education institutions of participating countries and those of third countrie ...[+++]

(b) op het gebied van Erasmus (hoger onderwijs) en Erasmus Mundus (internationale samenwerking in het hoger onderwijs) beoogt het programma excellentie en kwaliteit in de Europese ruimte voor hoger onderwijs te versterken en de aantrekkelijkheid daarvan in een mondiale context te vergroten, door meer transparantie en erkenning van al haar hogeronderwijskwalificaties, een grotere leermobiliteit van studenten en personeel en de bevordering van de kwaliteit van gezamenlijke universitaire opleidingsprogramma's tussen hogeronderwijsinstellingen van deelnemende landen onderling, alsook tussen hogeronderwijsinstellingen van deelnemende landen e ...[+++]


The Commission Communication “Supporting growth and jobs - an agenda for the modernisation of Europe's higher education systems” identifies challenges Member States and higher education institutions need to meet, e.g. raising the number of graduates, widening access to higher education, adjusting curricula to meet labour market needs and strengthening knowledge transfer from universities to business. The Commission also proposes an Erasmus Masters Degree Mobility Scheme.

De mededeling van de Commissie "Ondersteuning van groei en werkgelegenheid - een agenda voor de modernisering van de Europese hogeronderwijssystemen" stelt eisen vast waaraan lidstaten en instellingen in het hoger onderwijs moeten voldoen, bijvoorbeeld door het aantal afgestudeerden te verhogen, de toelating tot hoger onderwijs te verbreden, leerplannen aan te passen om te voorzien in arbeidsmarktbehoeften en het versterken van kennisoverdracht tussen universiteiten naar het bedrijfsleven. De Commissie stelt ook een Erasmus-mobiliteitsprogramma voor mastersopleidingen voor.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Points out that mainly public and also private funding is of primary importance for the modernisation of higher education systems; emphasises that investment in higher education in Europe is crucial to overcoming the current economic crisis; calls on the Member States and higher education institutions to expand scholarship and funding programmes for those institutions and to develop innovative methods of funding mechanisms which can contribute to more efficient functioning of higher education institutions, complement public funding without increasing the pressure on households and make higher education accessible to all; expresses ...[+++]

19. wijst erop dat vooral publieke en private financiering van groot belang is voor het moderniseren van de hogeronderwijsstelsels; benadrukt dat investeren in hoger onderwijs in Europa cruciaal is om de huidige economische crisis het hoofd te kunnen bieden; doet een beroep op de lidstaten en de instellingen voor hoger onderwijs om beurzen- en financieringsprogramma's voor deze instellingen uit te breiden en innovatieve financieringsmethoden te ontwikkelen die kunnen bijdragen aan een efficiëntere werking van de instellingen voor hoger onderwijs en overheidsfinanciering kunnen aanvullen zonder de druk op de huishoudens te vergroten, en ...[+++]


(7) Enhancing the quality of European higher education, promoting understanding between peoples as well as contributing to the sustainable development of higher education in third countries whilst avoiding brain-drain are the core objectives of a higher education cooperation programme aimed at third countries. The most effective means to achieve these aims in a programme of excellence are highly integrated study programmes at postgraduate level and, at all study levels, collaborative partnerships with third countries, scholarships for the most talented students and projects to enhance the worldwide attractiveness of European higher educa ...[+++]

(7) De kwaliteit van het hoger onderwijs in Europa verbeteren, het begrip tussen volkeren bevorderen en bijdragen tot de duurzame ontwikkeling van het hoger onderwijs in derde landen, en tegelijkertijd braindrain voorkomen, zijn de essentiële doelstellingen van een programma op het gebied van het hoger onderwijs dat op derde landen is gericht Sterk geïntegreerde studieprogramma's op postdoctoraatsniveau, samenwerkingsverbanden met derde landen op alle studieniveaus, beurzen voor de meest getalenteerde studenten en projecten om de wereldwijde aantrekkelijkheid van het hoger onderwijs in Europa te verbeteren zijn de doeltreffendste middele ...[+++]


The Council conclusions of 11 May 2010 on the internationalisation of higher education emphasised that international cooperation programmes and policy dialogues with third countries in the field of higher education not only enable knowledge to flow more freely, but also contribute to enhancing the quality and international standing of European higher education, boosting research and innovation, fostering mobility and intercultural dialogue, and promoting international development in accordance with the EU's external policy objectives.

In de conclusies van de Raad van 11 mei 2010 over de internationalisering van het hoger onderwijs wordt onderstreept dat programma's inzake internationale samenwerking en politieke beleidsdialogen met derde landen op het gebied van hoger onderwijs niet alleen de kennisoverdracht vergemakkelijken, maar ook de kwaliteit en het internationaal aanzien van het Europese hoger onderwijs bevorderen, onderzoek en innovatie stimuleren, mobiliteit en interculturele dialoog aanmoedigen en tevens helpen om overeenkomstig de doelstellingen van het externe beleid van de EU de internationale ontwikkeling te bevorderen.


The Bologna Declaration of 19 June 1999 established an intergovernmental process aimed at creating a European Higher Education Area (EHEA) which is actively supported by the European Union, and the Ministers responsible for higher education in the participating countries, meeting in Bucharest in April 2012, adopted the ‘Mobility for Better Learning strategy 2020’ for the EHEA as an integral part of efforts to promote the internationalisation of higher education

Bij de Verklaring van Bologna van 19 juni 1999 werd een intergouvernementeel proces ingesteld waarmee werd beoogd een Europese hogeronderwijsruimte (EHOR) tot stand te brengen, welke door de Europese Unie actief wordt ondersteund; de met hoger onderwijs belaste ministers van de deelnemende landen hebben tijdens hun bijeenkomst in april 2012 in Boekarest de Mobility for Better Learning Strategy 2020 voor het EHOR aangenomen, als integrerend deel van hun inspanningen om de internationalisering van het hoger onderwijs te bevorderen


The Council conclusions of 28-29 November 2011 on the modernisation of higher education welcomed the Commission's intention to develop an EU international higher education strategy aimed at increasing international outreach and visibility, and to engage with partners with a view to strengthening relationships and enhancing capacity-building in the higher education sector.

In de conclusies van de Raad van 28-29 november 2011 over de modernisering van het hoger onderwijs wordt gunstig gereageerd op het voornemen van de Commissie een EU-strategie voor internationaal hoger onderwijs uit te werken die gericht is op grotere internationale aantrekkingskracht en zichtbaarheid, en met partners samen te werken ter versterking van de betrekkingen en van de capaciteitsopbouw in het hoger onderwijs.


The EU’s role in promoting higher education of excellent quality has to be carried out effectively. The quality of the education available, overcoming inadequacies in university-level language-teaching, recognition of courses and diplomas, and advertising the EU as a place to study, are all aspects of the action which the EU needs to take to promote high-quality higher education.

De Unie moet haar taak, nl. bevordering van hoger onderwijs van hoge kwaliteit, efficiënt uitvoeren. Hiertoe moet ze ook acties ondernemen zoals het aanbieden van kwaliteit, het opkrikken van het niveau van universitair talenonderwijs, lespakketten en diploma's erkennen en zichzelf aanprijzen.


w