Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consultant social worker
Higher Social Work Certificate
Higher Social work education
Higher education social work teacher
Practice educator
Practice placement facilitator
Practice-based educator
Senior secondary social work education
Social work academic
Social work educator
Social work lector
Social work lecturer
Social work practice educator
Social work trainer
University social work and social policy lecturer

Vertaling van "higher social work education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Higher Social work education

Hoger sociaal-pedagogisch onderwijs


Higher Social Work Certificate

diploma Hogere Sociale Arbeid


social work academic | social work trainer | consultant social worker | social work educator

consulent maatschappelijk werk | consulente maatschappelijk werk


senior secondary social work education

middelbaar sociaal-pedagogisch onderwijs


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

docent maatschappelijk werk hoger onderwijs | lector sociaal werk | docent sociaal werk hoger onderwijs | lector maatschappelijk werk


practice educator | practice-based educator | practice placement facilitator | social work practice educator

trajectbegeleider sociaal werk | trajectbegeleidster maatschappelijk werk | praktijkbegeleider maatschappelijk werk | praktijklector sociaal werk
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- To ensure that the competences required to engage in further learning and the labour market are acquired and recognised throughout general, vocational, higher and adult education and to develop a common language and operational tool for education/training and work: a European Skills, Competences and Occupations framework (ESCO).

- ervoor zorgen dat de competenties die nodig zijn voor verdere studie en de arbeidsmarkt worden verworven en erkend binnen het algemeen, beroeps-, hoger- en volwassenenonderwijs, en een gemeenschappelijk begrippenapparaat en operationeel instrument voor onderwijs/opleiding en werk ontwikkelen: een Europees kader voor vaardigheden, competenties en beroepen (ESCO).


Productivity improvements in EU regions and sectors are closely related to a better educated and higher skilled working-age population and there is evidence of a positive link between quality in work and productivity.

Er is een nauwe relatie tussen productiviteitsverbetering in de EU-regio's en -sectoren enerzijds en een beter opgeleide en hoger geschoolde beroepsgeschikte bevolking anderzijds en er zijn aanwijzingen die erop duiden dat er een positief verband bestaat tussen arbeidskwaliteit en productiviteit.


The industry's shift in demand towards higher levels of educational attainment, which means that industry's competitiveness will increasingly depend on the qualitative level of human capital, has been matched by a continuous rise in the average duration of education of the working population in the EU. However, at 87% and 90% of the US and Japan levels respectively, the EU still underperforms its main competito ...[+++]

De verschuiving van de vraag van de industrie naar personeel met een hoger opleidingsniveau, wat betekent dat het concurrentievermogen van de industrie steeds afhankelijker wordt van de kwaliteit van het menselijk kapitaal, is gepaard gegaan met een voortdurende stijging van de gemiddelde opleidingsduur voor de beroepsbevolking van de EU. Met respectievelijk 87% en 90% van de niveaus van de VS en Japan steekt de EU echter toch nog ongunstig af bij zijn voornaamste concurrenten (zie grafiek 6.1).


125 000 schools, vocational education and training institutions, higher and adult education institutions, youth organisations and enterprises will receive funding to set up 25 000 'strategic partnerships' to promote the exchange of experience and links with the world of work;

- 125 000 scholen, instellingen voor beroepsonderwijs en opleiding, en instellingen vor hoger en volwassenenonderwijs, jongerenorganisaties en ondernemingen zullen financiering ontvangen om 25 000 "strategische partnerschappen" op te zetten voor het bevorderen van de uitwisseling van ervaringen en van banden met de wereld van de arbeid;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Well-structured social dialogue is also indispensable to address the challenge of demographic change and to achieve better working-conditions and higher social cohesion.

Een goed gestructureerde sociale dialoog is ook onmisbaar om de uitdaging van de demografische verandering aan te pakken, betere arbeidsomstandigheden te scheppen en een betere sociale cohesie te garanderen.


within countries it can help if different reforms (e.g. labour and pension reforms) are pursued together in a comprehensive approach taking into account all the various elements of the welfare system. Similarly it is important to consider the different levels of the public administration responsible for their implementation; social benefit schemes and tax-benefit systems should support the active inclusion and the life-long learning of those receiving transfer incomes with incentives to make work pay; social inclusion and the capac ...[+++]

sociale insluiting en het vermogen om op verandering in te spelen moeten worden ondersteund door beleid dat de vorming van menselijk kapitaal gedurende de gehele levenscyclus verbetert; de complementariteit van sociale uitgaven en de uitgaven voor menselijk kapitaal is van groot belang om te zorgen voor hoge arbeidsparticipatie, sociale insluiting, versterking van het concurrentievermogen van de EU en beheersing van de sociale uitgaven; onderwijs in alle fasen speelt een ...[+++]


19) All higher and further education courses should include a European dimension which gives opportunities for all students and trainees to work with students, teachers and teaching material from partner institutions in other European countries.

19) Alle instellingen voor hoger onderwijs en voor onderwijs na de leerplicht moeten voor een Europese dimensie in hun onderwijs zorgen, zodat studenten en trainees de mogelijkheid krijgen om met studenten, leerkrachten en onderwijsmateriaal van partnerinstellingen in andere Europese landen te werken.


It is vital in economic terms, i.e. remaining competitive, and also in social terms if we are to head off exclusion in a European Union in which 150 million citizens have not completed higher secondary level education. It is therefore of fundamental importance to our European social model.

We staan hier voor een economische uitdaging - het gaat om het concurrentievermogen en voor een uitdaging op sociaal vlak het gaat om de strijd tegen sociale uitsluiting in de Europese Unie, waar zo'n 150 miljoen burgers geen diploma van het middelbaar onderwijs op zak hebben. Dit is voor het Europese sociale model van fundamenteel belang.


Promoting employee financial participation thus also shows that investing in the quality of work and industrial relations is not only and not primarily a cost factor but also a productive factor contributing to higher productivity, social cohesion and higher social standards, as it was outlined in the Commission's communication of June 2001 on "In ...[+++]

Bij de bevordering van financiële werknemersparticipatie blijkt dus ook dat het investeren in de kwaliteit van het werk en de arbeidsverhoudingen niet alleen en niet in hoofdzaak een kostenfactor is, maar een productieve factor, die - zoals uiteengezet in de mededeling van de Commissie over "Investeren in kwaliteit" uit juni 2001 [9] - tot een hogere productiviteit, méér sociale samenhang en hogere sociale standaards kan leiden.


The Work Plan acknowledges the important contribution of sport to the overall goals of the Europe 2020 strategy, given the sector's strong potential to contribute to smart, sustainable and inclusive growth and new jobs and considering its positive effects on social inclusion, education and training, as well as on public health and active ageing.

In het werkplan wordt het belang onderkend van sport als factor die bijdraagt tot het verwezenlijken van de algemene doelstellingen van de Europa 2020-strategie, aangezien de sportsector grote mogelijkheden biedt om slimme, duurzame en inclusieve groei en nieuwe banen te helpen bewerk­stelligen, en een positieve invloed heeft op gebieden als sociale insluiting, onderwijs en opleiding, volksgezondheid en actief ouder worden.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'higher social work education' ->

Date index: 2024-04-04
w