Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident in the home
Commuter traffic
Commuting
Convention concerning Home Work
Day centre
Domestic accident
Domestic responsibilities
Domestic safety
Home alarm system setting up
Home cinema
Home cinema system
Home decorating techniques
Home decoration approaches
Home decoration performance
Home decoration techniques
Home safety
Home theater
Home theater system
Home theatre
Home theatre system
Home to work travel
Home worker
Home working
Home-to-work traffic
Hostel
Improve social services users' ability to live at home
Journey to and from work
Nursing home
Old people's home
Program home alarm systems
Retirement home
Safety in the home
Setting up home alarm systems
Setting up of home alarm systems
Social facilities
Support service users to live at home
Support social service users to live at home
Working at home working at home
Working from home

Vertaling van "home working " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
home working [ home worker | working from home | domestic responsibilities ]

thuiswerk [ thuiswerker ]




commuter traffic | commuting | home to work travel | home-to-work traffic | journey to and from work

forensenverkeer | forensisme | pendel | voorstadsverkeer | woon-enwerkverkeer | woon-werkverkeer


Convention concerning Home Work | Home Work Convention, 1996

Verdrag betreffende thuiswerk


home alarm system setting up | setting up home alarm systems | program home alarm systems | setting up of home alarm systems

huisalarmsystemen instellen | huisalarmsystemen programmeren


home decorating techniques | home decoration approaches | home decoration performance | home decoration techniques

interieurdecoratietechnieken | binnenhuisdecoratietechnieken | woningdecoratietechnieken


improve social services users' ability to live at home | improve sociale service users' ability to live at home | support service users to live at home | support social service users to live at home

gebruikers van sociale diensten ondersteunen om thuis te wonen


social facilities [ day centre | hostel | nursing home | old people's home | retirement home ]

sociale voorzieningen [ bejaardenhuis | opvangcentrum | rusthuis | verzorgingshuis ]


accident in the home [ domestic accident | domestic safety | home safety | safety in the home ]

ongeval thuis [ veiligheid in huis | voorkoming van ongevallen thuis ]


home cinema | home cinema system | home theater (EU) | home theater system (EU) | home theatre (GB) | home theatre system (GB)

home cinema | home cinema systeem | thuisbioscoop | thuisbioscoop system
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
informal learning means learning resulting from daily activities related to work, family or leisure and is not organised or structured in terms of objectives, time or learning support; it may be unintentional from the learner's perspective; examples of learning outcomes acquired through informal learning are skills acquired through life and work experiences, project management skills or ICT skills acquired at work, languages learned and intercultural skills acquired during a stay in another country, ICT skills acquired outside work, skills acquired through volunteering, cultural activities, sports, youth work and through acti ...[+++]

Informeel leren betekent leren dat voortvloeit uit dagelijkse bezigheden op het werk, in het gezin of in de vrije tijd; het is niet georganiseerd of gestructureerd in termen van doelstellingen, tijd of ondersteuning bij het leren; het kan, vanuit het gezichtspunt van de lerende, onbewust gebeuren. Voorbeelden van leerresultaten die door informeel leren zijn verworven, zijn vaardigheden die zijn verworven via levens- en werkervaring; vaardigheden op het gebied van projectbeheer en ICT die worden verworven op de werkplek; talenkennis en interculturele vaardigheden die zijn verworven tijdens een verblijf in een ander land; ICT-vaardigh ...[+++]


The significant numbers of people teleworking[16], working in shifts (17 %), evenings/nights (10 % at least three times a month) or Saturdays/Sundays (53 % at least once a month)[17], as well as the non-quantified but increasing phenomenon of ‘taking work home’ compound a general picture of increasingly diversified work patterns across Europe.

De grote aantallen mensen die telewerken[16] of in ploegendienst (17%), 's avonds/'s nachts (10% ten minste drie keer per maand) of op zaterdagen/zondagen (53% ten minste één keer per maand)[17] werken, alsook het niet gekwantificeerde maar in omvang toenemende verschijnsel van "werk mee naar huis nemen" vormen een algemeen beeld van de in toenemende mate gediversifieerde arbeidspatronen in Europa.


While potentially increasing the scope for win-win solutions, this trend may however entail new risks for the workers of the 21st century, as some will be more vulnerable to the negative consequences of work intensification and of the blurring of the boundary between home and work[19].

Deze trend die de mogelijkheden tot het bereiken van win-winoplossingen vergroot, kan echter leiden tot nieuwe risico's voor de werknemers van de 21e eeuw, aangezien sommigen kwetsbaarder zullen worden voor de negatieve gevolgen van de werkintensivering en het vervagen van de grens tussen thuis en werk[19].


2. In so far as it is necessary to ensure compliance with the rules for which they are responsible, the competent authorities of the UCITS home Member State may ask the competent authorities of the management company’s home Member State for clarification and information regarding the documentation referred to in paragraph 1 and, based on the attestation referred to in Articles 17 and 18, as to whether the type of UCITS for which authorisation is requested falls within the scope of the management company’s authorisation. Where applicable, the competent authorities of the management company’s home Member State shall provide their opinion ...[+++]

2. Voor zover nodig om de naleving te waarborgen van de regels waarvoor zij verantwoordelijk zijn, mogen de bevoegde autoriteiten van de lidstaat van herkomst van de icbe opheldering en informatie vragen met betrekking tot de in lid 1 bedoelde documentatie, en op grond van de in de artikelen 17 en 18 bedoelde verklaring, of het type icbe’s waarvoor een vergunning wordt gevraagd valt onder de reikwijdte van de vergunning van de beheermaatschappij. Voor zover van toepassing, brengen de bevoegde autoriteiten in de lidstaat van herkomst van de beheermaatschappij binnen 10 werkdagen na het eerste verzoek advies uit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
− (CS) Madam President, ladies and gentlemen, there are disturbing signs indicating the appearance of a relatively new trend in a number of Member States. Parents are leaving their home country to work in another Member State – so-called ‘mobile workers’ – and are leaving their children at home in the care of relatives.

− (CS) Geachte Voorzitter, dames en heren, er doen zich in een groot aantal lidstaten allerlei verontrustende bewijzen voor van een relatief nieuwe trend, namelijk dat ouders naar het buitenland vertrekken om in een andere lidstaat te gaan werken - de zogeheten "mobiele arbeidskrachten" - waarbij ze hun kinderen thuis achterlaten en ze toevertrouwen aan de zorg van een familielid.


2. Based on the attestation referred to in Articles 16 and 17, the competent authorities of the UCITS home Member State may request from the competent authorities of the management company’s home Member State clarification and information regarding the documentation referred to in paragraph 1 and on whether the type of fund for which authorisation is requested falls within the scope of the management company’s authorisation. Where applicable, the competent authorities of the management company’s home Member State shall provide their opinion within 10 working days of t ...[+++]

2. Op grond van de in de artikelen 16 en 17 bedoelde verklaring, mogen de bevoegde autoriteiten van de lidstaat van herkomst van de icbe opheldering en informatie vragen met betrekking tot de in het eerste lid bedoelde documentatie, en tevens of het fondstype, waarvoor een vergunning wordt gevraagd, valt onder de reikwijdte van de vergunning van de beheermaatschappij. Voorzover van toepassing, brengen de bevoegde autoriteiten in de lidstaat van herkomst van de beheermaatschappij binnen 10 werkdagen na het eerste verzoek advies uit.


These persons are prepared to accept any kind of job offer at home or abroad because of the high unemployment rates. Working terms and conditions cannot be driven by the situation on the labour market, and availability for work. I stress that they must comply with the working standards and requirements currently in force. This applies to safety, social conditions, insurance, and remuneration rates.

Arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden mogen niet afhangen van de situatie op de arbeidsmarkt, maar zouden in overeenstemming moeten zijn met de arbeidsnormen en vereisten die vandaag van kracht zijn, zowel op het gebied van veiligheid en sociale voorwaarden als van verzekering en beloning.


These persons are prepared to accept any kind of job offer at home or abroad because of the high unemployment rates. Working terms and conditions cannot be driven by the situation on the labour market, and availability for work. I stress that they must comply with the working standards and requirements currently in force. This applies to safety, social conditions, insurance, and remuneration rates.

Arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden mogen niet afhangen van de situatie op de arbeidsmarkt, maar zouden in overeenstemming moeten zijn met de arbeidsnormen en vereisten die vandaag van kracht zijn, zowel op het gebied van veiligheid en sociale voorwaarden als van verzekering en beloning.


The issue of sharing family responsibilities, and hence recognition of the value of domestic work, has inspired a number of judgments in Germany (the Federal Constitutional Court recognised the equivalence of domestic work and paid work outside the home in calculating the pensions due after a divorce procedure).

Het vraagstuk van de verdeling van de gezinsverantwoordelijkheden en de daarmee samenhangende kwestie inzake de erkenning van huishoudelijk werk zijn in verschillende rechterlijke uitspraken aan de orde gekomen in Duitsland (waar het Federaal Constitutioneel Hof huishoudelijk werk erkend heeft als werk dat gelijkwaardig is aan betaalde arbeid buitenshuis, zulks in het kader van de berekening van de na een echtscheidingsprocedure uit te keren pensioenen).


A minimal approach would be to regulate the following aspects: conditions in which these penalties may be imposed; duration of the penalty, with a possible indication of a minimum and/or a maximum period; conditions of implementation; the nature of the work to be done which, like the practical arrangements for community service, may differ according to the offence committed (for example hospital work for a person who has caused grievous bodily harm or work in old people's home for a young person who has attacked an elderly person); ...[+++]

In een dergelijk minimumkader zouden regelingen kunnen worden getroffen voor bepaalde van de volgende aspecten: de voorwaarden waaronder dergelijke straffen kunnen worden toegestaan; de duur ervan, eventueel onder vermelding van een minimum- en/of een maximumduur; de tenuitvoerleggingsvoorwaarden; de aard van de te verrichten werkzaamheden die, zoals de regels voor de dienstverlening aan de gemeenschap, eventueel naar gelang van het gepleegde misdrijf zouden kunnen moeten verschillen (bijvoorbeeld werk in een ziekenhuis voor een delinquent die zwaar lichamelijk letsel heeft toegebracht of werk in een rusthuis voor een jonge delinquent ...[+++]


w