Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Control voting behaviour
Counting of the votes
Delirium tremens
Describe balloting process
Detail balloting process
Disorder of personality and behaviour
Dominate ballot behaviour
Hare with multiple votes
I-voting
Impact on ballot behaviour
Influence voting behaviour
Informal vote
Internet voting
Invalid vote
Jealousy
Multiple vote share
Note balloting process
Online voting
Paranoia
Parliamentary vote
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Report on voting process
Share carrying extended voting rights
Share carrying multiple voting rights
Share with plural voting rights
Spoilt ballot paper
Spoilt vote
Vote count
Voting method

Vertaling van "informal vote " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
informal vote | invalid vote | spoilt ballot paper | spoilt vote

ongeldig stembiljet | ongeldige stem






counting of the votes [ vote count ]

telling van de stemmen [ opneming van de stemmen ]


hare with multiple votes | multiple vote share | share carrying extended voting rights | share carrying multiple voting rights | share with plural voting rights

aandeel met een meervoudig stemrecht | aandeel met meervoudig stemrecht


internet voting | I-voting | online voting

internetstemmen | Kiezen op Afstand | KOA [Abbr.]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


control voting behaviour | dominate ballot behaviour | impact on ballot behaviour | influence voting behaviour

kiesgedrag beïnvloeden | stemgedrag beïnvloeden


Definition: This category includes only mental disorders associated with the puerperium (commencing within six weeks of delivery) that do not meet the criteria for disorders classified elsewhere in this chapter, either because insufficient information is available, or because it is considered that special additional clinical features are present that make their classification elsewhere inappropriate.

Omschrijving: Deze categorie omvat alleen psychische stoornissen in verband met het puerperium (optredend binnen zes weken na de bevalling) die niet voldoen aan de criteria van stoornissen die elders in dit hoofdstuk zijn geclassificeerd, hetzij omdat onvoldoende informatie beschikbaar is, hetzij omdat rekening is gehouden met aanvullende klinische-kenmerken die bijzonder zijn, die hun classificatie elders onjuist doet zijn.


detail balloting process | note balloting process | describe balloting process | report on voting process

verslag uitbrengen over kiesprocedures | verslag uitbrengen over stemprocedures
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Inform citizens in a timely and appropriate way about the conditions and practical arrangements for retaining their right to vote in national elections.

burgers tijdig en op passende wijze te informeren over de voorwaarden waaronder zij hun stemrecht bij de nationale verkiezingen kunnen behouden en over de desbetreffende praktische regelingen.


73% believe more information about candidates’ European political affiliations would encourage people to vote, while 62% think having party candidates for Commission President and a single voting day would help bolster turnout.

Ook denkt 73% dat meer mensen hun stem zouden uitbrengen als zij beter geïnformeerd zouden zijn over de Europese politieke banden van de kandidaten. Ten slotte is 62% van mening dat het de opkomst ten goede zou komen als de partijen kandidaten voor het voorzitterschap van de Commissie zouden voordragen en de verkiezingen op één dag zouden worden gehouden.


I also voted in favour of the amendments which prohibit the provision of information on drugs both on television and radio and in the press. However, despite the improvements which we made, the dividing line between information and advertising is still blurred and the text still has a number of weaknesses and loopholes.

Ik heb eveneens vóór alle amendementen gestemd waarmee wordt voorzien in een verbod op geneesmiddeleninformatie via niet alleen televisie of radio maar ook de geschreven pers. Ondanks de verbeteringen die wij hebben aangebracht, blijft de scheidslijn tussen informatie en reclame vaag en zijn er in de tekst zwakke punten en “achterdeurtjes” blijven staan.


– (FR) Madam President, I did of course vote against the Hamon report, which is even worse than the Commission’s proposal on the taxation of savings, because, against all logic, a majority of Parliament – although it far from represents the majority of the Members of this House – voted to abolish the system of taxation at source, which works, in order to retain only the system of exchange of information, which is costly, bureaucratic and inefficient. This is incomprehensible!

– (FR) Mevrouw de Voorzitter, ik heb tegen het verslag-Hamon gestemd. Dat verslag is nog slechter dan het Commissievoorstel betreffende belastingheffing op inkomsten uit spaargelden. Een meerderheid in dit Parlement – een aantal afgevaardigden dat overigens nog lang niet dé meerderheid in dit Parlement vormt – heeft echter tegen elk gezond verstand in gestemd vóór het afschaffen van het systeem van inhouding bij de bron – dat heel goed functioneert –, zodat we alleen het systeem voor de uitwisseling behouden. En dat systeem is nu juist duur, bureaucratisch en inefficiënt. Het is onbegrijpelijk!


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
− (DE) Mr President, ladies and gentlemen, we are about to vote on extending the duration of ENISA’s mandate. Just to remind you, ENISA is the European Network and Information Security Agency, which we, together with the Council, brought into being five years ago. ENISA’s mandate expires half-way through next year by rotation.

(DE) Mijnheer de Voorzitter, dames en heren, we gaan zodadelijk stemmen over de uitbreiding van de duur van het mandaat van ENISA, het Europees Agentschap voor Netwerk- en Informatiebeveiliging dat we vijf jaar geleden samen met de Raad in het leven hebben geroepen. ENISA’s mandaat zal halverwege het volgende jaar door rotatie verlopen.


For this, shareholders, or natural persons or legal entities holding voting rights or financial instruments that result in an entitlement to acquire existing shares with voting rights, should also inform issuers of the acquisition of or other changes in major holdings in companies so that the latter are in a position to keep the public informed.

Aandeelhouders of natuurlijke personen of juridische entiteiten die houder zijn van stemrechten of van financiële instrumenten welke recht geven op het verwerven van bestaande aandelen met stemrecht, dienen uitgevende instellingen dan ook in kennis te stellen van de verwerving of andere wijzigingen van belangrijke deelnemingen in hun kapitaal, zodat deze uitgevende instellingen het publiek daarvan op de hoogte kunnen houden.


Regulated information consists of financial reports, information on major holdings of voting rights and information disclosed pursuant to the Market Abuse Directive.

Onder gereglementeerde informatie wordt verstaan financiële verslagen, informatie over belangrijke deelnemingen waaraan stemrechten verbonden zijn en krachtens de marktmisbruikrichtlijn openbaar gemaakte informatie.


In 1993 a complicated system of information exchange was put in place whereby (i) the citizen wishing to enrol has to provide, beyond the normal identity and residency checks, a formal declaration of his or her intention to vote or to stand only once, and, if wishing to be a candidate, an official attestation from a competent authority of the home state that he or she is not disqualified from standing; (ii) the authorities in the member state of residence have to check whether the individual is banned from exercising his or her elect ...[+++]

In 1993 is een ingewikkeld systeem van informatie-uitwisseling in het leven geroepen dat de volgende verplichtingen inhoudt: (i) een burger die zich wil laten registreren moet, naast de gebruikelijke bewijzen van identiteit en woonplaats, een formele verklaring overleggen dat hij slechts een keer zijn stem zal uitbrengen, resp. zich verkiesbaar stelt, en bij verkiesbaarstelling een verklaring overleggen van de bevoegde autoriteiten van de lidstaat van herkomst waaruit blijkt dat hij zijn passief kiesrecht in die lidstaat niet verloren heeft; (ii) de autoriteiten in de lidstaat van verblijf moeten ...[+++]


Key obstacles to voting faced by non-resident shareholders include share blocking, insufficient or late access to information, and overly burdensome requirements on distance voting.

De voornaamste belemmeringen waarmee niet-ingezeten aandeelhouders bij het stemmen worden geconfronteerd, zijn onder meer aandelenblokkering, onvoldoende of te late toegang tot informatie en te omslachtige formaliteiten voor het stemmen op afstand.


Europhiles have been complaining that the British people will not be properly informed about the EU Constitution. The Spaniards have just voted on the Constitution, but the fact is that 90% of Spaniards – whom the Europhiles think were well informed about the Constitution – told Spain's state polling organisation that they had little or no knowledge of it, and less than half of them bothered to vote.

Eurofielen hebben geklaagd dat het Britse volk niet naar behoren zal worden geïnformeerd over de Grondwet van de EU. De Spanjaarden hebben onlangs over de Grondwet gestemd, maar het is een feit dat 90 procent van de Spanjaarden – van wie de eurofielen denken dat zij goed op de hoogte waren van de Grondwet – tegen de Spaanse verkiezingsorganisatie hebben gezegd dat zij weinig tot niets over de Grondwet wisten, en minder dan de helft van hen heeft de moeite genomen te gaan stemmen.


w