42. Stresses that the participation of young people, in cooperation with other stakeholders, such as parents, in the development, implementation and evaluation o
f the programmes is vital for comprehensive sexuality education to be effective; encourages the use of peer educators in sexuality education as a good way to lead to empowerment and calls on the Member States and candidate countries to make u
se of other various methods in reaching out to young
...[+++] people, such as publicity campaigns, social marketing for condom use and other methods of contraception, and initiatives such as confidential telephone helplines; 42. benadrukt dat doeltreffende en uitgebreide seksuele voorlichting staat of valt met de deelname van jongeren, in samenwerking met andere belanghebbenden, zoals ouders, aan de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van de programma's; pleit ervoor om bij seksuele voorlichting voorlichters van dezelfde leeftijd in te zetten als beproefd middel om jongeren zelfredzaam te maken, en verzoekt de lidstaten en kandidaat-lidstaten om van a
ndere verschillende methoden gebruik te maken om jongeren te bereiken, zoals reclamecampagnes, sociale marketing ter bevordering van het gebruik van condooms en andere voor
behoedsmiddelen, en ...[+++]initiatieven zoals vertrouwelijke telefonische hulpdiensten;