Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess interpersonal dynamics
Audio-visual communications
Audio-visual communications policy
Audiovisual communications
Audiovisual communications policy
Automatic forwarding of interpersonal voice messages
Communications
Communications policy
Conversion hysteria
Development of communications
Human relations
Hysteria hysterical psychosis
IPM
Interpersonal communication
Interpersonal mail
Interpersonal messaging
Interpersonal messaging service
Interpersonal relations
Manage interpersonal dynamics analysis
Messaging service
Reaction
Social relations
Teach interpersonal dynamics analysis

Vertaling van "interpersonal communication " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
human relations [ interpersonal relations | social relations | interpersonal communication(UNBIS) ]

intermenselijke betrekkingen


interpersonal messaging | interpersonal messaging service | messaging service | IPM [Abbr.]

berichtendienst tussen personen | intermenselijke berichtendienst


Manage interpersonal dynamics analysis

management van analyse van interpersoonlijke dynamiek


Teach interpersonal dynamics analysis

voorlichten over analyse van interpersoonlijke dynamiek


Assess interpersonal dynamics

evaluatie van interpersoonlijke dynamiek


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hys ...[+++]

Omschrijving: Het gemeenschappelijk thema van dissociatieve stoornissen of conversiestoornissen bestaat uit een gedeeltelijk of volledig verlies van de normale integratie van herinneringen, besef van identiteit en onmiddellijke zintuiglijke gewaarwordingen en controle over de motoriek. Alle vormen van dissociatieve stoornissen vertonen de tendens minder te worden na enige weken of maanden, vooral als hun begin samenviel met een traumatische levensgebeurtenis. Meer chronische stoornissen, vooral verlammingen en anesthesieën, kunnen ontstaan indien het begin samenvalt met onoplosbare problemen of persoonlijke conflicten. Deze stoornissen z ...[+++]


automatic forwarding of interpersonal voice messages

automatisch doorsturen van persoonlijke gesproken berichten


interpersonal mail | IPM [Abbr.]

interpersoonlijke post


audiovisual communications policy [ audiovisual communications | audio-visual communications | audio-visual communications policy ]

audiovisueel beleid [ audiovisuele communicatie ]


communications policy [ communications | development of communications ]

communicatiebeleid [ communicatie | ontwikkeling van de communicaties ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(i) The ability to devise and implement a strategy, and to set and report on objectives and targets; (ii) communication and negotiating skills, and the ability to work with stakeholders; (iii) an excellent command of management practices; and (iv) outstanding interpersonal skills.

i) Het vermogen om een strategie uit te werken en uit te voeren en om doelstellingen en streefdoelen vast te stellen en er verslag over uit te brengen; ii) communicatieve en onderhandelingsvaardigheden en het vermogen om samen te werken met belanghebbenden; iii) een uitstekende beheersing van managementpraktijken; iv) uitstekende sociale vaardigheden.


It has defined eight domains of key competences (including knowledge, skills and attitudes), which should be acquired by the end of compulsory education (communication in mother tongue and foreign languages, mathematical literacy and basic competences in science and technology, ICT skills, learning-to-learn, interpersonal and civic competences, entrepreneurship and cultural awareness).

Hij heeft acht gebieden vastgesteld met de belangrijkste bekwaamheden (inclusief kennis, vaardigheden en attitudes) die op het einde van het verplicht onderwijs verworven moeten zijn (communiceren in de moedertaal en in vreemde talen, wiskundekennis en basisvaardigheden in natuurwetenschappen en technologie, ICT-vaardigheden, leren leren, maatschappijleer, ondernemerschap en cultureel bewustzijn).


- interpersonal skills (e.g. capacity of balanced judgement, ability to work in teams, ability to cope with difficult situations, respect for local attitudes, good communication skills, readiness to work in a multi-cultural environment).

-sociale vaardigheden (bijv. een evenwichtig oordeel kunnen vormen, in team kunnen werken, moeilijke situaties aankunnen, respect hebben voor lokale gedragspatronen, vlot kunnen communiceren, bereid zijn te werken in een multi culturele omgeving)


A recent study published by the European Commission highlighted that professional expertise is paramount but interpersonal skills such as communication and team work are becoming more important and that work experience during studies is a plus for the employability of higher education graduates.

In een recente studie van de Europese Commissie wordt benadrukt dat professionele deskundigheid weliswaar de belangrijkste factor is, maar dat sociale vaardigheden, zoals communicatie en samenwerken, steeds belangrijker worden en werkervaring tijdens de opleiding een troef is voor de inzetbaarheid van afgestudeerden van het hoger onderwijs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
66. Considers that all workers, and in particular temporary and part-time workers and those contracted out, need specific and up to date health and safety training to improve safety levels at the workplace; is concerned by the rising number of stress-related illnesses and notes the lack of education in managing stress at work; calls for preventive actions for all, but in particular for young people, with the involvement of social partners, in the form of stress management training courses, which should encompass social skills, including interpersonal communication and the ability to cope with conflict situations and in the form of awar ...[+++]

66. is van mening dat alle werknemers, met name als zij tijdelijk of in deeltijd werken of afkomstig zijn van een onderaannemer, een specifieke en actuele opleiding moeten ontvangen op het gebied van gezondheid en veiligheid op het werk; is bezorgd over het toenemende aantal stressgerelateerde aandoeningen en wijst op het gebrek aan opleidingen voor de omgang met stress op het werk; dringt aan op preventieve maatregelen, met name voor jongeren, met deelneming van de sociale partners, in de vorm van opleidingen voor de omgang met stress, waartoe sociale vaardigheden moeten behoren, met inbegrip van intermenselijke communicatie en het vermogen om ...[+++]


66. Considers that all workers, and in particular temporary and part-time workers and those contracted out, need specific and up to date health and safety training to improve safety levels at the workplace; is concerned by the rising number of stress-related illnesses and notes the lack of education in managing stress at work; calls for preventive actions for all, but in particular for young people, with the involvement of social partners, in the form of stress management training courses, which should encompass social skills, including interpersonal communication and the ability to cope with conflict situations and in the form of awar ...[+++]

66. is van mening dat alle werknemers, met name als zij tijdelijk of in deeltijd werken of afkomstig zijn van een onderaannemer, een specifieke en actuele opleiding moeten ontvangen op het gebied van gezondheid en veiligheid op het werk; is bezorgd over het toenemende aantal stressgerelateerde aandoeningen en wijst op het gebrek aan opleidingen voor de omgang met stress op het werk; dringt aan op preventieve maatregelen, met name voor jongeren, met deelneming van de sociale partners, in de vorm van opleidingen voor de omgang met stress, waartoe sociale vaardigheden moeten behoren, met inbegrip van intermenselijke communicatie en het vermogen om ...[+++]


92. Stresses the importance of research into new therapeutic methods which further facilitate the integration of people with disabilities into society; points out, in this regard, that drama and pet therapy, for instance, are proving to be effective in promoting socialisation and interpersonal communication;

92. onderstreept het belang van onderzoek naar nieuwe therapeutische methoden om de sociale integratie van gehandicapten verder te bevorderen; wijst erop dat toneel en therapie met dieren in dit verband nuttig blijken doordat zij sociale contacten en communicatie bevorderen;


92. Stresses the importance of research into new therapeutic methods which further facilitate the integration of people with disabilities into society; points out, in this regard, that drama and pet therapy, for instance, are proving to be effective in promoting socialisation and interpersonal communication;

92. onderstreept het belang van onderzoek naar nieuwe therapeutische methoden om de sociale integratie van gehandicapten verder te bevorderen; wijst erop dat toneel en therapie met dieren in dit verband nuttig blijken doordat zij sociale contacten en communicatie bevorderen;


20. Stresses the importance of research into new therapeutic methods which further facilitate the integration of people with disabilities into society; points out, in this regard, that drama and pet therapy, for instance, are proving to be effective in promoting socialisation and interpersonal communication;

20. onderstreept het belang van onderzoek naar nieuwe therapeutische methoden om de sociale integratie van gehandicapten verder te bevorderen; wijst erop dat toneel en dierondersteunde therapie in dit verband nuttig blijken doordat zij sociale contacten en communicatie bevorderen;


interpersonal skills and methods of communication with deaf people and people with hearing impairments, people with visual impairments, people with speech impairments, and people with a learning disability,

sociale vaardigheden en technieken om te communiceren met doven en slechthorenden, personen met een visuele handicap, mensen met een spraakprobleem en mensen met leermoeilijkheden.


w