Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodate cargo in freight transport vehicle
Air freight rate
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Cif delivery
Cif price
Control freight-related financial documentation
Cost insurance freight
Cost of shipment
Delivery at port of unloading
Delivery free at destination
Develop and maintain freight rate databases
Forward delivery price
Freight container freight container
Freight freeway
Freight rate
Freight tariff rate
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control
Keep and update freight rate databases
Keep databases of freight rates
Maintain freight rate databases
Manage freight-related financial documentation
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Position cargo in freight transport vehicle
Rail freight freeway
Transport rate

Vertaling van "l c l freight " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
develop and maintain freight rate databases | keep and update freight rate databases | keep databases of freight rates | maintain freight rate databases

databanken over vrachttarieven beheren


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

centrale(elektronische)beheersing van het goederenvervoer


ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

cargo in vrachtvoertuigen plaatsen | lading in vrachtvoertuigen plaatsen


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

toezicht houden op vrachtgerelateerde financiële documentatie


Docker/freight handler

dokwerker en/of vrachtafhandelaar


cif price [ cif delivery | cost insurance freight | delivery at port of unloading | forward delivery price ]

cif-prijs [ CIF | cif-fase | cif-levering | kosten verzekering vracht | levering loshaven ]


freight rate [ cost of shipment | delivery free at destination | freight tariff rate | transport rate ]

vracht [ ex kaai | goederentarief | vervoerkosten | verzendkosten ]




freight freeway | rail freight freeway

goederen-snelspoorweg


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Activities will also support the development of the e-Freight vision of a paperless freight transport process, where electronic information flows, services and payments are linked to physical freight flows across transport modes.

In het kader van deze activiteiten wordt ook steun verleend voor de ontwikkeling van de visie van e-Freight, een papierloos vrachtvervoerproces waarbij elektronische informatiestromen, diensten en betalingen gekoppeld zijn aan fysieke intermodale vrachtverkeersstromen.


- GDP- Overall freight transport - Overall passenger transport- Road freight transport - Rail freight transport - Short Sea Shipping - Inland navigation- Private car - Rail passenger transport - Air transport | 52%50% 35%55% 13% 59% 28%36% 19% 108% |

- BBP - Totale goederenvervoer - Totale passagiersvervoer - Goederenvervoer via de weg - Goederenvervoer per spoor - Korte vaart - Binnenvaart - Auto - Personenvervoer per spoor - Luchtvaart | 52% 50% 35% 55% 13% 59% 28% 36% 19% 108% |


5. The importance of freight services and in particular international freight services shall be given adequate consideration in determining priority Priority criteria shall include freight services and in particular international freight services .

5. Het belang van goederendiensten, vooral van internationale goederenvervoersdiensten, weegt de vaststelling van de De prioriteitscriteria voldoende mee omvatten goederendiensten en in het bijzonder internationale goederendiensten .


2. The rules of priority referred to in paragraph 1║ must at least provide, with the exception of peak hours when this paragraph does not apply, that the train path allocated to a facilitated freight train complying with the initial provisions for its train path shall be respected as far as possible or at least minimise overall delays while focusing on facilitated freight train delays.

2. De in lid 1 bedoelde voorrangsregels moeten ten minste bepalen dat het treinpad dat is toegewezen aan een gefaciliteerde goederentrein die de oorspronkelijke bepalingen voor zijn treinpad in acht neemt, met uitzondering van de spitsuren wanneer dit lid niet van toepassing is, zoveel mogelijk wordt gevolgd, of er althans op gericht zijn de totale vertraging tot een minimum te beperken met vooral aandacht voor de vertraging van treinen met gefaciliteerd goederenvervoer .


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I think that computerised speed adjustment in towns and cities is an excellent instrument, therefore, and I hope that the European Commission will support measures and make proposals to ensure that freight transport in towns and cities is not constantly having to brake and accelerate. This is the way to make freight transport faster and cleaner.

Ik vind daarom geautomatiseerde snelheidsaanpassing in steden een uitstekend middel en ik hoop dat de Europese Commissie maatregelen zal ondersteunen en voorstellen zal doen die ervoor zorgen dat het vrachtvervoer in de steden niet constant hoeft af te remmen en op te trekken. Zo maken we het vrachtvervoer sneller en schoner.


Under Council Directive 91/440/EEC of 29 July 1991 on the development of the Community’s railways , licensed railway undertakings have had, since 15 March 2003, a right of access to the trans-European freight network for international rail freight services and, from 2007 at the latest, will have a right of access to the entire network for domestic and international freight services.

Krachtens Richtlijn 91/440/EEG van 29 juli 1991 betreffende de ontwikkeling van de spoorwegen in de Gemeenschap hebben spoorwegondernemingen met een vergunning, met ingang van 15 maart 2003, recht op toegang tot het Europese netwerk voor internationale goederenvervoersdiensten per spoor gehad en zullen zij, uiterlijk vanaf 2007, recht op toegang tot het volledige netwerk voor binnenlandse en internationale goederenvervoersdiensten hebben.


– (DE) Mr President, for years now globalisation has landed us with rising expenditure on freight transport; on top of that we have had enlargement eastward – together with a misdirected EU aid policy. As a result, millions of vehicles are transporting freight every day, from private cars to HGVs, and the adverse effects such as congestion, noise, environmental pollution and fine dust pollution are escalating.

– (DE) Mijnheer de Voorzitter, al sinds jaren scheept de globalisering ons op met stijgende uitgaven voor het goederenvervoer; bovendien hebben we een uitbreiding naar het oosten achter de rug – én een verkeerd steunbeleid van de EU. Ten gevolge daarvan vervoeren miljoenen voertuigen, van privéwagens tot zware vrachtauto’s, dagelijks goederen en nemen de schadelijke effecten hiervan zoals congestie, geluidshinder, milieuvervuiling en de vervuiling door fijn stof sterk toe.


(5) The Marco Polo Programme will feature three types of action: firstly, modal shift actions, which should focus on shifting as much cargo as possible under current market conditions from road to short sea shipping, rail and inland waterways; secondly, catalyst actions, which should change the way non-road freight transport is conducted in the Community; and thirdly, common learning actions, which should enhance knowledge in the freight logistics sector and foster advanced methods and procedures of cooperation in the freight market.

(5) Het Marco Polo-programma omvat drie soorten acties: 1. modal-shiftacties die tot doel hebben om onder de huidige marktomstandigheden zoveel mogelijk vracht van het wegvervoer over te hevelen naar de korte vaart, het spoorvervoer en de binnenvaart; 2. katalysatoracties die de wijze waarop het vrachtvervoer buiten de weg in de Gemeenschap wordt uitgevoerd, moeten wijzigen; 3. gemeenschappelijke leeracties die de kennis in de logistieke sector van het vrachtvervoer moeten verbeteren en geavanceerde samenwerkingsmethodes en -procedures op de vrachtvervoersmarkt moeten bevorderen.


Catalyst actions (support for launching freight services or facilities of strategic European interest) and Common learning actions (stimulating co-operative behaviour in the freight logistics market by optimising procedures, working methods etc).

Het Marco Polo-programma voorziet in drie verschillende, elkaar aanvullende vormen van steun, namelijk modal-shiftacties (bijstand voor het starten van nieuwe niet-wegvrachtvervoersdiensten), katalysatoracties (bijstand voor het starten van vrachtvervoersdiensten of - faciliteiten van strategisch Europees belang) en gemeenschappelijke leeracties (voor stimulering van samenwerking op de vrachtlogistiekmarkt door optimalisering van procedures, werkmethodes, enz.).


(22) The requirements for passenger services may often conflict with the requirements for freight; the requirements for passenger services may result in a network which is more costly to build and maintain than one designed solely for freight; the increasing speed differential between freight and passenger rolling stock can lead to an exacerbation of the conflict between these two types of traffic.

(22) De eisen voor passagiersdiensten kunnen dikwijls botsen met die voor goederen; de eisen voor passagiersdiensten kunnen resulteren in een net waarvan de totstandbrengings- en onderhoudskosten duurder uitvallen dan die voor een uitsluitend met het oog op goederenvervoer ontworpen net; het steeds groter wordende snelheidsverschil tussen rollend materieel voor passagiers- en dat voor goederenvervoer kan tot een verslechtering van de onderlinge verhouding tussen deze beide verkeersvormen leiden.


w