Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anti-dazzle headlamp
Apply commercial strategies in vehicle showroom
Audible warning device
Commercial vehicle
Commercial vehicles
Delivery car
Dipped-beam headlamp
Driver of light rail trains
Fog lamp
Juggernaut
LCV
LDV
Light
Light commercial vehicle
Light lorry
Light passenger and commercial vehicle
Light rail train driver
Light rail vehicle driver
Light truck
Light van
Light vehicle
Light-duty vehicle
Lighting system
Lorry
Lorry tanker
Main-beam headlamp
Rental advisor in cars and light motor vehicles
Set commercial strategies in a vehicle showroom
Set commercial strategies in vehicle showroom
Setting commercial strategies in vehicle showroom
Side marker lamp
Signalling device
Stop lamp
Trailer
Tram driver
Truck
Utility car
Vehicle signals

Vertaling van "light commercial vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
light commercial vehicle | LCV [Abbr.]

licht bedrijfsvoertuig


light passenger and commercial vehicle | light vehicle | light-duty vehicle | LDV [Abbr.]

licht personen- en bedrijfsvoertuig | licht voertuig


rental advisor in cars and light motor vehicles | rental service team leader in cars and light motor vehicles | rental sales desk clerk in cars and light motor vehicles | rental service representative in cars and light motor vehicles

verhuurmedewerker bedrijfswagens | verhuurmedewerkster bedrijfswagens | verhuurmedewerker motorvoertuigen | verhuurmedewerker motorvoertuigen en lichte vracht


light-duty vehicle [ delivery car | light lorry | light truck | light van | utility car | [http ...]

licht voertuig [ bestelwagen | lichte vrachtwagen ]


light rail train driver | light rail vehicle driver | driver of light rail trains | tram driver

trambestuurder | trambestuurster | bestuurder tram | trambestuurder


commercial vehicle [ juggernaut | lorry | lorry tanker | trailer | truck ]

bedrijfsvoertuig [ aanhangwagen | oplegger | tankauto | tankwagen | vrachtwagen | zware vrachtauto ]


Committee of Government Experts on the Adjustment of the National Taxation Systems relating to Commercial Vehicles

Comité van regeringsdeskundingen voor de aanpassing van de nationale belastingstelsels voor bedrijfsautomobielen




set commercial strategies in a vehicle showroom | setting commercial strategies in vehicle showroom | apply commercial strategies in vehicle showroom | set commercial strategies in vehicle showroom

commerciële strategieën voor autoshowrooms ontwikkelen


signalling device [ anti-dazzle headlamp | audible warning device | dipped-beam headlamp | fog lamp | light | lighting system | main-beam headlamp | side marker lamp | stop lamp | vehicle signals ]

voertuigverlichting [ dimlicht | geluidssignaal | koplampen | mistlamp | parkeerlicht | stadslicht | stoplicht | verlichtingsinstallatie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It should also be ensured that the monitoring of CO emissions from passenger cars is aligned with that for light commercial vehicles under Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles by including as mandatory monitoring parameters also the engine capacity and the electric energy consumption, in addition to the type-approval number.

Tevens moet ervoor worden gezorgd dat de monitoring op CO-emissies van personenauto’s in overeenstemming is met de emissies van lichte bedrijfsvoertuigen in het kader van Verordening (EU) nr. 510/2011 van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2011 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen in het kader van de geïntegreerde benadering van de Unie om de CO-emissies van lichte voertuigen te beperken door naast het typegoedkeuringsnummer ook gegevens over de cilinderinhoud en het elektriciteitsverbruik verplicht te stellen voor de monitoring.


Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles , lays down the obligation to set up a procedure to obtain representative values of CO emissions, fuel efficiency and mass of completed vehicles while ensuring that the manufacturer of the base vehicle has timely access to the mass and to the specific emissions of CO of the completed vehicle.

Verordening (EU) nr. 510/2011 van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2011 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen in het kader van de geïntegreerde benadering van de Unie om de CO-emissies van lichte voertuigen te beperken , houdt de verplichting in een procedure in te voeren om representatieve waarden voor de CO-emissies, de brandstofefficiëntie en de massa van voltooide voertuigen te verkrijgen en tevens te garanderen dat de fabrikant van het basisvoertuig tijdig toegang heeft tot de massa en de specifieke CO-emissies van het voltooide voertuig.


WTO rules in favour of the EU in dispute on Russian duties on light commercial vehicles // Brussels, 27 January 2017

EU door WTO in gelijk gesteld in geschil over Russische douanetarieven voor lichte bedrijfsvoertuigen // Brussel, 27 januari 2017


A World Trade Organisation (WTO) panel today declared as illegal the Russian anti-dumping duties that hinder exports of Italian and German light commercial vehicles (LCVs).

De Russische antidumpingrechten die de uitvoer van lichte bedrijfsvoertuigen uit Italië en Duitsland belemmeren, zijn vandaag door een panel van de Wereldhandelsorganisatie (WTO) illegaal verklaard.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(1a) EU type approval requirements already apply for the purposes of relevant EU legislation governing CO2-emissions including Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council of 20 June 2007 on type approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information, Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 setting emission performance standards for new passenger cars as part of the Community's integrated approach to reduce CO2 emissions from light-duty vehicles, Regulation (EC) No 595/2009 of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on typ ...[+++]

(1 bis) Er gelden reeds EU-typegoedkeuringsvoorwaarden voor de toepassing van relevante EU-wetgeving betreffende CO2-emissies, met inbegrip van Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad van 20 juni 2007 betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en Euro 6) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie, Verordening (EG) nr. 443/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe personenauto's, in het kader van de communautaire geïntegreerde benadering om de CO2-emi ...[+++]


(1a) EU type approval requirements exist inter alia on CO2-emissions (Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 setting emission performance standards for new passenger cars as part of the Community's integrated approach to reduce CO2-emissions from light-duty vehicles and Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union's integrated approach to reduce CO2-emissions from light-duty vehicles(s) and on pollutant emissions (Regulation (EC) No 715/2007 of the Eu ...[+++]

(1 bis) Er zijn EU-typegoedkeuringsvoorwaarden voor onder meer CO2-emissies (Verordening (EG) nr. 443/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe personenauto's, in het kader van de communautaire geïntegreerde benadering om de CO2 -emissies van lichte voertuigen te beperken en Verordening (EU) nr. 510/2011 van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2011 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen in het kader van de geïntegreerde benadering van de Unie om de CO2 -emissies van lichte ...[+++]


Union emission performance standards for new passenger cars and new light commercial vehicles following the implementation of Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 setting emission performance standards for new passenger cars as part of the Community’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles and Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles , respectively ...[+++]

uniale emissienormen voor nieuwe personenauto's en nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen, ingevolge de toepassing van Verordening (EG) nr. 443/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe personenauto's, in het kader van de communautaire geïntegreerde benadering om de CO-emissies van lichte voertuigen te beperken , respectievelijk Verordening (EU) nr. 510/2011 van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2011 tot vaststelling van emissienormen voor nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen in het kader van de geïntegreerde benadering van de Unie om de CO-emissies van lichte voertuigen ...[+++]


Unlike heavy duty vehicles, light commercial vehicles are not currently equipped with speed limitation devices. Speed limiters are a very cost-effective way to reduce fuel consumption, CO2 emissions and contribute to road safety.

In tegenstelling tot zware voertuigen worden lichte bedrijfsvoertuigen momenteel niet uitgerust met snelheidsbeperkingsapparatuur. Snelheidsbegrenzers zijn een zeer kosteneffectieve manier om brandstof te besparen, CO2-emissie te beperken en een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid.


Instead of this, under pressure from the Council, a poor compromise was reached behind closed doors, according to which car manufacturers must now reduce the CO2 emissions of light commercial vehicles to only 197 grams of CO2 per kilometre by 2020. This feeble compromise is a gift to the industry.

De autofabrikanten moeten nu de CO2-emissies van lichte bedrijfsvoertuigen nog maar tot 197 gram CO2/km in 2020 terugbrengen. Dit slechte compromis is een cadeau voor de auto-industrie!


How controversial are they? In the case of the regulation of CO2 emissions from light commercial vehicles, it is clear that the positions of the institutions were not very far apart.

In dit geval, de verordening inzake CO2-emissies van lichte bedrijfsvoertuigen, kan worden vastgesteld dat de meningen van de instellingen helemaal niet zo ver uit elkaar lagen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'light commercial vehicle' ->

Date index: 2022-07-26
w