Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Allowable cargo load
Allowable load
Attach crane loads
Down-line load
Down-load
Downline loading
Downloading
House load operation
International Convention on Load Lines
Knife-edge load
Line load
Line loading
Load Line Convention
Load rejection
Perform freight loading preparation
Prepare loading activity resources
Prepare resources for loading activities
Ready loading activity resources
Return to house loading
Rig loads
Rigging crane loads
Rigging of crane loads
Trip to house load
Upload
Uploading

Vertaling van "line load " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Down-line load | Downline loading | Down-load | Downloading | Upload | Uploading

Down line loading | Downloading | Teleladen | Uploaden




International Convention on Load Lines | Load Line Convention

internationaal verdrag inzake de lastlijnen | uitwateringsconventie


knife-edge load | line load

lijnlast | lijnvormige belasting


attach crane loads | rigging crane loads | rig loads | rigging of crane loads

vracht bevestigen | vracht vastmaken | lading vastmaken | lading vastzetten


perform freight loading preparation | ready loading activity resources | prepare loading activity resources | prepare resources for loading activities

middelen voor laadactiviteiten voorbereiden


organise loads according to capacity of lifting equipment | organise weight of loads according to lifting device capacity | organise weight of loads according to capacity of lifting equipment | organise weight of loads according to lifting equipment capacity

gewicht van ladingen organiseren volgens de capaciteit van de hijswerktuigen


A very rare tumor of the intestine, originating from the epithelium of the anal canal (including the mucosal surface, anal glands, and lining of fistulous tracts), macroscopically appearing as a nodular, often ulcerated, invasive mass located in the

adenocarcinoom van anaal kanaal


House load operation | Load rejection | Return to house loading | Trip to house load

Belastingafschakeling | Belastingsafschakeling | Eilandbedrijf van een opwekeenheid | Ontlasting | Wegnemen van de belasting


Allowable cargo load | Allowable load

Toegestane belading
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When tested with the energy source stopped, the supply line blocked off, a reservoir of 0,5 litre capacity connected to the pneumatic control line and the system at cut-in and cut-out pressures, the pressure at full application of the braking control device shall be between 650 and 850 kPa at the coupling heads of the supply line and the pneumatic control line, irrespective of the load condition of the vehicle.

Tijdens tests met uitgeschakelde energiebron, afgesloten toevoerleiding, een reservoir van 0,5 liter aangesloten op de pneumatische bedieningsleiding en de systeemdruk op inschakel- en op uitschakelniveau, moet bij volledige indrukking van het bedieningsorgaan de druk aan de koppelingskop van de toevoerleiding en van de pneumatische bedieningsleiding tussen 650 en 850 kPa liggen, ongeacht de beladingstoestand van het voertuig.


2. The distribution of cargo shall take into account the maximum authorised axle loads as well as the necessary minimum axle loads within the limits of the maximum authorised mass of the vehicle, in line with the legal provisions on weights and dimensions of vehicles.

2. Bij het verdelen van de lading worden de maximale toegestane asbelasting en met de noodzakelijke minimale asbelasting binnen de grenzen van de maximale toegestane massa van het voertuig in acht genomen, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen betreffende het gewicht en de afmetingen van voertuigen.


The term ‘international conventions’ as defined in Article 2(b) of Regulation (EC) No 391/2009 means the International Convention for the Safety of Life at Sea of 1 November 1974 (the SOLAS Convention) with the exception of chapter XI-2 of the Annex thereto, the International Convention on Load Lines of 5 April 1966 (the Load Lines Convention) and the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships of 2 November 1973 (the MARPOL Convention), together with the protocols and amendments thereto, and the related codes of mandatory status in all Member States, in their up-to-date v ...[+++]

Met de term „internationale verdragen”, zoals gedefinieerd in artikel 2, onder b) van Verordening (EG) nr. 391/2009, wordt bedoeld het Internationaal Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee van 1 november 1974 („het SOLAS-verdrag”) met uitzondering van hoofdstuk XI-2 van de bijlage bij dat verdrag, het Internationaal Verdrag betreffende de uitwatering van schepen („het Verdrag uitwatering schepen”) van 5 april 1966 en het Internationaal Verdrag ter voorkoming van verontreiniging door schepen van 2 november 1973 („het MARPOL-verdrag”), samen met de protocollen en wijzigingen daarvan, en de daarmee verband houdende codes met ee ...[+++]


As the load is applied, the values Fv (N) (i.e. static load force exerted by the beam) and Dv (mm) (i.e. vertical deflection of the beam at the point of, and in line with, the load application) shall be recorded simultaneously at deflection increments of 15 mm or less to ensure sufficient accuracy.

Bij toepassing van de belasting moeten de waarden Fv (N) (d.w.z. de statische belasting die door de balk wordt uitgeoefend) en Dv (mm) (d.w.z. de verticale doorbuiging van de balk op het punt van en in de richting van de uitgeoefende belasting) tegelijkertijd worden vastgelegd bij verbuigingstoenemingen van 15 mm of minder om voldoende nauwkeurigheid te waarborgen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- freight lines of the core network as indicated in Annex I: at least 22.5 t axle load, 25 t axle load for new lines, 100 km/h line speed and 750 m train length, including a 10m safety margin, which may be extended, in particular on the core network corridors to up to 1 500m in the case of clear socio-economic benefit and operational and technical feasibility;

- goederenspoorlijnen van het kernnetwerk als vermeld in bijlage I: geschikt voor een minimale aslast van 22,5 t, een aslast van 25 t voor nieuwe lijnen, een lijnsnelheid van 100 km/u en treinen met een lengte van 750 m, met met een veiligheidsmarge van 10 m, die in het bijzonder op kernnetwerkcorridors kan worden uitgebreid tot 1 500 m, indien dat een duidelijk sociaaleconomisch voordeel oplevert en operationeel en technisch haalbaar is;


(c) Interoperability and secure system operation shall be measured in line with the analysis made in the latest available ten-year network development plan in electricity, notably by assessing the impact of the project on the loss of load expectation for the area of analysis as defined in point 10 of Annex V in terms of generation and transmission adequacy for a set of characteristic load periods, taking into account expected changes in climate-related extreme weather events and their impact on infrastructure resilience.

(c) de interoperabiliteit en de veilige exploitatie van het systeem worden afgewogen in lijn met de in het laatste beschikbare tienjarige netwerkontwikkelingsplan voor elektriciteit gemaakte analyse, met name door evaluatie van de effecten van het project op de Loss-of-Load-Expectation (de probabiliteit dat niet aan de vraag kan worden voldaan) voor het analysegebied als gedefinieerd in punt 10 van bijlage V in termen van adequaatheid van opwekking en transmissie voor een reeks karakteristieke belastingsperiodes, rekening houdend met de verwachte wijzigingen op het gebied van klimaatgerelateerde extreme weersomstandigheden en het effect ...[+++]


(c) Security of supply, interoperability and secure system operation shall be measured in line with the analysis made in the latest available ten-year network development plan in electricity, notably by assessing the impact of the project on the loss of load expectation for the area of analysis as defined in Annex V. 10 in terms of generation and transmission adequacy for a set of characteristic load periods, taking into account expected changes in climate-related extreme weather events and their impact on infrastructure resilience.

(c) de voorzieningszekerheid, de interoperabiliteit en de veilige exploitatie van het systeem worden afgewogen in lijn met de in het laatste beschikbare tienjarige netwerkontwikkelingsplan voor elektriciteit gemaakte analyse, met name door evaluatie van de effecten van het project op de Loss-of-Load-Expectation (de probabiliteit dat niet aan de vraag kan worden voldaan) voor het analysegebied als gedefinieerd in punt 10 van bijlage V in termen van adequaatheid van opwekking en transmissie voor een reeks karakteristieke belastingsperiodes, rekening houdend met de verwachte wijzigingen op het gebied van klimaatgerelateerde extreme weersoms ...[+++]


The purpose of the directive is three-fold: firstly, to create a new loading unit, the European intermodal loading unit; secondly, to establish specific intermodality requirements for all new loading units, and we hope that at least in the medium term, we will therefore be able to halve the trans-shipment time at terminals; and thirdly, to improve safety in line with the International Convention for Safe Containers (CSC).

De richtlijn heeft drie doelstellingen: ten eerste de totstandkoming van een nieuwe laadeenheid, de Europese intermodale laadeenheid; ten tweede de formulering van bepaalde eisen voor intermodaliteit van alle nieuwe laadeenheden - waarmee wij in ieder geval op middellange termijn de gemiddelde overslagduur in terminals kunnen halveren - en ten derde de verbetering van de veiligheid op grond van de internationale overeenkomst voor veilige containers.


3.1.2.1. When tested with the energy source stopped, the supply line blocked off and a reservoir of 0,5 litre capacity connected to the control line, and the system at cut-in and cut-out pressures, the pressure at full application of the service braking system control shall be between 6,5 and 8,5 bar at the coupling heads of the supply line and the control line, irrespective of the load condition of the vehicle.

3.1.2.1. die worden beproefd met uitgeschakelde energiebron, met afgesloten voedingsleiding, met een reservoir van 0,5 l aangesloten op de bedieningsleiding en met de systeemdruk op inschakel- en op uitschakelniveau, moet de druk bij volledig intrappen van het bedieningsorgaan aan de koppelingskop van de voedingsleiding en van de bedieningsleiding tussen 6,5 en 8,5 bar liggen, ongeacht de beladingstoestand van het voertuig.


3.1.2.In the case of a vehicle authorized to draw trailers of category O3 or O4 fitted with compressed air brakes, when tested with the energy source stopped, the supply line blocked off and a reservoir of 0,5-litre capacity connected to the control line, the pressure at full application of the braking control must be between 6,5 and 8 bar at the coupling head of the supply line and between 6 and 7,5 bar at the coupling head of the control line, irrespective of the load condition of the vehicle.

3.1.2.Indien een voertuig waarmede een aanhangwagen van categorie O3 of O4 uitgerust met luchtdrukremmen mag worden voortbewogen, wordt beproefd met uitgeschakelde energiebron, met afgesloten voedingsleiding en met een reservoir van 0,5 l aangesloten op de bedieningsleiding, dan moet de druk bij volledig intrappen van het rempedaal aan de koppelingskop van de voedingsleiding tussen 6,5 en 8 bar bedragen, en aan de koppelingskop van de bedieningsleiding tussen 6 en 7,5 bar, ongeacht de beladingstoestand van het voertuig..




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'line load' ->

Date index: 2022-10-26
w