Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bus dispatcher
Bus route manager
Bus route supervisor
Coach route manager
Ensure implementation of bus route services
Manage assignment of bus routes
Manage bus route assignments
Manage coordination of bus route assignment

Vertaling van "manage assignment bus routes " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
manage bus route assignments | manage coordination of bus route assignment | ensure implementation of bus route services | manage assignment of bus routes

toewijzing van busroutes beheren


bus dispatcher | coach route manager | bus route manager | bus route supervisor

dienstleider bussen | expert planning personenvervoer over de weg | transportcoördinator bussen | verkeersleider bussen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Today's priority is achieving quick benefits from early results on information management, route assignment and guidance as well as on the airborne side of trajectory management.

De actuele prioriteit snelle voordelen te behalen uit vroege resultaten op het gebied van informatiebeheer, routetoewijzing en verkeersleiding, en de luchtzijde van het trajectbeheer te optimaliseren.


74. Member States shall ensure that national supervisory authorities have the necessary resources and capabilities to carry out the tasks assigned to them under this Regulation in an efficient and timely manner. ð The national supervisory authorities shall have full authority over the recruitment and management of their staff based on their own appropriations stemming from inter alia route charges to be set in proportion to the tas ...[+++]

74. De lidstaten zien erop toe dat de nationale toezichthoudende instanties over de noodzakelijke middelen en capaciteiten beschikken om de hun overeenkomstig deze verordening toevertrouwde taken tijdig en doelmatig uit te voeren. ð De nationale toezichthoudende instanties zijn volledig bevoegd voor de indienstname en het beheer van hun personeel, op basis van hun eigen financiële middelen, die onder meer afkomstig zijn van de routeheffingen; deze heffingen moeten in verhouding staan tot de taken die de instanties overeenkomstig artikel 4 moeten vervullen. ï


The flight data processing system shall be able to receive planned and cleared routes assigned to aircraft and vehicles and manage the status of the route for all concerned aircraft and vehicles

Het systeem voor de verwerking van vluchtgegevens is in staat om aan luchtvaartuigen toegewezen geplande en goedgekeurde routes te ontvangen en de status van de route te beheren voor alle betrokken luchtvaartuigen en voertuigen


74. Member States shall ensure that national supervisory authorities have the necessary resources and capabilities to carry out the tasks assigned to them under this Regulation in an efficient and timely manner. ð The national supervisory authorities shall have full authority over the recruitment and management of their staff based on their own appropriations stemming from inter alia route charges to be set in proportion to the tas ...[+++]

74. De lidstaten zien erop toe dat de nationale toezichthoudende instanties over de noodzakelijke middelen en capaciteiten beschikken om de hun overeenkomstig deze verordening toevertrouwde taken tijdig en doelmatig uit te voeren. ð De nationale toezichthoudende instanties zijn volledig bevoegd voor de indienstname en het beheer van hun personeel, op basis van hun eigen financiële middelen, die onder meer afkomstig zijn van de routeheffingen; deze heffingen moeten in verhouding staan tot de taken die de instanties overeenkomstig artikel 4 moeten vervullen. ï


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Today's priority is achieving quick benefits from early results on information management, route assignment and guidance as well as on the airborne side of trajectory management.

De actuele prioriteit snelle voordelen te behalen uit vroege resultaten op het gebied van informatiebeheer, routetoewijzing en verkeersleiding, en de luchtzijde van het trajectbeheer te optimaliseren.


The second approach reflects the different characteristics of each mode of transport and considers their particular features, for example, in the case of bus or coach transport we would look at the management of liability for delays, and in the case of road transport we would think about accidents, congestion and so forth, which would not apply to rail transport since it uses a dedicated route.

De tweede benadering is gebaseerd op de verschillende kenmerken van elke vervoerswijze en houdt rekening met de specificiteit van elke vervoerswijze. Daarbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan het bepalen van aansprakelijkheid bij vertragingen, of, in het geval van vervoer per autobus, dus via de weg, het beheer van ongevallen, files, en dergelijken, in tegenstelling tot spoorwegvervoer, dat over een eigen spoor beschikt.


12. Stresses that passenger rights should be assigned a more central place, especially as regards the protection of passengers when travelling long distances by bus and coach, as well as rail and ship passengers; stresses the importance of the successful development of traffic management systems and urges the Commission to continue working towards the development of Single European Sky Air Traffic Management Research Programme (SESAR) and the European Rail Traffic Management System (ERTMS);

12. beklemtoont dat het thema rechten van passagiers meer aandacht dient te krijgen, met name de bescherming van passagiers in het geval van lange bus- en touringcarreizen, en trein- en bootreizigers; benadrukt het belang van de succesvolle ontwikkeling van verkeersbeheerssystemen en dringt bij de Commissie aan op voortzetting van het ontwikkelingswerk op het gebied van SESAR-programma (Single European Sky Air Traffic Management Research) en ERTMS (European Rail Traffic Management System);


12. Stresses that the passenger rights issue should be assigned a more central place, especially protection of passengers when travelling long distances by bus and coach, as well as rail and ship passengers; stresses the importance of successful development of traffic management systems and urges the Commission to continue working towards the development of Single European Sky Air Traffic Management Research (SESAR) and the European Rail Traffic Management System (ERTMS);

12. beklemtoont dat het thema rechten van passagiers meer aandacht dient te krijgen, met name de bescherming van passagiers in het geval van lange bus- en touringcarreizen, en trein- en bootreizigers; benadrukt het belang van de succesvolle ontwikkeling van verkeersbeheerssystemen en dringt bij de Commissie aan op voortzetting van het ontwikkelingswerk op het gebied van SESAR (Single European Sky Air Traffic Management Research) en ERTMS (European Rail Traffic Management System);


12. Stresses that passenger rights should be assigned a more central place, especially as regards the protection of passengers when travelling long distances by bus and coach, as well as rail and ship passengers; stresses the importance of the successful development of traffic management systems and urges the Commission to continue working towards the development of Single European Sky Air Traffic Management Research Programme (SESAR) and the European Rail Traffic Management System (ERTMS);

12. beklemtoont dat het thema rechten van passagiers meer aandacht dient te krijgen, met name de bescherming van passagiers in het geval van lange bus- en touringcarreizen, en trein- en bootreizigers; benadrukt het belang van de succesvolle ontwikkeling van verkeersbeheerssystemen en dringt bij de Commissie aan op voortzetting van het ontwikkelingswerk op het gebied van SESAR-programma (Single European Sky Air Traffic Management Research) en ERTMS (European Rail Traffic Management System);




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'manage assignment bus routes' ->

Date index: 2024-02-15
w