Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Manage personal finances
Manage personal financing
Monitor GDP
Monitor national business
Monitor national economy
Monitor national finance
Monitor personal finances
Monitor programming finance
Monitor programming finances
Monitoring programming finances
Personal dosemeter
Personal monitoring device
Personal noise monitor
Plan personal finances
Track programming finances

Vertaling van "monitor personal finances " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
monitor personal finances | plan personal finances | manage personal finances | manage personal financing

persoonlijke financiën beheren


monitor programming finance | track programming finances | monitor programming finances | monitoring programming finances

financiën van de programmering opvolgen | toezicht houden op de financiën van de programmering


monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy

nationale economie controleren | toezicht houden op de nationale economie


personal dosemeter | personal noise monitor

persoonlijke geluiddosismeter | persoonlijke geluidexpositiemeter | persoonlijke lawaaidosismeter


Personal monitoring device

Individueel monitoring apparaat


personal monitoring device

individueel monitoringapparaat | individuele monitor
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the meantime, personal representatives of finance ministers in the FSPG are of the view that it is possible to monitor the key trends towards financial market integration in the EU, where appropriate compared to the US, thus providing a useful insight into the developments in key areas.

Ondertussen zijn de persoonlijke vertegenwoordigers van de ministers van Financiën in het kader van de werkgroep voor het beleid inzake financiële dienstverlening van mening dat het mogelijk is de voornaamste tendensen op het gebied van financiële-marktintegratie in de EU op te sporen, waar nodig in vergelijking met de VS, en aldus een nuttig inzicht te verschaffen in de ontwikkelingen op belangrijke terreinen.


The Agreement between the European Union and the United States of America on the processing and transfer of Financial Messaging Data from the European Union to the United States for the purposes of the Terrorist Finance Tracking Program provides in Article 12 that compliance with the strict counter terrorism purpose limitation and the other safeguards set out in Articles 5 and 6 shall be subject to monitoring and oversight by independent overseers, including by a person appointed ...[+++]

De overeenkomst tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten van Amerika inzake de verwerking en doorgifte van gegevens betreffende het financiële berichtenverkeer van de Europese Unie naar de Verenigde Staten ten behoeve van het programma voor het traceren van terrorismefinanciering bepaalt in artikel 12 dat de naleving van de strikte beperking van het doel tot de bestrijding van terrorisme en de inachtneming van de andere in de artikelen 5 en 6 genoemde waarborgen worden onderworpen aan onafhankelijk toezicht en controle.


84. Underlines that adequately increased financing for and effective usage of the ESF should be ensured in order to provide adequate resources for measures to improve education and training with a view to improving labour market access and combating unemployment and measures and activities under the Social Inclusion Strategy and the ‘Europe 2020’ flagship initiative on combating poverty and social exclusion in favour of disadvantaged and vulnerable persons, especially women, including those confronted with precarious and insecure cont ...[+++]

84. benadrukt dat de financiële mogelijkheden van het ESF voldoende verruimd en effectief ingezet moeten worden om over voldoende middelen te kunnen beschikken voor maatregelen voor beter onderwijs en betere scholing om de toegang tot de arbeidsmarkt te verbeteren en de werkloosheid te bestrijden en voor maatregelen en activiteiten in het kader van de strategie voor sociale integratie en het leidraadinitiatief Europa 2020 ter bestrijding van armoede en sociaal isolement ten behoeve van benadeelde en kwetsbare mensen, met name vrouwen, onder wie mensen met tijdelijk en onzeker werk; wijst erop dat de verordeningen betreffende het ESF her ...[+++]


AGREES that, in conformity with the Council's Rules of Procedure and the relevant European Council's decisions, the format for meeting of the Ecofin Council will be Ministers accompanied by a delegation of 3 persons in the meeting room; AGREES that the Presidency may reflect on possibilities to ensure confidential deliberation in the context of the Ecofin Council; INVITES the EFC and the EPC, while respecting the Council's Rules of Procedure and the respective roles of the Coreper and the Commission, to ensure better coordination of their work. AGREES to monitor closely d ...[+++]

KOMT OVEREEN dat, overeenkomstig het reglement van orde van de Raad en de besluiten van de Europese Raad in dezen, de samenstelling voor de bijeenkomsten van de Raad Ecofin zal bestaan uit de ministers, vergezeld door een delegatie van drie personen in de vergaderzaal; KOMT OVEREEN dat het voorzitterschap mogelijkheden mag overwegen om de vertrouwelijkheid van de beraadslagingen in het kader van de Raad Ecofin te waarborgen; VERZOEKT het EFC en het EPC om hun werk beter te coördineren, onder naleving van het reglement van orde van d ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To ensure an effective monitoring of the compliance with the provisions of this Directive by this potentially wide group of persons and institutions, Member States can focus their monitoring activities in particular on those natural and legal persons that are exposed to a relatively high risk of money laundering or terrorist financing, in accordance with the principle of risk-based supervision.

Om effectief te controleren of deze potentieel grote groep van personen en instellingen het bepaalde in deze richtlijn naleeft, kunnen de lidstaten, volgens het beginsel van risicogebaseerd toezicht, hun controleactiviteiten vooral toespitsen op de natuurlijke en rechtspersonen die aan een relatief hoog witwasrisico of risico van terrorismefinanciering blootstaan.


To ensure effective monitoring of the compliance with the provisions of this Directive by this potentially wide group of persons and institutions, Member States can focus their monitoring activities in particular on those natural and legal persons that are exposed to a relatively high risk of money laundering or terrorist financing, in accordance with the principle of risk-based supervision.

Om effectief te controleren of deze potentieel grote groep van personen en instellingen het bepaalde in deze richtlijn naleeft, kunnen de lidstaten, volgens het beginsel van risicogebaseerd toezicht, hun controleactiviteiten vooral toespitsen op de natuurlijke en rechtspersonen die aan een relatief hoog witwasrisico of risico van terrorismefinanciering blootstaan.


If a business relationship with a politically exposed person offers grounds for suspecting that money laundering or terrorist financing is taking place, that business relationship should be the subject of enhanced ongoing monitoring.

Indien de zakelijke relatie met een politieke of publieke persoon aanleiding geeft tot de verdenking van witwassen of terrorismefinanciering, dan moet een dergelijke zakelijke relatie aan een intensievere voortdurende controle worden onderworpen.


To ensure effective monitoring of compliance with this Directive by that potentially wide group of institutions and persons, Member States may focus their monitoring activities in particular on those natural and legal persons trading in goods that are exposed to a relatively high risk of money laundering or terrorist financing, in accordance with the principle of risk-based supervision.

Om effectief te controleren of deze potentieel grote groep van personen en instellingen deze richtlijn naleeft, kunnen de lidstaten, volgens het beginsel van risicogebaseerd toezicht, hun controleactiviteiten vooral toespitsen op de natuurlijke en rechtspersonen die goederen verhandelen aan een relatief hoog witwasrisico of risico van financiering van terrorisme blootstaan.


In the meantime, personal representatives of finance ministers in the FSPG are of the view that it is possible to monitor the key trends towards financial market integration in the EU, where appropriate compared to the US, thus providing a useful insight into the developments in key areas.

Ondertussen zijn de persoonlijke vertegenwoordigers van de ministers van Financiën in het kader van de werkgroep voor het beleid inzake financiële dienstverlening van mening dat het mogelijk is de voornaamste tendensen op het gebied van financiële-marktintegratie in de EU op te sporen, waar nodig in vergelijking met de VS, en aldus een nuttig inzicht te verschaffen in de ontwikkelingen op belangrijke terreinen.


Annex 1 A PROPITIOUS MACRO-ECONOMIC CLIMATE - stay on course for a stable and sound macro-economic policy (public authorities and social partners) - give better explanations of the beneficial impact of EMU on a macro-economic strategy propitious for employment (Community institutions and Member States) - accentuate the budgetary consolidation effort in compliance with the following recommendations: . prefer spending cuts to tax increases . preserve expenditure on investment in human capital, innovation and infrastructure . reorient passive spending (unemployment compensation) towards active measures . shift the balance of taxation in favour of labour - update and reinforce Member States' convergence programmes - reinforce the multilateral s ...[+++]

Bijlage 1 EEN GUNSTIG MACRO-ECONOMISCH KADER - de huidige koers blijven volgen voor een stabiel en gezond macro- economisch beleid (overheden en sociale partners); - de positieve betekenis van de EMU voor een macro-economische strategie ten gunste van de werkgelegenheid beter uitleggen (communautaire instellingen en Lid-Staten); - de budgettaire consolidatie versterken met inachtneming van de volgende aanbevelingen (Lid-Staten): - liever vermindering van de uitgaven dan verhoging van de belastingen, - bescherming van de uitgaven voor investeringen in menskracht, innovatie en infrastructuur, - omzetting van passieve uitgaven (werkloosheidsverzekering) in actieve maatregelen, - herstel van het fiscale evenwicht ten gunste van de factor "arb ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'monitor personal finances' ->

Date index: 2022-01-18
w