Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Calculate a debt cost
Calculate debt costs
Calculating a debt cost
Classification of a debt
Classifying debt
Debt
Debt classification
Debt regulation
External debt
Government debt
Implement debt investigation
Indebtedness
International debt
National Debt Office and Registry
National debt
Perform debt investigation
Performing debt investigations
Public debt
State debt
Tally debt costs
Undertake debt investigation

Vertaling van "national debt " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
National Debt Office and Registry

Agentschap van het Ministerie van Financien en Directie van de Grootboeken der Nationale Schuld


public debt [ government debt | national debt ]

overheidsschuld


government debt | national debt | public debt | state debt

nationale schuld | openbare schuld | overheidsschuld | publieke schuld | staatsschuld


minimum holding of securities representing the national debt

minimumportefeuille van staatsobligaties


external debt [ international debt ]

buitenlandse schuld [ internationale schuld ]


implement debt investigation | undertake debt investigation | perform debt investigation | performing debt investigations

schuldonderzoeken uitvoeren


classifying debt | debt regulation | classification of a debt | debt classification

schuldclassificatie | schuldindeling


calculate a debt cost | tally debt costs | calculate debt costs | calculating a debt cost

schuldkosten berekenen




Ethnicity / related nationality data

gegevens over etniciteit en gerelateerde nationaliteit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
M. whereas debt contracted by authoritarian regimes against the interests of their population and not spent in their interest constitutes odious debt; whereas civil society organisations and parliamentarians from Tunisia and Egypt have called for an independent audit of their national debt; whereas Tunisian President Marzouki, in his speech at the European Parliament on 1 February 2013, called for European Member States to follow the example of Germany by converting part of the Tunisian external debt contracted during the Ben Ali regime into development assistance; whereas over 100 Members of the European Parliament have signed a peti ...[+++]

M. overwegende dat leningen die door autoritaire regimes tegen de belangen van hun bevolkingen in zijn afgesloten en niet in overeenstemming met hun belangen zijn uitgegeven verfoeilijke schulden vormen; overwegende dat maatschappelijke organisaties en parlementsleden uit Tunesië en Egypte hebben aangedrongen op een onafhankelijke controle van hun nationale schuld; overwegende dat de Tunesische president Marzouki de lidstaten van de EU tijdens zijn toespraak in het Europees Parlement op 1 februari 2013 heeft opgeroepen het voorbeeld te volgen van Duitsland en een deel van de te ...[+++]


In order to place the national debt issuance plans in a fiscal surveillance framework they should be accompanied by general information on the overall financing needs of the central budget.

Willen de nationale schuldemissieplannen in het begrotingstoezicht passen, dan moeten zij vergezeld gaan van algemene informatie over de algemene financieringsbehoeften van de centrale begroting.


Following Article 8(2) of Regulation (EU) No 473/2013, this section provides a harmonised form and content for euro area Member States to report on their national debt issuance plans.

Overeenkomstig artikel 8, lid 2, van Verordening (EU) nr. 473/2013 omschrijft dit onderdeel de geharmoniseerde indeling en inhoud van het verslag dat de lidstaten van de eurozone moeten uitbrengen over hun nationale schuldemissieplannen.


Following Article 8(2) of Regulation No 473/2013, this section provides a harmonised form and content for EA Member States to report on their national debt issuance plans.

Overeenkomstig artikel 8, lid 2, van Verordening nr. 473/2013 omschrijft dit onderdeel de geharmoniseerde indeling en inhoud van het verslag dat de lidstaten van de eurozone moeten uitbrengen over hun nationale schuldemissieplannen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Thus, this Communication also puts forward a harmonized form and content for EA Member States to report on their national debt issuance plans.

In deze mededeling wordt derhalve de geharmoniseerde indeling en inhoud voorgesteld voor de verslagen die de lidstaten van de eurozone over hun schuldemissieplannen moeten uitbrengen.


With a view to better coordinating the planning of their national debt issuance, the Member States should report ex ante on their public debt issuance plans to the Eurogroup and to the Commission.

Met het oog op een betere coördinatie van de planning van hun nationale staatsschuldemissies brengen de lidstaten vooraf verslag uit aan de Eurogroep en de Commissie over hun plannen voor emissie van staatsobligaties.


The most advanced proposal is the “Blue Bond” which the Commission took up in option 2 of the Green Paper: it consists of dividing each public national debt between a “blue” debt, below 60% of GDP (senior) and a “red” debt above 60% (junior); the blue debt is matched with a joint and several liability; the red debt remains national.

Het meest gesofistikeerde voorstel betreft de "blauwe obligaties", die de Commissie in optie 2 van haar groenboek heeft genoemd: het voorstel houdt in dat de staatsschuld van iedere lidstaat wordt uitgesplitst in een "blauwe" schuld onder 60% van het bbp (niet-achtergesteld) en een "rode" schuld boven 60% (achtergesteld).


We need an inventory of the actual national debts and bank debts.

We moeten een inventarisatie maken van de reële schulden van landen en ook van banken.


72. Calls for an urgent examination by the Parliament, the Council, the Commission and the European Investment Bank of the benefits that would derive from the feasibility of a European sovereign debt fund, the debt servicing cost of which would be lower than for the equivalent aggregate of national debts and which would be temporary in nature and would be transferred after a period of time to national debts;

72. roept op tot een dringende beoordeling door het Parlement, de Raad, de Commissie en de Europese Investeringsbank van de voordelen die eventueel kunnen worden ontleend aan een haalbaar fonds voor de Europese overheidsschuld, waarvan de aflossingskosten lager zouden zijn dan voor het overeenkomstige totaal van overheidsschulden en dat tijdelijk van aard zou zijn, na een bepaalde tijd zou worden overgeheveld naar overheidsschulden;


72. Calls for an urgent examination by the Parliament, the Council, the Commission and the European Investment Bank of the benefits that would derive from the feasibility of a European sovereign debt fund, the debt servicing cost of which would be lower than for the equivalent aggregate of national debts and which would be temporary in nature and would be transferred after a period of time to national debts;

72. roept op tot een dringende beoordeling door het Parlement, de Raad, de Commissie en de Europese Investeringsbank van de voordelen die eventueel kunnen worden ontleend aan een haalbaar fonds voor de Europese overheidsschuld, waarvan de aflossingskosten lager zouden zijn dan voor het overeenkomstige totaal van overheidsschulden en dat tijdelijk van aard zou zijn, na een bepaalde tijd zou worden overgeheveld naar overheidsschulden;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'national debt' ->

Date index: 2023-01-24
w