Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assume senior responsibility on board a ship
Dutch Transport Safety Board
NTSB
National Transportation Safety Board

Vertaling van "national transportation safety board " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
National Transportation Safety Board | NTSB [Abbr.]

Nationale Raad voor Verkeersveiligheid


Dutch Transport Safety Board

Raad voor de Transportveiligheid


be ultimately accountable in inland water transportation | ensure safety of vessel, crew and passengers | assume highest level of responsibility in inland water transportation | assume senior responsibility on board a ship

hoogste niveau van verantwoordelijkheid nemen voor transport op de binnenwateren | hoogste niveau van verantwoordelijkheid nemen voor vervoer op de binnenwateren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Those Directives extend the application of those agreements to national transport, in order to ensure the free movement of dangerous goods whilst enhancing transport safety.

Deze richtlijnen zorgen voor de uitbreiding van de toepassing van die overeenkomsten op het nationale vervoer om het vrije verkeer van gevaarlijke goederen te waarborgen en tegelijkertijd de veiligheid van het vervoer te versterken.


Promote, where appropriate, the implementation of the EU guidelines on physical activity for health; planning national and sub-national transport policies and urban planning to improve the accessibility, acceptability and safety of, and supportive infrastructure for, walking and cycling;

Waar passend aan te dringen op de uitvoering van EU-richtsnoeren inzake lichaamsbeweging voor de gezondheid en op nationaal en subnationaal niveau te komen met vervoersbeleid en ruimtelijke ordening waarmee de toegankelijkheid, de aanvaardbaarheid en de veiligheid van lopen en fietsen, en de ondersteunende infrastructuur ervoor, worden verbeterd;


Promote, where appropriate, the implementation of the EU guidelines on physical activity for health; planning national and sub-national transport policies and urban planning to improve the accessibility, acceptability and safety of, and supportive infrastructure for, walking and cycling.

Waar passend aan te dringen op de uitvoering van EU-richtsnoeren inzake lichaamsbeweging voor de gezondheid en op nationaal en subnationaal niveau te komen met vervoersbeleid en ruimtelijke ordening waarmee de toegankelijkheid, de aanvaardbaarheid en de veiligheid van lopen en fietsen, en de ondersteunende infrastructuur ervoor, worden verbeterd.


The US National Transportation Safety Board’s Factual Report into an accident involving Kam Air flight 904, which was operated by Phoenix Aviation, states that Phoenix Aviation has its headquarters in the UAE.

In het feitenverslag van het onderzoek van de National Transportation Safety Board van de VS naar een ongeval met Kam Air vlucht 904, die werd geëxploiteerd door Phoenix Aviation, wordt gesteld dat het hoofdkantoor van Phoenix Aviation in de Verenigde Arabische Emiraten is gevestigd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The US National Transportation Safety Board’s Factual Report (11) into an accident involving Kam Air flight 904, which was operated by Phoenix Aviation, states that Phoenix Aviation has its headquarters in the UAE.

In het feitenverslag van het onderzoek van de National Transportation Safety Board van de VS (11) naar een ongeval met Kam Air vlucht 904, die werd geëxploiteerd door Phoenix Aviation, wordt gesteld dat het hoofdkantoor van Phoenix Aviation in de Verenigde Arabische Emiraten is gevestigd.


Factual Aviation Report, USA-National Transportation Safety Board, 2 March 2005, (NTSB ID: DCA05RA033).

Feitenverslag, USA-National Transportation Safety Board, 2 maart 2005, (NTSB ID: DCA05RA033).


The second national/FAB safety KPI shall be the application of the severity classification of the Risk Analysis Tool to allow harmonised reporting of severity assessment of Separation Minima Infringement, Runway Incursions and ATM Specific Technical Events at all Air Traffic Control Centres and airports with more than 150 000 commercial air transport movements per year within the scope of this Regulation (yes/no value).

De tweede veiligheids-PKI op nationaal/FAB-niveau is de toepassing van de ernstclassificatie van het risicoanalyse-instrument voor een geharmoniseerde rapportage over de ernstbeoordeling betreffende overschrijding van de minimale separatieafstand (Separation Minima Infringement), personen op start- of landingsbanen (Runway Incursions) en specifieke technische ATM-incidenten (ATM Specific Technical Events) in alle luchtverkeersleidingscentra en luchthavens met meer dan 150 000 commerciële luchtvervoersbewegingen per jaar, die onder dez ...[+++]


1. Member States may on grounds of transport safety apply more stringent provisions, with the exception of construction requirements, concerning the national transport of dangerous goods by vehicles, wagons and inland waterway vessels registered or put into circulation within their territory.

1. Met het oog op de veiligheid van het vervoer kunnen lidstaten, behalve wat constructievoorschriften betreft, strengere bepalingen vaststellen voor binnenlands vervoer van gevaarlijke goederen uitgevoerd met voertuigen, wagens en binnenvaartschepen die op hun grondgebied zijn ingeschreven of in het verkeer zijn gebracht.


Where wheelchairs or other mobility equipment or assistive devices are lost or damaged during handling at the airport or during transport on board aircraft, the passenger to whom the equipment belongs should be compensated, in accordance with rules of international, Community and national law.

Wanneer rolstoelen of andere mobiliteitsuitrusting en hulpmiddelen tijdens de afhandeling in de luchthaven of tijdens het vervoer aan boord van het luchtvaartuig verloren gaan of worden beschadigd, ontvangt de passagier aan wie deze middelen toebehoren, een schadevergoeding die in overeenstemming is met internationale, Gemeenschaps- en nationale rechtsvoorschriften.


On 30 November 2005, in the course of the political negotiation process on the Commission proposal, and in relation to the future Article 12 concerning 'Compensation for lost or damaged wheelchairs, other mobility equipment and assistive devices', the Commission presented an statement for the minutes[2], in which the Commission committed to launch an study and to report on it, regarding the possibility of enhancing the existing rights under Community, national or international law of air passengers whose wheelchairs or other mobility equipment are destroyed, damaged or lost during handling at an airport or during ...[+++]

Op 30 november 2005, tijdens het politieke overleg over het voorstel van de Commissie en vooruitlopend op het toekomstige artikel 12 inzake 'Compensatie voor verloren of beschadigde rolstoelen, mobiliteits- en andere hulpmiddelen', heeft de Commissie een verklaring voor de notulen afgelegd[2] waarin zij zich ertoe verbindt een onderzoek uit te voeren, en daar verslag over uit te brengen, over de mogelijkheid om de bestaande rechten te verbeteren die luchtreizigers uit hoofde van de communautaire, nationale of internationale wetgeving genieten wanneer hun rolstoelen of andere mobiliteitshulpmiddelen worden vernield, beschadigd of zoek rak ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : dutch transport safety board     national transportation safety board     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'national transportation safety board' ->

Date index: 2021-08-06
w