Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Biomedical science
Biomedical sciences
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Cindynics
Create natural science taxonomies
Creating natural science taxonomies
Creating natural science taxonomy
Define natural science taxonomies
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Hazard science
History of science
Jealousy
Life sciences
NSE
Natural Science Research Council
Natural sciences
Natural sciences and engineering
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Paranoia
Philosophy of science
Principles of natural sciences applied to medicine
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Royal Belgian Institute of Natural Sciences
Science of danger
Science of urban pollution implications
Science philosophy
Urban pollution implications

Vertaling van "natural sciences " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
natural sciences and engineering | NSE [Abbr.]

bètawetenschappen | natuurwetenschappen


creating natural science taxonomy | define natural science taxonomies | create natural science taxonomies | creating natural science taxonomies

natuurwetenschappelijke classificatiesystemen opstellen


life sciences [ natural sciences | Natural sciences(STW) ]

levenswetenschappen [ natuurwetenschappen ]


Natural Science Research Council

Nationale Raad voor Natuurwetenschappelijk Onderzoek


principles of natural sciences applied to medicine | biomedical science | biomedical sciences

biomedische wetenschappen


Royal Belgian Institute of Natural Sciences

Koninklijk Belgisch Instituut voor natuurwetenschappen | KBIN [Abbr.]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling


philosophy of science [ history of science | science philosophy ]

wetenschapsfilosofie [ wetenschapsgeschiedenis ]


hazard science [ cindynics | science of danger ]

risicowetenschap [ cindynica | wetenschappelijke risicoanalyse | wetenschappelijk risicobeheer ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Programmes at level 1 are normally designed on a unit or project basis to give children a sound basic education in reading, writing and mathematics along with an elementary understanding of other subjects such as history, geography, natural science, social science, art and music. This level covers, in principle, six years of full-time schooling.

Programma's op niveau 1 zijn gewoonlijk opgezet op eenheids- of projectbasis, teneinde kinderen degelijk basisonderwijs in lezen, schrijven en rekenen te geven, naast een basiskennis van andere vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, kunst en muziek. Dit niveau omvat in principe zes jaar voltijds onderwijs.


These two topics will be studied and analysed by a group of independent experts (specialising in the fields of economics, law and natural sciences).

Deze twee thema's zullen door een groep onafhankelijke deskundigen (gespecialiseerd op het gebied van economie, rechten en naturelwetenschappen) worden bestudeerd en geanalyseerd.


2nd Academy of Natural Sciences; Che 2 Chayon Kwahakwon; Academy of Natural Sciences; Chayon Kwahak-Won; National Defense Academy.

Tweede Academie voor natuurwetenschappen; Che 2 Chayon Kwahakwon; Academie voor natuurwetenschappen; Chayon Kwahak-Won; Nationale Defensie-academie.


The entry ‘(18) Second Academy of Natural Sciences (aka (a) 2nd Academy of Natural Sciences; (b) Che 2 Chayon Kwahakwon; (c) Academy of Natural Sciences; (d) Chayon Kwahak-Won; National Defense Academy; (e) Kukpang Kwahak-Won; (f) Second Academy of Natural Sciences Research Institute; (g) Sansri).

De vermelding „18) Second Academy of Natural Sciences (ook bekend als a) 2nd Academy of Natural Sciences; b) Che 2 Chayon Kwahakwon; c) Academy of Natural Sciences; d) Chayon Kwahak-Won; National Defense Academy; e) Kukpang Kwahak-Won; f) Second Academy of Natural Sciences Research Institute; g) Sansri).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Second Academy of Natural Sciences (aka (a) 2nd Academy of Natural Sciences; (b) Che 2 Chayon Kwahakwon; (c) Academy of Natural Sciences; (d) Chayon Kwahak-Won; (e) National Defense Academy; (f) Kukpang Kwahak-Won; (g) Second Academy of Natural Sciences Research Institute; (h) Sansri).

Second Academy of Natural Sciences (ook bekend als a) 2nd Academy of Natural Sciences; b) Che 2 Chayon Kwahakwon; c) Academy of Natural Sciences; d) Chayon Kwahak-Won; e) National Defense Academy; f) Kukpang Kwahak-Won; g) Second Academy of Natural Sciences Research Institute; h) Sansri).


The results of the statistics by major field of science are to be broken down into ‘natural sciences’, ‘engineering and technology’, ‘medical sciences’, ‘agricultural sciences’, ‘social sciences’ and ‘humanities’.

De resultaten van de statistieken naar voornaamste wetenschapsgebied moeten worden uitgesplitst in „natuurwetenschappen”, „technische wetenschappen en technologie”, „medische wetenschappen”, „landbouwwetenschappen”, „sociale wetenschappen” en „menswetenschappen”.


This shall include participation by scientists, including from other relevant non-marine natural sciences and from social and economic science disciplines, to ensure the required multi-disciplinarity in developing the Strategic Research Agenda, its strategic vision and research priorities.

Daarbij wordt een beroep gedaan op wetenschappers, ook van andere betrokken niet-mariene natuurwetenschappen en sociale en economische wetenschappen, om ervoor te zorgen dat verschillende disciplines meewerken aan de vaststelling van de strategische agenda voor onderzoek en de bijbehorende visie en onderzoeksprioriteiten.


The new instruments foster linkage between basic scientists and clinicians, between academia and industry, between disciplines (physicists, geneticists, computer scientists, etc.), involving both the natural sciences and experts in ethics and social sciences, and between the scientific communities and consumer and patient organisations, etc. The goal of stimulating these interactions is not unique to Europe, but the European experience may benefit the international scientific community and serve as a model for other nations.

De nieuwe instrumenten stimuleren tot een koppeling tussen fundamentele wetenschappers en clinici, tussen universiteiten en de industrie, tussen disciplines (fysici, genetici, informatici enz.) uit zowel de natuurwetenschappen als de ethiek en de sociale wetenschappen en tussen de wetenschappelijke wereld en consumenten- en patiëntenverenigingen enz. Het is niet alleen Europa dat streeft naar het stimuleren van deze interactie, maar de internationale wetenschappelijke wereld kan wellicht profiteren van de Europese ervaring die als een model voor andere landen kan fungeren.


Programmes at this level are normally designed on a unit or project basis to give children a sound basic education in reading, writing and mathematics along with an elementary understanding of other subjects such as history, geography, natural science, social science, art and music.

Programma's op dit niveau zijn gewoonlijk opgezet op eenheids- of projectbasis, teneinde kinderen degelijk basisonderwijs in lezen, schrijven en rekenen te geven, naast een basiskennis van andere vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, kunst en muziek.


(36) Whereas the term 'scientific research` within the meaning of this Directive covers both the natural sciences and the human sciences;

(36) Overwegende dat de term "wetenschappelijk onderzoek" in de zin van deze richtlijn zowel op de natuurwetenschappen als op de menswetenschappen betrekking heeft;


w