Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer diplomatic disaster management
Apply crisis management
Apply diplomatic crisis management
Apply emergency and crisis management
Crisis management
Educate on emergency management
Emergency management
Handle crisis management
Handle diplomatic crisis management
Instruct on crisis management
Military crisis management
Non-military crisis management
Teach about crisis management
Train on emergency management
Utilise crisis management
Utilise diplomatic disaster management

Vertaling van "non-military crisis management " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
non-military crisis management

niet-militaire crisisbeheersing


Agreement between the European Union and the Kingdom of Morocco on the participation of the Kingdom of Morocco in the European Union military crisis management operation in Bosnia and Herzegovina (Operation Althea)

Overeenkomst tussen de Europese Unie en het Koninkrijk Marokko betreffende de deelname van het Koninkrijk Marokko aan de militaire crisisbeheersingsoperatie van de Europese Unie in Bosnië en Herzegovina (Operatie Althea)




handle crisis management | utilise crisis management | apply crisis management | apply emergency and crisis management

crisisbeheersing toepassen


administer diplomatic disaster management | utilise diplomatic disaster management | apply diplomatic crisis management | handle diplomatic crisis management

diplomatieke crisisbeheersing toepassen


instruct on crisis management | train on emergency management | educate on emergency management | teach about crisis management

onderwijzen over crisisbeheer | onderwijzen over management inzake noodsituaties


crisis management [ emergency management ]

crisisbeheersing [ beheer van noodsituaties | crisisbeheer ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. A Senior Military Representative (‘SMR’) shall be appointed by the Republic of Chile to represent its national contingent in the EU military crisis management operation.

5. De Republiek Chili benoemt een hoge militaire vertegenwoordiger (HMV) om haar nationale contingent in de militaire crisisbeheersingsoperatie van de EU te vertegenwoordigen.


1. The status of personnel seconded to an EU civilian crisis management operation and/or of the forces contributed to an EU military crisis management operation by the Republic of Chile shall be governed by the agreement on the status of forces/mission, if available, concluded between the Union and the State(s) in which the operation is conducted.

1. De status van het personeel dat door de Republiek Chili wordt gedetacheerd naar een civiele crisisbeheersingsoperatie van de EU en/of van de strijdkrachten die door de Republiek Chili worden geleverd voor een militaire crisisbeheersingsoperatie van de EU, wordt geregeld door de overeenkomst inzake de status van de strijdkrachten/missie, indien beschikbaar, die wordt gesloten door de Unie en de staat/staten waar de operatie wordt uitgevoerd.


1. The Republic of Chile shall take appropriate measures to ensure that EU classified information is protected in accordance with the security regulations of the Council of the European Union, contained in Council Decision 2011/292/EU (1) and future Council decisions on the security rules for protecting EU classified information and in accordance with further guidance issued by competent authorities, including by the EU Operation Commander concerning an EU military crisis management operation, or by the Head of Mission concerning an EU civilian crisis management operation ...[+++]

1. De Republiek Chili neemt de nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat gerubriceerde EU-informatie wordt beschermd overeenkomstig de beveiligingsvoorschriften van de Raad van de Europese Unie, vervat in Besluit 2011/292/EU van de Raad (1) en toekomstige besluiten van de Raad betreffende beveiligingsvoorschriften voor de bescherming van gerubriceerde EU-informatie, en overeenkomstig verdere richtsnoeren van de bevoegde autoriteiten, waaronder van de operationeel commandant van de EU in het geval van een militaire crisisbeheersingsoperatie van de EU, of van het hoofd van de missie van de EU in het geval van een civiele crisisbeheersings ...[+++]


18. Supports the establishment of a civil-military Crisis Management and Planning Directorate (CMPD) to take responsibility for crisis management and strategic planning of the Union's civil and military operations and help develop the CSDP, particularly in terms of civil and military capabilities; deprecates, however, the extremely lengthy delay in setting up this new structure; calls for close coordination within the EEAS between, on the one hand, the CMPD and the other CSDP structures and, on the other hand, the crisis ...[+++]

18. ondersteunt de oprichting van een Directoraat crisisbeheersing en planning (Crisis Management and Planning Directorate − CMPD) dat zal worden belast met crisisbeheersing en de strategische planning van de civiele en militaire operaties van de Unie en zal bijdragen aan de ontwikkeling van het GVDB, in het bijzonder in termen van civiele en militaire capaciteiten; betreurt echter dat aanzienlijke vertraging is opgelopen bij de oprichting van deze nieuwe structuur; vraagt nauwe samenwerking binnen EDEO tussen enerzijds het CMPD en ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Supports the establishment of a civil-military Crisis Management and Planning Directorate (CMPD) to take responsibility for crisis management and strategic planning of the Union’s civil and military operations and help develop the CSDP, particularly in terms of civil and military capabilities; deprecates, however, the extremely lengthy delay in setting up this new structure; calls for close coordination within the EEAS between, on the one hand, the CMPD and the other CSDP structures and, on the other hand, the crisis ...[+++]

19. ondersteunt de oprichting van een Directoraat crisisbeheersing en planning (Crisis Management and Planning Directorate - CMPD) dat zal worden belast met crisisbeheersing en de strategische planning van de civiele en militaire operaties van de Unie en zal bijdragen aan de ontwikkeling van het GVDB, in het bijzonder in termen van civiele en militaire capaciteiten; betreurt echter dat aanzienlijke vertraging is opgelopen bij de oprichting van deze nieuwe structuur; vraagt nauwe samenwerking binnen EDEO tussen enerzijds het CMPD en ...[+++]


18. Supports the establishment of a civil-military Crisis Management and Planning Directorate (CMPD) to take responsibility for crisis management and strategic planning of the Union's civil and military operations and help develop the CSDP, particularly in terms of civil and military capabilities; deprecates, however, the extremely lengthy delay in setting up this new structure; calls for close coordination within the EEAS between, on the one hand, the CMPD and the other CSDP structures and, on the other hand, the crisis ...[+++]

18. ondersteunt de oprichting van een Directoraat crisisbeheersing en planning (Crisis Management and Planning Directorate − CMPD) dat zal worden belast met crisisbeheersing en de strategische planning van de civiele en militaire operaties van de Unie en zal bijdragen aan de ontwikkeling van het GVDB, in het bijzonder in termen van civiele en militaire capaciteiten; betreurt echter dat aanzienlijke vertraging is opgelopen bij de oprichting van deze nieuwe structuur; vraagt nauwe samenwerking binnen EDEO tussen enerzijds het CMPD en ...[+++]


6. A Senior Military Representative (hereinafter ‘SMR’) shall be appointed by Australia to represent its national contingent in the EU military crisis management operation.

6. Australië benoemt een hoge militaire vertegenwoordiger („HMV”) om zijn nationale contingent in de militaire crisisbeheersingsoperatie van de Unie te vertegenwoordigen.


Without prejudice to Article 12 of this Agreement, Australia shall assume all the costs associated with its participation in an EU military crisis management operation unless the costs are subject to common funding as provided for in the legal instruments referred to in Article 2(1) of this Agreement, as well as in Council Decision 2011/871/CFSP of 19 December 2011 establishing a mechanism to administer the financing of the common costs of European Union operations having military or defence implications (Athena) (1), or in any subsequent related Decisions.

Behoudens artikel 12 van deze overeenkomst draagt Australië alle kosten in verband met zijn deelname aan een militaire crisisbeheersingsoperatie van de Unie, tenzij de kosten vallen onder de gemeenschappelijke financiering in de zin van de rechtsinstrumenten bedoeld in artikel 2, lid 1, en in Besluit 2011/871/GBVB van de Raad van 19 december 2011 tot instelling van een mechanisme voor het beheer van de financiering van de gemeenschappelijke kosten van de operaties van de Europese Unie die gevolgen hebben op militair of defensiegebied (Athena) (1), of in enig daaropvolgend aanverwant besluit.


1. Welcomes the progress made so far on the establishment of EU crisis management structures and procedures, as well as the commitments by Member States on military and civilian capabilities which will enable the EU to carry out police missions and limited military crisis management operations at the lower end of the Petersberg tasks such as humanitarian and rescue tasks and peace-keeping tasks;

1. is verheugd over de tot dusver geboekte vooruitgang bij de opbouw van EU-structuren en- procedures voor crisisbeheersing en over de toezeggingen van de lidstaten inzake de militaire en civiele capaciteit die de EU in staat zal stellen politietaken en beperkte militaire operaties voor crisisbeheersing uit te voeren die tot de minder omvangrijke van de Petersberg-taken behoren;


In particular it will cover the development of the European military capability, the headline goal, the institutional development of the permanent political and military bodies, the relations between the European Union and third countries in this area, the relations between the European Union and NATO, an indication of whether or not the EU Treaty needs to be revised and the problem of non-military crisis management mechanisms.

Tijdens de Europese Raad van Santa Maria da Feira zal het voorzitterschap verslag uitbrengen over de geboekte vooruitgang met betrekking tot de verschillende mandaten die het in Helsinki op zich heeft genomen, met name op de volgende gebieden: de ontwikkeling van de Europese militaire vermogens, de headline goal , de institutionele ontwikkeling van de permanente politiek-militaire organen, de op dit vlak van toepassing zijnde betrekkingen tussen de Europese Unie en derde landen, de betrekkingen tussen de Europese Unie en de NAVO, de v ...[+++]


w