Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asset management company
Asset manager
CEIC
Closed fund
Closed-end fund
Closed-end investment company
Closed-end investment fund
Closed-end investment trust
Fund manager
Investment company
Investment company with fixed capital
Investment firm
Investment fund
Investment trust
Investment trusts
Mutual fund
OEIC
Open-end investment company
Open-end trust
Open-ended investment company
Open-ended investment trust
Pooled fund
Unit trust
Unit trust company

Vertaling van "open-ended investment company " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
investment company [ asset management company | asset manager | closed-end investment company | fund manager | investment firm | investment fund | investment trust | mutual fund | OEIC | open-ended investment company | open-ended investment trust | pooled fund | unit trust | investment trusts(UNBIS) ]

beleggingsmaatschappij [ beleggingsfonds | beleggingsonderneming | beleggingstrust | CEF | closed-end beleggingsfonds | closed-end beleggingsmaatschappij | closed-end fonds | collectief deposito | fondsbeheerder | gemeenschappelijk beleggingsfonds | gepoold fonds | gesloten beleggingsfonds | gesloten fonds | open beleggingsfonds | open-end beleggingsfonds | open-end beleggingsmaatschappij | società di gestione degli investimenti | vermogensbeheerder ]


open-end investment company | open-end trust | unit trust company

beleggingsmaatschappij met veranderlijk kapitaal


closed fund | closed-end fund | closed-end investment company | closed-end investment fund | investment company with fixed capital | CEIC [Abbr.]

beleggingsmaatschappij met vast kapitaal | gesloten beleggingsfonds | BEVAK [Abbr.]


closed-end investment company | closed-end investment trust | investment company with fixed capital

beleggingsmaatschappij met vast kapitaal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I maintain the view, which was also expressed during the discussions prior to the vote in the Committee on Legal Affairs, that the Commission’s proposal is a serious mistake and conveys a glaring lack of understanding about the role of investment funds (private equity and hedge), as well as confusion between banks as the institutions guilty of triggering the financial crisis, these closed-ended investment funds and the open-ended investment funds (mutual funds).

Ik blijf bij de opvatting, die ik ook kenbaar heb gemaakt tijdens de discussies voorafgaand aan de stemming in de Commissie juridische zaken, dat het voorstel van de Commissie een grote vergissing is en er een opvallend gebrek aan inzicht uit spreekt over de rol van beleggingsfondsen (private-equityfondsen en hedgefondsen), en ook dat ze worden verward met banken, als de instellingen die schuldig zijn aan het teweegbrengen van de financiële crisis, deze gesloten beleggingsfondsen en de open beleggingsfondsen (collectieve beleggingsfondsen).


(a) ‘qualifying venture capital fund’ means a collective investment undertaking that invests at least 70 percent of its aggregate capital contributions and uncalled committed capital in assets that are qualifying investments, irrespective of whether that collective investment undertaking is of the open-ended or closed-ended type;

(a) "in aanmerking komend durfkapitaalfonds": een instelling voor collectieve belegging die ten minste 70 procent van het totaalbedrag van de kapitaalinbrengen en het niet-gestort toegezegd kapitaal belegt in activa die in aanmerking komende beleggingen zijn, ongeacht het feit of deze instelling voor collectieve belegging van het open-end- of het closed-end-type is;


The Commission sent a reasoned opinion to Belgium on 3 June 2010 (IP/10/663) requesting Belgium to put an end to such discriminatory taxation of foreign investment companies.

De Commissie heeft België op 3 juni 2010 een met redenen omkleed advies toegezonden (IP/10/663) waarin zij vroeg om een eind te maken aan deze discriminerende belasting van buitenlandse beleggingsfondsen.


5. Believes that a PPR should apply to all open-ended investment funds, including EU-regulated funds, nationally regulated funds as well as funds regulated in third countries; is, nevertheless, convinced that progress on the question of reciprocal market access where appropriate is essential; calls on the Commission, therefore, to negotiate such agreements with third countries, in particular with the United States, and requests the Commission to address this issue within the Transatlantic Economic Council;

5. meent dat regelgeving voor onderhandse plaatsing van toepassing moet zijn op alle open-ended beleggingsfondsen, met inbegrip van in de EU gereglementeerde fondsen, nationaal gereglementeerde fondsen en in derde landen gereglementeerde fondsen; is er niettemin van overtuigd dat vooruitgang op het punt van de wederzijdse markttoegang, waar van toepassing, van essentieel belang is; roept daarom de Commissie op om met derde landen, in het bijzonder de Verenigde Staten, te onderhandelen over een desbetreffend akkoord, en verzoekt haar deze kwestie in de Transatlantische Economische Raad aan de orde te stellen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Believes that a PPR should apply to all open-ended investment funds, including EU-regulated funds, nationally regulated funds as well as funds regulated in third countries; is, nevertheless, convinced that progress on the question of reciprocal market access where appropriate is essential; calls on the Commission, therefore, to negotiate such agreements with third countries, in particular with the United States, and requests the Commission to address this issue within the Transatlantic Economic Council;

5. meent dat regelgeving voor onderhandse plaatsing van toepassing moet zijn op alle open-ended beleggingsfondsen, met inbegrip van in de EU gereglementeerde fondsen, nationaal gereglementeerde fondsen en in derde landen gereglementeerde fondsen; is er niettemin van overtuigd dat vooruitgang op het punt van de wederzijdse markttoegang, waar van toepassing, van essentieel belang is; roept daarom de Commissie op om met derde landen, in het bijzonder de Verenigde Staten, te onderhandelen over een desbetreffend akkoord, en verzoekt haar deze kwestie in de Transatlantische Economische Raad aan de orde te stellen;


5. Believes that a PPR should apply to all open-ended investment funds, including EU-regulated funds, nationally regulated funds as well as funds regulated in third countries; is, nevertheless, convinced that progress on the question of reciprocal market access where appropriate is essential; therefore calls on the Commission to negotiate such agreements with third countries, in particular with the United States, and requests the Commission to address this issue within the Transatlantic Economic Council; ;

5. meent dat regelgeving voor onderhandse plaatsing van toepassing moet zijn op alle open-ended beleggingsfondsen, met inbegrip van in de EU gereglementeerde fondsen, nationaal gereglementeerde fondsen en in derde landen gereglementeerde fondsen; is er niettemin van overtuigd dat vooruitgang op het punt van de wederzijdse markttoegang, waar van toepassing, van essentieel belang is; roept daarom de Commissie op om met derde landen, in het bijzonder de Verenigde Staten, te onderhandelen over een desbetreffend akkoord, en verzoekt haar deze kwestie in de Transatlantische Economische Raad aan de orde te stellen;


Banque Bruxelles Lambert SA (‘BBL’), which is established in Belgium, supplied assistance, information and advice services to open-ended investment companies (SICAVs) established in Luxembourg in relation to which it did not account for value added tax, as it took the view that the services were provided in the Grand Duchy of Luxembourg and that SICAVs were not considered to be subject to VAT there.

De in België gevestigde Bank Brussel Lambert NV („BBL”) heeft aan in Luxemburg gevestigde beleggingsvennootschappen met veranderlijk kapitaal („BEVEK’s”) diensten van bijstand, informatieverstrekking en raadgeving verleend, waarvoor zij geen belasting over de toegevoegde waarde heeft voldaan omdat zij meende dat deze diensten in het Groothertogdom Luxemburg hadden plaatsgevonden en de BEVEK's daar niet als BTW-plichtig werden aangemerkt.


Mergers: Commission opens in-depth inquiry into acquisition of joint control by Belgian cargo handling company Sea-Invest in Dutch competitor EMO-EKOM

Concentraties: Commissie begint grondig onderzoek naar verwerving gezamenlijke zeggenschap door overslagbedrijf Sea-Invest over Nederlandse concurrent EMO-EKOM


The financial package amounting to some 9,5 billion DM has been agreed upon, after several changes were made to the original concept : - the Commission notably insisted that the aid quantified as DM 966 million - an open ended scheme to subsidize energy prices during and after the restructuring period - should be deleted - the Commission also insisted that DM 344.5 million aid to compensate remaining structural disadvantages in operating the plants after the restructuring period could not be granted - finally a scheduled ...[+++]

Na verschillende wijzigingen aan het oorspronkelijke plan werd de financiële tussenkomst ten belope van 9,5 miljard DM goedgekeurd : - de Commissie heeft er op aangedrongen een niet in de tijd beperkte steun van 966 miljoen DM voor de subsidiëring van de energiekosten tijdens en na de herstructureringsperiode te schrappen; - de Commissie heeft ook aangevoerd dat een steun van 344,5 miljoen DM die bestemd was om de structurele nadelen verbonden aan de werking van de installaties na de herstructureringsperiode op te vangen, niet kon worden toegekend; - tenslotte werd een op 212 miljoen DM geraamde investering voor de produktie van anilin ...[+++]


Annex 1 A PROPITIOUS MACRO-ECONOMIC CLIMATE - stay on course for a stable and sound macro-economic policy (public authorities and social partners) - give better explanations of the beneficial impact of EMU on a macro-economic strategy propitious for employment (Community institutions and Member States) - accentuate the budgetary consolidation effort in compliance with the following recommendations: . prefer spending cuts to tax increases . preserve expenditure on investment in human capital, innovation and infrastructure . reorient passive spending (unemployment compensation) towards active measures . shift the balance of taxation in fav ...[+++]

Bijlage 1 EEN GUNSTIG MACRO-ECONOMISCH KADER - de huidige koers blijven volgen voor een stabiel en gezond macro- economisch beleid (overheden en sociale partners); - de positieve betekenis van de EMU voor een macro-economische strategie ten gunste van de werkgelegenheid beter uitleggen (communautaire instellingen en Lid-Staten); - de budgettaire consolidatie versterken met inachtneming van de volgende aanbevelingen (Lid-Staten): - liever vermindering van de uitgaven dan verhoging van de belastingen, - bescherming van de uitgaven voor investeringen in menskracht, innovatie en infrastructuur, - omzetting van passieve uitgaven (werklooshe ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'open-ended investment company' ->

Date index: 2023-07-26
w