Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Clay tunnel kiln operative
Curved Gram-negative bacillus
Dryer kiln operator
Drying tunnel operator
Implement the daily train operations plan
Isovolume pressure-flow curve
Manage accounting operations accounting operations
Operate train in accordance with daily train plan
Operating curve
Operating line
Operating rule curve
Oversee the daily train operations plan
ROC curve
Receiver operator characteristic curve
Rule curve
Supervise account operations
Supervise accounting operations
Supervising accounting operations
Tunnel kiln operator

Vertaling van "operating curve " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


receiver operator characteristic curve | ROC curve

Receiver Operating Characteristics curve | ROC curve | ROC-curve




clay tunnel kiln operative | drying tunnel operator | dryer kiln operator | tunnel kiln operator

bediener droogtunnel | bediener tunneldroger | operator droogtunnel | operator tunneloven


implement the daily train operations plan | operate train in accordance with daily train plan | operate train in accordance with daily train operations plan | oversee the daily train operations plan

toezicht houden op het dagelijks treinexploitatieplan


manage accounting operations accounting operations | supervising accounting operations | supervise account operations | supervise accounting operations

toezicht houden op boekhoudkundige werkzaamheden | toezicht houden op boekhoudtransacties


Isovolume pressure-flow curve

isovolume pressure-flow curve


Curved Gram-negative bacillus

gebogen Gram-negatieve bacillus


Aerobic-microaerophilic, motile curved gram-negative bacteria

aerobe-microaerophilische, motiele gebogen Gram-negatieve bacterie


Injuries by explosion of bombs or mines placed in the course of operations of war, if the explosion occurred after cessation of hostilities Injuries due to operations of war and classifiable to Y36.0-Y36.7 or Y36.9 but occurring after cessation of hostilities

letsel door explosie van bommen of mijnen geplaatst in de loop van oorlogshandelingen, indien de explosie plaatsvond na staken van vijandelijkheden | letsel door oorlogshandelingen geclassificeerd onder Y36.0-Y36.7 of Y36.9, maar na staken van vijandelijkheden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States and Commission Mandate Good start in building relationships Staff competence | Lack of vision, focus and flexibility Uneasy relationship between Management Board and Agency Location problem for recruitment and networking Lack of critical mass of the operational staff Early phase of learning curve |

Mandaat van de lidstaten en de Commissie Goed begin met het opbouwen van relaties Bekwaam personeel | Gebrek aan visie, focus en flexibiliteit Stroeve betrekkingen tussen de raad van bestuur en het agentschap Ligging bemoeilijkt aanwervingen en netwerkvorming Ontbreken van een kritische massa van gespecialiseerd personeel Nog in een pril stadium van het leerproces |


In case the Yqst value exceeds the limit value expressed above, the operational performance of the unit (e.g. maximum speed) may be limited by the network, considering track characteristics (e.g. curve radius, cant, rail height).

Als de waarde Yqst de hierboven genoemde grenswaarde overschrijdt, kunnen de operationele prestaties van de eenheid (bv. maximale snelheid) begrensd worden door het netwerk, waarbij spoorkarakteristieken (bv. boogstraal, verkanting, spoorstaafhoogte) in aanmerking worden genomen.


When designing the lines for high-speed operation, the minimum radius of curvature selected shall be such that, for the cant set for the curve under consideration the cant deficiency does not exceed, when running at the maximum speed for which the line is planned, the values indicated in § 4.2.8 of the present TSI.

De minimumboogstraal voor spoor dat met hoge snelheden bereden wordt moet zodanig worden gekozen dat bij de voor de betreffende boog voorgeschreven verkanting het verkantingstekort bij de maximumsnelheid voor de lijn de waarden in § 4.2.8 van deze TSI niet overschrijdt.


3.3. Establish the calibration curve by at least five calibration points spaced as evenly as possible over the operating range.

3.3. De kalibratiekromme wordt uitgezet met ten minste vijf kalibratiepunten die zo gelijkmatig mogelijk over het werkgebied zijn verdeeld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Conventionally derived SOLAS "90 limiting operational curve(s) (KG or GM) may not remain applicable in cases where "water on deck" is assumed under the terms of the Directive and it may be necessary to determine revised limiting curve(s) which take into account the effects of this added water.

In gevallen waarin "water op het dek" wordt aangenomen volgens de termen van de richtlijn, kunnen conventioneel afgeleide beperkende bedrijfskrommen (KG of GM) volgens SOLAS "90 niet langer van toepassing zijn; het kan dan ook noodzakelijk zijn herziene beperkende krommen te bepalen die rekening houden met de effecten van dit extra water.


Vehicles which do not attain the acceleration and maximum speed values required in the operating cycle must be operated with the accelerator control fully depressed until they once again reach the required operating curve.

Bij voertuigen die de in de bedrijfscyclus voorgeschreven waarden inzake acceleratie en topsnelheid niet halen, moet het gaspedaal volledig worden ingedrukt tot zij opnieuw de vereiste waarden halen.


3. Considers that the possibility that the new rules will generate procyclical effects has not been completely eliminated, despite the adjustment of risk weighting curves; stresses the need to examine the macro-economic consequences of the new accord before it enters into operation by carrying out a further impact study and to make any changes necessary;

3. is van mening dat het gevaar van de procyclische werking van de nieuwe regels ook na aanpassing van de risicowegingscurves niet helemaal uit te sluiten valt; onderstreept de behoefte aan een nieuwe impactstudie waarin de macro-economische gevolgen van het nieuwe Akkoord nog voor zijn inwerkingtreding worden bestudeerd en dat er zo nodig wijzigingen in moeten worden aangebracht;


Note: Revised limiting operational KG/GM Curves may be derived by iteration, whereby the minimum excess GM resulting from damage stability calculations with water on deck is added to the input KG (or deducted from the GM) used to determine the damaged freeboards (fr ), upon which the quantities of water on deck are based, this process being repeated until the excess GM becomes negligible.

Noot: Herziene beperkende operationele KG/GM-krommen kunnen via iteratie worden afgeleid, waarbij de minimum overmatige GM die uit lekstabiliteitsberekeningen met water op het dek resulteert, bij de input-KG wordt geteld (of van de GM wordt afgetrokken) die wordt gebruikt om de beschadigde vrijboorden (fr ) te bepalen, waarop de hoeveelheden water op het dek zijn gebaseerd; dit proces wordt herhaald totdat de overmatige GM verwaarloosbaar wordt.


Experience in other sectors show a sort of U-curve pattern: a phase of reduction in employment starts just before liberalisation takes place, as, of course, the incumbent prepares itself to be competitive; then a second phase of steady employment, as new jobs in newcomer operators balance further potential employment reductions; finally, a third phase of net job creation, both in the incumbent and new operators as the benefits of liberalisation reach users and the market develops more quickly.

De ervaring in andere sectoren wijst uit dat er een soort U-bocht optreedt. Vlak voor de liberalisering loopt de werkgelegenheid terug, uiteraard omdat de traditionele exploitant zich klaarmaakt voor de concurrentiestrijd. Vervolgens komt er een tweede fase waarin de werkgelegenheid stabiel blijft, omdat nieuwe banen bij nieuwe aanbieders een eventuele verdere daling compenseren. Tenslotte treedt er een derde fase in waarin er netto meer banen bijkomen, zowel bij de traditionele aanbieder als bij de nieuwkomers, omdat de voordelen van de liberalisering doordringen tot de gebruikers en de markt zich sneller gaat ontwikkelen.


After that date, vehicles which do not attain the acceleration and maximum speed values required in the operating cycle must be operated with the accelerator control fully depressed until they once again reach the required operating curve.

Na die datum moet bij voertuigen, die de acceleratie- en maximumsnelheidsvoorwaarden van de cyclus niet bereiken, het gaspedaal volledig worden ingedrukt totdat zij weer aansluiting krijgen bij de voorgeschreven kromme.


w