Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arterial blood gas level
Arterial blood gas measurement
Blood gas level
Blood gas measurement in newborn
P-50 blood gas measurement

Vertaling van "p-50 blood gas measurement " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
P-50 blood gas measurement

bepalen van P50-waarde van bloedgas


arterial blood gas level | arterial blood gas measurement | blood gas level

meting van de bloedgassen


blood gas measurement in newborn

bloedgaswaarden bij de pasgeborene
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
50. Believes that market-based mechanisms must be complemented by tangible and ambitious security of supply and solidarity mechanisms, such as more efficient regional and EU level crisis management, the adoption of ambitious energy saving measures and optimised use of LNG and gas storage infrastructure, primarily for the security of supply on regional scale, to be reflected in EU legislation, including the Security of Gas Supply Regulation, which must be reviewed as soon as possible;

50. is van mening dat marktgebaseerde mechanismen moeten worden aangevuld met tastbare en ambitieuze voorzieningszekerheids- en solidariteitsmechanismen, zoals een efficiënter crisisbeheer op regionaal en EU-niveau, de vaststelling van ambitieuze energiebesparingsmaatregelen en een geoptimaliseerd gebruik van infrastructuur voor de opslag van (vloeibaar) aardgas, voornamelijk ten behoeve van de zekerheid van de voorziening op regionale schaal, die hun weerslag moeten vinden in de EU-wetgeving, met inbegrip van de verordening inzake de veiligstelling van de aardgasvoorziening, die zo spoedig mogelijk moet worden herzien;


1. In the absence of sufficient liquidity of the short term wholesale gas market, suitable interim measures referred to in Articles 47 to 50 shall be implemented by the transmission system operators.

1. Bij gebrek aan voldoende liquiditeit van de kortetermijngroothandelsmarkt voor gas leggen de transmissiesysteembeheerders gepaste voorlopige maatregelen ten uitvoer zoals bedoeld in de artikelen 47 tot en met 50.


Member States shall calculate the cumulated carbon cost of measures/packages/variants over the calculation period by taking the sum of the annual greenhouse gas emissions multiplied by the expected prices per tonne CO equivalent of greenhouse gas emission allowances in every year issued, using as a minimum lower bound initially at least EUR 20 per tonne of CO equivalent until 2025, EUR 35 until 2030 and EUR 50 beyond 2030 in line with current Commission projected ETS carbon price scenarios (measured in real and constant prices EUR 200 ...[+++]

De lidstaten berekenen de cumulatieve koolstofkosten van maatregelen/pakketten/varianten over de calculatieperiode door uit te gaan van de som van de jaarlijkse broeikasgasemissies vermenigvuldigd met de verwachte tarieven voor een ton CO-equivalent in het kader van elk jaar uitgereikte broeikasgasemissierechten, waarbij initieel een benedengrens wordt gehanteerd van minimaal 20 EUR per ton CO-equivalent in het tijdvak tot en met 2025, 35 EUR in het tijdvak tot en met 2030 en 50 EUR na 2030, dit overeenkomstig de huidige door de Commissie verwachte koolstoftariefscenario’s in het emissiehandelssysteem (gemeten in reële en constante prijz ...[+++]


Member States shall calculate the cumulated carbon cost of measures/packages/variants over the calculation period by taking the sum of the annual greenhouse gas emissions multiplied by the expected prices per tonne CO2 equivalent of greenhouse gas emission allowances in every year issued, using as a minimum lower bound initially at least EUR 20 per tonne of CO2 equivalent until 2025, EUR 35 until 2030 and EUR 50 beyond 2030 in line with current Commission projected ETS carbon price scenarios (measured in real and constant prices EUR 2 ...[+++]

De lidstaten berekenen de cumulatieve koolstofkosten van maatregelen/pakketten/varianten over de calculatieperiode door uit te gaan van de som van de jaarlijkse broeikasgasemissies vermenigvuldigd met de verwachte tarieven voor een ton CO2-equivalent in het kader van elk jaar uitgereikte broeikasgasemissierechten, waarbij initieel een benedengrens wordt gehanteerd van minimaal 20 EUR per ton CO2-equivalent in het tijdvak tot en met 2025, 35 EUR in het tijdvak tot en met 2030 en 50 EUR na 2030, dit overeenkomstig de huidige door de Commissie verwachte koolstoftariefscenario’s in het emissiehandelssysteem (gemeten in reële en constante pri ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Given the considerable efforts necessary to combat climate change and to adapt to its inevitable effects, it is appropriate that at least 50 % of the proceeds from the auctioning of allowances should be used to reduce greenhouse gas emissions, to adapt to the impacts of climate change, to fund research and development for reducing emissions and adaptation, to develop renewable energies to meet the Union’s commitment to using 20 % renewable energies by 2020, to meet the commitment of the Community to increase energy efficiency by 20 % by 2020, to provide for the environmentally safe capture and geological storage of greenhouse gases, to contribute to t ...[+++]

Gezien de forse inspanningen die nodig zijn ter bestrijding van de klimaatverandering en de aanpassing aan de onvermijdelijke effecten daarvan, zou ten minste 50 % van de opbrengsten van de veiling van emissierechten moeten worden gebruikt voor de beperking van de emissie van broeikasgassen, voor de aanpassing aan de effecten van klimaatverandering, voor de financiering van onderzoek en ontwikkeling voor emissiebeperking en aanpassing, voor de ontwikkeling van duurzame energie om te voldoen aan de toezegging van de Unie om tegen 2020 20 % duurzame energie te gebruiken, om te voldoen aan de toezegging van de Gemeenschap om de energie-efficiëntie tegen 2020 met 20 % op te voeren, om te voorzien in het milieutechnisch veilig afvangen en de geologische opslag van ...[+++]


3. Notes the role of fossil fuels as being an important element of the energy mix in the European Union; notes that over 50% of EU electricity currently comes from fossil fuels (mainly coal and natural gas); points out that fossil fuels contribute strongly to climate change; calls on the Commission and the Member States once again to further stimulate energy saving measures and the shift to sustainable energy sources;

3. vestigt de aandacht op de rol van fossiele brandstoffen als belangrijk deel van de energiemix in de Europese Unie; vestigt de aandacht op het feit dat meer dan 50% van de elektriciteit in de EU wordt opgewekt uit fossiele brandstoffen (voornamelijk steenkool en aardgas); wijst erop dat fossiele brandstoffen sterk bijdragen tot de klimaatverandering; verzoekt de Commissie en de lidstaten nogmaals om energiebesparingsmaatregelen en de omschakeling naar duurzame energiebronnen sterker te stimuleren;


internal-action policies and measures are a priority in the strategy to reduce greenhouse gas emissions, for which reason the use of flexible mechanisms must be restricted to no more than 50% of the total effort;

beleidsvormen voor interne actie en maatregelen een prioriteit zijn in de strategie ter vermindering van de emissies van broeikasgassen, om welke reden het gebruik van flexibele mechanismen tot niet meer dan 50% van de totale inspanning moet worden beperkt,


2. Welcomes the Commission's initiative to make a start on preparations in order to be able to adopt a Community greenhouse gas emissions trading scheme in 2005 and wants to see this go hand in hand with additional policies and measures that are more ambitious than those proposed in COM(2000)88 , in particular Annex 3 thereof, that fit in with the EU strategy for reducing greenhouse gas emissions in keeping with the objectives laid down in the Kyoto Protocol; calls therefore for no more than 50 percent of the total effort to be devoted to the flexible mechanisms;

2. verwelkomt het initiatief van de Commissie om met de voorbereidende werkzaamheden te beginnen teneinde in het jaar 2005 een communautair stelsel voor de handel in broeikasgasemissies goed te keuren en wenst dat dit gepaard gaat met aanvullend beleid en maatregelen, ambitieuzer van opzet dan voorgesteld in het document COM (2000) 88, met name bijlage 3 daarvan, die passen in de EU-strategie om de emissie van broeikasgassen terug te dringen volgens de doelstellingen neergelegd in het Kyoto-protocol; wenst derhalve dat ten hoogste 50% van alle maatregelen uit flexibele maatregelen bestaat;


these measures should provide a basis to ensure that the greenhouse gas emission reduction and the renewables targets can be reached, giving the necessary impetus for change as well as certainty and ensuring environmental integrity, taking into account achievements accomplished; the efforts required should be shared, based on principles that guarantee full fairness, transparency and solidarity among Member States, respecting the need for sustainable economic growth across the Community, and all sectors contributing, take account of Member States' different starting points, circumstances and potentials, and avoid market distortions; cost-efficiency should b ...[+++]

de bedoelde maatregelen moeten een basis bieden om te waarborgen dat de vermindering van de broeikasgasemissie en de streefcijfers voor hernieuwbare energie kunnen worden gehaald, waarbij de noodzakelijke stimulans voor zowel verandering als zekerheid wordt geboden en milieu-integriteit wordt gewaarborgd, rekening houdend met hetgeen is bereikt; de vereiste inspanningen moeten worden gedeeld, uitgaande van beginselen die een maximale eerlijkheid, transparantie en solidariteit garanderen tussen alle lidstaten, met inachtneming van de behoefte aan duurzame economische groei overal in de Gemeenschap, en tussen alle bijdragende sectoren, die de verschillende uitgangspunten, omstandigheden en mogelijkheden van de lidstaten in aanmerking nemen e ...[+++]


The impact of the programme can be measured by the 17% increase in kilometres of the primary and secondary network, the 50% increase in kilometres of the urban distribution network, the 33% increase in the number of users and a 33% increase in demand for gas for domestic use.

De invloed van het programma kan worden afgemeten aan de toeneming met 17 % van het aantal kms primair en secundair net, met 50 % van het stadsdistributienet (eveneens in kms), met 33 % van het aantal gebruikers en met 33 % van de vraag naar gas voor huishoudelijk gebruik.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'p-50 blood gas measurement' ->

Date index: 2021-08-20
w