Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
112
Answer an emergency call
Answer emergency calls
Emergency call
Emergency call system
Europe-wide emergency call number
Pick up emergency calls
Single European emergency call number

Vertaling van "pick up emergency calls " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
answer an emergency call | handle emergeny calls, take emergency calls | answer emergency calls | pick up emergency calls

noodoproepen beantwoorden


Europe-wide emergency call number | single European emergency call number | 112 [Abbr.]

gemeenschappelijk Europees oproepnummer voor hulpdiensten | uniform Europees alarmnummer | 112 [Abbr.]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. To this effect, the Member States should support the work of the Expert Group on Emergency Access in defining common European requirements for emergency call routing and handling, handling of emergency calls originating from mobile terminals without SIM, providing adequate language support, and on longer term, handling of VoIP emergency calls and handling emergency calls for people with disabilities.

8. Hiertoe moeten de lidstaten de werkzaamheden ondersteunen van de Deskundigengroep voor Noodtoegang i.v.m. de definitie van gemeenschappelijke Europese eisen voor de doorgeleiding en verwerking van noodoproepen, verwerking van noodoproepen die afkomstig zijn van mobiele terminals zonder SIM, levering van adequate talenondersteuning en, op langere termijn, verwerking van VoIP-noodoproepen en verwerking van noodoproepen voor mensen met een handicap.


1a. Member States shall ensure that all users of private electronic communication networks are able to call the emergency services, or, where applicable, the internal emergency services, free of charge, by using the single European emergency call number ‘112’ and any national emergency call number specified by the Member States.

1 bis. De lidstaten zorgen ervoor dat alle gebruikers van particuliere netwerken voor elektronische communicatie kosteloos de noodhulpdiensten of in voorkomend geval de interne noodhulpdiensten kunnen oproepen via het uniforme Europese alarmnummer „112” en via eventuele nationale alarmnummers zoals bepaald door de lidstaten.


‘public safety answering point’ (PSAP) means the physical location where emergency calls are first received under the responsibility of a public authority or a private organisation recognised by the national government, whereby the ‘most appropriate PSAP’ is the one defined beforehand by authorities to cover emergency calls from a certain area or for emergency calls of a certain type (e.g. eCalls).

„alarmcentrale”: een fysieke locatie waar noodoproepen worden ontvangen onder de verantwoordelijkheid van een overheidsinstantie of een door de nationale regering erkende privé-organisatie, waarbij vooraf door de overheid is bepaald welke alarmcentrale de „meest geschikte” is om noodoproepen uit een bepaald gebied of noodoproepen van een bepaald soort (bv. eCalls) te behandelen.


emergency service category value’ is the 8-bit value used for mobile-originated emergency calls to indicate the particular type of emergency call (1-Police, 2-Ambulance, 3-Fire Brigade, 4-Marine Guard, 5-Mountain Rescue, 6-Manually Initiated eCall, 7-Automatically Initiated eCall, 8-spare), as indicated in Table 10.5.135d of ETSI TS 124.008.

„emergency service category value” is de 8-bitwaarde die voor noodoproepen op mobiele netwerken wordt gebruikt ter aanduiding van het bijzondere soort noodoproep (1-politie, 2-ambulance, 3-brandweer, 4-kustwacht, 5- reddingsdienst in de bergen, 6-handmatig geïnitieerde eCall, 7-automatisch geïnitieerde eCall, 8-reserve), zoals vermeld in tabel 10.5.135d van ETSI TS 124.008.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Calls on the Member States to take the measures needed to reduce the number of unsuccessful emergency-call attempts, shorten call set-up and response times and reduce the number of hoax/false calls; calls on the Member States to exchange best practices regarding blocking of calls from SIM-less mobile phones;

33. verzoekt de lidstaten maatregelen te nemen om het aantal onsuccesvolle pogingen om met „112” in contact te komen te reduceren, de „call set-up” en reactietijden te verkorten en het aantal nep- of valse oproepen te verkleinen; verzoekt de lidstaten goede praktijken uit te wisselen met betrekking tot het blokkeren van oproepen door mobiele telefoons zonder SIM;


12. Calls on the Commission to draw an action programme to support experience sharing and exchange of best practices between EU emergency services, by setting-up a network of experts, focusing on regular exchanges of information during meetings and discussion platforms, and visits of emergency call centres and joint training programmes involving National Regulatory Agencies, emergency services and Civil Society Organisations (CSOs). It should also support the deployment of the 112 service in EU candidate and neighbouring countries;

12. verzoekt de Commissie een actieprogramma te ontwikkelen ter ondersteuning van het delen van ervaringen en het uitwisselen van goede praktijken door noodhulpdiensten in de EU, en daarbij een netwerk van deskundigen op te bouwen dat zich toelegt op regelmatige uitwisseling van informatie op vergaderingen en discussiefora, op bezoeken aan callcenters van noodhulpdiensten en op gezamenlijke opleidingsprogramma's waarbij nationale regelgevende instanties, noodhulpdiensten en organisaties van het maatschappelijk middenveld betrokken worden; meent dat dit actieprogramma tevens de instelling van een '112'-dienst in de kandidaat-lidstaten en ...[+++]


8. Calls on the Member States to improve access to emergency calls for disabled persons, the elderly and vulnerable groups and to promote the efficient handling of emergency calls in foreign languages, in the light of the increased mobility of EU citizens;

8. verzoekt de lidstaten de toegang tot het systeem voor mensen met een handicap, ouderen en kwetsbare groepen te verbeteren en de efficiënte beantwoording van oproepen in vreemde talen, gezien de toegenomen mobiliteit van de burgers van de EU, te bevorderen;


1. Member States shall ensure that all end-users of the service referred to in paragraph 2, including users of public pay telephones, are able to call the emergency services free of charge and without having to use any means of payment, by using the single European emergency call number “112” and any national emergency call number specified by Member States.

1. De lidstaten zorgen ervoor dat alle eindgebruikers van de in lid 2 bedoelde dienst, inclusief gebruikers van openbare betaaltelefoons, kosteloos en zonder dat zij daarvoor een betaalmiddel hoeven te gebruiken noodhulpdiensten kunnen oproepen via het uniforme Europese alarmnummer „112” en via eventuele nationale alarmnummers zoals bepaald door de lidstaten.


Finally, I think that it is imperative that we examine the experiences of our Member States following the introduction of the single European emergency call number, 112. The lessons we can learn from these experiences will be very useful at the introduction of the intelligent emergency call system.

Tot slot geloof ik dat het heel belangrijk is dat we de ervaringen van de lidstaten na de introductie van het Europee alarmnummer 112 aan een analyse onderwerpen. Wat we van die ervaringen leren, kunnen we gebruiken bij het invoeren van het intelligente eCall-systeem.


1. Member States shall ensure that, in addition to any other national emergency call numbers specified by the national regulatory authorities, all end-users of publicly available telephone services, including users of public pay telephones, are able to call the emergency services free of charge, by using the single European emergency call number "112".

1. De lidstaten zorgen ervoor dat alle eindgebruikers van openbare telefoondiensten, inclusief gebruikers van openbare betaaltelefoons, naast eventuele andere nationale alarmnummers zoals bepaald door de nationale regelgevende instanties, ook kosteloos hulpdiensten kunnen oproepen via het uniforme Europese alarmnummer "112".




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'pick up emergency calls' ->

Date index: 2023-02-21
w