Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CoR-EESC Political Monitoring Group
E-economy
EESC-CoR Political Monitoring Group
Economic science
Economic theory
Economics
Free economy
Free enterprise economy
Free market economy
Geographical and political regions of the world
Internet economy
Liberal economy
Market economy
Market oriented economy
New economy
Online economy
PMG
Party political campaign
Party political crusade
Political Monitoring Group
Political campaigning
Political economics
Political economy
Political ethics
Political monitoring group with the CoR
Political morality
Political morals
Political offensive
Political scandal
Political scientist
Political tendency
Political trend
Token economy technique
Web economy

Vertaling van "political economy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
economics [ economic science | economic theory | political economics | political economy ]

economische wetenschap [ economische theorie | politieke economie ]


political morality [ political ethics | political morals | political scandal ]

politieke moraal [ politiek schandaal ]


political tendency [ political trend ]

politieke richting [ politieke stroming ]






Geographical and political regions of the world

geografische en / of politieke regio van wereld


free economy | free enterprise economy | free market economy | liberal economy | market economy | market oriented economy

liberale economie | markteconomie | vrijemarkteconomie


e-economy | internet economy | new economy | online economy | web economy

digitale economie | e-economie | interneteconomie | nieuwe economie | online-economie


CoR-EESC Political Monitoring Group | EESC-CoR Political Monitoring Group | Political Monitoring Group | political monitoring group with the CoR | PMG [Abbr.]

politieke monitoringgroep EESC-CvdR | PMG [Abbr.]


party political crusade | political offensive | party political campaign | political campaigning

politieke campagnevoering
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It will also make better use of political economy analysis in the design of private sector development programmes.

Zij zal ook beter gebruik maken van de politieke economische analyse bij het uittekenen van de programma's voor de ontwikkeling van de particuliere sector.


A competitive economy is an economy with a sustained high rate of productivity growth, and one of the EU's key political priorities. Competitiveness is a pre-requisite if the EU is to achieve the goals of 'a smart, sustainable and inclusive economy, delivering high levels of employment, productivity and social cohesion', as laid down in its Europe 2020 strategy.

Een concurrerende economie is een economie met een sterke en aanhoudende stijging van de productiviteit, een van de politieke prioriteiten van de EU. Concurrentievermogen is een voorwaarde als de EU haar doelstellingen wil behalen voor „een slimme, duurzame en inclusieve economie die voor sterke werkgelegenheid, productiviteit en sociale cohesie” zorgt, zoals bepaald in de Europa-2020-strategie.


He has written many books and articles on European integration and international political economy translated into several languages.

Hij schreef een groot aantal boeken en artikelen over Europese integratie en internationale politieke economie die zijn vertaald naar verschillende talen.


He has written many books and articles on European integration and international political economy, translated into several languages.

He has written many books and articles on European integration and international political economy translated into several languages.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In view of the importance, complexity and political sensitivity of decisions to award country-wide Market Economy Status (MES), many stakeholders recommend holding public hearings prior to the Commission proposing to grant MES to a country.

Gezien het belang, de complexiteit en de politieke gevoeligheid van beslissingen over de toekenning van de status van markteconomie, bevelen vele belanghebbenden aan openbare hoorzittingen te houden voordat de Commissie een voorstel tot toekenning van die status doet.


These include the confluence of Bantu/Nilotic, Arab, Egyptian and Abyssinian cultures; the large number of wars over secession, autonomy or territorial claims (many of them related to ethnic or religious identity), control of resources and disputed borders; the regional impacts of population growth, climate change and related pressures on natural resources; the friction fuelled by competition for the water resources from the Nile; the high proportion of nomadic pastoralists, bound largely by ethno-linguistic ties rather than political borders, who are among the most marginalised groups in the region; a culture of militarism and certain vested interes ...[+++]

Dit zijn onder andere: de versmelting van Bantoe-/Nijl-, Arabische, Egyptische en Abessijnse culturen; de talloze conflicten om afscheiding, autonomie of vanwege territoriale claims (vele daarvan om redenen die verband houden met de etnische of religieuze identiteit), de vele conflicten om controle te verwerven over grondstoffen of vanwege een omstreden grens; de regionale impact van de bevolkingstoename, klimaatverandering en daarmee verband houdende druk op de natuurlijke rijkdommen; de wrijving vanwege de concurrentie om het water van de Nijl; het hoge aantal nomadische veehouders, die zich voornamelijk verbonden voelen vanwege hun etno-linguïstische banden in plaats van door politieke ...[+++]


Iraq now has a unique opportunity to transform itself from an authoritarian regime and command economy to a representative, democratic political system that promotes respect for human rights and fundamental freedoms and a functioning market economy.

Irak heeft thans de unieke gelegenheid om van een autoritair regime en een centraal geleide economie over te gaan naar een representatief en democratisch systeem dat bevorderlijk is voor de naleving van de mensenrechten en de fundamentele vrijheden alsmede voor een goed functionerende markteconomie.


She said : "The Lisbon summit is the opportunity for Europe's political leaders to put their full political backing behind the creation of a competitive and inclusive knowledge-based economy in Europe.

Volgens haar "biedt de Europese Raad van Lissabon de politieke leiders van Europa de kans hun onvoorwaardelijke politieke steun toe te zeggen aan een concurrerende en op solidariteit en kennis gebaseerde economie in Europa.


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Philippe MAYSTADT Minister for Finance Denmark: Ms Marianne JELVED Minister for Economic Affairs Germany: Mr Johannes LUDEWIG State Secretary for the Economy Mr Jürgen STARK State Secretary for Finance Greece: Mr Yiannos PAPANTONIOU Minister for the National Economy Spain: Mr Pedro SOLBES MIRA Minister for the Economy and Finance Mr Alfredo PASTOR BODMER State Secretary for the Economy France: Mr Alain MADELIN Minister for the Economy and Finance Ireland: Mr Ruairi QUINN Minister for Finance Italy: Mr Augusto FANTOZZI Minister for Fi ...[+++]

De Regeringen van de Lid-Staten en de Europese Commissie waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Philippe MAYSTADT Minister van Financiën Denemarken : mevrouw Marianne JELVED Minister van Economische Zaken Duitsland : de heer Johannes LUDEWIG Staatssecretaris van Economische Zaken de heer Jürgen STARK Staatssecretaris van Financiën Griekenland : de heer Yiannos PAPANTONIOU Minister van Economische Zaken Spanje : de heer Pedro SOLBES MIRA Minister van Economische Zaken en Financiën de heer Alfredo PASTOR BODMER Staatssecretaris van Economische Zaken Frankrijk : de heer Alain MADELIN Minister van Economische Zaken en Financiën Ierland : de heer Ruairi QUINN Minister van Financiën Italië : de heer Augusto FANTOZZI Minister van Fina ...[+++]


5. The Council further calls for a strategy which; enhances African ownership and mutual accountability including in the area of political and economic governance, working through African institutions and civil society, within the framework of international law, and in particular with full respect for human rights norms and in cooperation with human rights mechanisms; focuses strongly on the AU, NEPAD and effective sub-regional organisations; calls on each country to take primary responsibility for its own development and recognises the role of national policies and development strategies in the achievement of this; engages public op ...[+++]

5. De Raad verzoekt voorts om een strategie die de eigen Afrikaanse inbreng en de wederzijdse verantwoording vergroot, ook op het gebied van politiek en economisch bestuur, via instellingen en het maatschappelijke middenveld in Afrika, binnen het internationale recht, met name met volledige inachtneming van mensenrechtennormen en in samenwerking met mensenrechtenmechanismen. Een strategie die sterk gericht is op de AU, NEPAD en doeltreffende subregionale organisaties, die alle landen oproept de hoofdverantwoordelijkheid voor de eigen ontwikkeling op zich te nemen en de rol erkent die de nationale beleidsinitiatieven en ontwikkelingsstrat ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'political economy' ->

Date index: 2021-07-02
w