Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educator in primary education
Headmaster of primary school
Headteacher of primary school
Music teacher primary school
Primary education headteacher
Primary education teacher
Primary school SEN teacher
Primary school head teacher
Primary school pupil-teacher ratio
Primary school special needs teacher
Primary school teacher
Special educational needs teacher primary school

Vertaling van "primary school sen teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


headteacher of primary school | primary education headteacher | headmaster of primary school | primary school head teacher

directrice basisonderwijs | schooldirectrice | directeur basisonderwijs | hoofdonderwijzeres


primary school pupil-teacher ratio

leerling/leerkrachtverhouding in het primair onderwijs


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs




certificate awarded to fully qualified primary school teachers

Akte van bekwaamheid als volledig bevoegd onderwijzer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education: There has been good progress in ensuring that all Roma children complete at least their primary school education, including an increase in pre-school participation in Finland from 2% to 60%; a new law in Hungary to make two years of pre-school compulsory for all children; a similar two-year obligatory pre-school period in Bulgaria; and ‘travelling teachers’ who move ...[+++]

Onderwijs: er is voor gezorgd dat nu meer Romakinderen op zijn minst het basisonderwijs voltooien. In Finland is de deelname aan voorschools onderwijs gestegen van 2% naar 60%. In Hongarije is een nieuwe wet goedgekeurd die twee jaar voorschools onderwijs verplicht maakt voor alle kinderen. Ook in Bulgarije geldt een dergelijke verplichting. In Ierland zijn er leerkrachten die met traveller-gemeenschappen meereizen.


Adult non-professional - Paxel 123 games for entertaining, educational games for children in pre-school primary school; developed by a teacher Anna Margrét Ólafsdóttir from Iceland.

Niet-professionele volwassenen — Paxel 123 games voor onderhoudende, educatieve games voor peuters, kleuters en kinderen in de lagere-schoolleeftijd; ontwikkeld door Anna Margrét Ólafsdóttir, een leerkracht uit IJsland.


It suggests teaching sign language in primary schools, hiring teachers qualified to use Braille and other appropriate modes to support pupils with disabilities.

Het stelt voor gebarentaal aan te leren op lagere scholen, leraren aan te werven die gekwalificeerd zijn om braille te gebruiken en andere geschikte manieren te vinden om leerlingen met een handicap te ondersteunen.


Comenius partnerships have a comparatively greater impact on teachers and on schools and their environments in pre-primary and primary schools because it is easier to mobilise and involve an entire school and to integrate new ideas and activities into curricula at this level.

Het effect van Comenius-partnerschappen voor leraren en voor scholen en hun omgeving is in vergelijking groter in het basisonderwijs omdat het daar eenvoudiger is om de hele school mee te krijgen en nieuwe ideeën en activiteiten in de lessen te integreren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Figure 3. Availability of specialist reading teachers in primary schools, 2011/12

Figuur 3: Beschikbaarheid van gespecialiseerde leerkrachten leesvaardigheid in lagere scholen, 2011/12


Revision of teaching content (8), capacity building of teachers (9), extension of compulsory schooling to parts of the pre-primary level (10), quality assessments (11) and increasing investment, for example through increased numbers of staff in pre-primary schools (12), each find their place.

Herziening van de onderwijsinhoud (8), verbetering van de kwalificaties van onderwijsgevenden (9), uitbreiding van de leerplicht tot een deel van het voorschools onderwijs (10), kwaliteitsbeoordelingen (11) en meer investeringen, bijvoorbeeld door de aanstelling van meer personeel in het voorschools onderwijs (12), zijn hiervan evenzovele voorbeelden.


On average, 27% of primary school teachers and 34% of secondary school teachers in the Union are over 50.

In de Europese Unie bedraagt de gemiddelde leeftijd van 27% van de onderwijsgevenden in het lager onderwijs en van 34% in het middelbaar onderwijs meer dan 50 jaar.


We now need to build upon that success by mainstreaming that experience, so that it moves beyond the pilot stage into all schools; improving the way in which we deal with transition phases from one school to another - so that success in primary education is effectively built upon in secondary; and ensuring the availability of mother-tongue foreign language speakers in schools who can help children develop their skills beyond the capacity of normal primary or secondary teachers ...[+++]

Nu moet er worden voortgebouwd op dit succes door deze ervaring algemeen ingang te doen vinden, d.w.z. na de experimentele fase in alle scholen invoeren. De overgang van de ene school naar de andere moet worden verbeterd, zodat in het middelbaar onderwijs op in de basisschool behaalde successen voortgebouwd wordt. Voorts dienen er voor het vreemdetalenonderwijs moedertaalsprekers op scholen aanwezig te zijn die de kinderen kunnen helpen hun vaardigheden op een hoger peil te brengen dan normale onderwijsgevenden in het basis- en middel ...[+++]


20% of teachers in Finland have basic skills and in England 68% of primary school teachers and 66% of secondary school teachers were confident about their capabilities.

In Finland beschikt 20% van de leerkrachten over basisvaardigheden. In Engeland hebben 68% van de leerkrachten uit het lager en 66 % van de leerkrachten uit het middelbaar onderwijs vertrouwen in hun capaciteiten.


This year the winners were: - Mrs Decorbez-Vernier, a French primary school teacher, for a "History of Europe" planned and compiled by her pupils alone. Primary school pupils will find it particularly accessible (Prize 1994); - Mr Romain Kirt, Luxembourg, for setting up the "Werner Foundation" to support Eastern European students (highly commended); - Mr Oege Weijs, Netherlands, for setting up the "Europhil" Society, whose aim is to organize international exhibitions showing the development of Europe through postage stamps (highly commended). The brief ceremony will take place in Brussels at th ...[+++]

De winnaars dit jaar zijn: - mevrouw Decorbez-Vernier, een Franse onderwijzeres, voor het samenstellen van een "Geschiedenis van Europa", die uitsluitend met medewerking van leerlingen van haar klas is bedacht en tot stand gebracht en die dus uitstekend toegankelijk is voor leerlingen van de basisschool (prijswinnares van 1994); - de heer Romain Kirt, Luxemburger, voor zijn initiatief dat uitmondde in de oprichting van de "Wernerstichting", die ten doel heeft studenten uit Oost-Europa te ondersteunen (eervolle vermelding); - de heer Oege Weijs, Nederlander, voor de oprichting van de vereniging "Europhil" in 1956 die het organiseren van ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'primary school sen teacher' ->

Date index: 2024-01-16
w