Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
European company
European public limited company
Manage publicly traded companies
Manage publicly traded company
Managing publicly traded companies
Oversee publicly traded companies
Plc
Public limited company
Public limited liability company
Public service compromise
Public service concession
Public utilities
Public utility
Public utility accord
Public utility company
Public utility compromise
Public utility inspector
Public utility manager
Statutory undertaker
Utilities
Utility
Utility company

Vertaling van "public utility company " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


public utilities | public utility company | statutory undertaker | utilities

instelling van openbaar nut | openbare dienst | openbare nutsbedrijf










manage publicly traded company | oversee publicly traded companies | manage publicly traded companies | managing publicly traded companies

beursgenoteerde bedrijven beheren


public limited company [ plc | public limited liability company ]

naamloze vennootschap [ NV ]


public service compromise | public utility accord | public service concession | public utility compromise

concessie voor openbare diensten


European company [ European public limited company ]

Europese vennootschap [ Europese naamloze vennootschap ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It covers public authorities, semi public bodies or privatised utility companies which have been made responsible for providing a public service under the control of the State and have, for that purpose, special power.

Met een dergelijke autoriteit worden overheids- of semi-overheidsinstanties bedoeld, dan wel geprivatiseerde nutsbedrijven die belast zijn geworden met de levering van een publieke dienst onder het toezicht van de staat en die voor dat doel een specifieke bevoegdheid hebben gekregen.


The payment service users comprise notably all initiators of bulk and often recurring payments as they exist in public services (e.g. utilities, tax authorities, e-government services) but also in private companies issuing mass payments.

Tot de gebruikers van betalingsdiensten behoren met name alle opdrachtgevers van blokbetalingen en van vaak terugkerende betalingen, zoals openbare diensten (bv. nutsbedrijven, belastingautoriteiten, e-overheidsdiensten), maar ook particuliere ondernemingen die blokbetalingen verrichten.


The following can apply for EFSI financing: entities of all sizes, including utilities, special purpose vehicles or project companies; small and medium-sized enterprises (with up to 250 employees) and midcaps (with up to 3 000 employees); public sector entities (except the Member States themselves); National Promotional Banks or other banks to deliver intermediated lending; funds and any other form of collective investment vehicles; bespoke investment platforms.

Elke onderneming en andere organisatie, ongeacht de grootte ervan, kan EFSI-financiering aanvragen, dus ook nutsbedrijven, SPE's en projectondernemingen. Hetzelfde geldt voor kmo's (bedrijven met maximaal 250 werknemers), midcaps (maximaal 3 000 werknemers), publieke organisaties (behalve de lidstaten zelf), nationale stimuleringsbanken of andere banken die leningen doorsluizen, fondsen en andere vehikels voor collectieve investeringen, en de genoemde investeringsplatformen.


Input is sought from all interested public and private parties including telecoms and utility companies for instance, investors, public authorities and consumers.

Inbreng van alle geïnteresseerde publieke en private partijen, inclusief telecom‑ en nutsbedrijven, investeerders, overheidsdiensten en consumenten is welkom.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The measures proposed by the new Directive will contribute to ensuring that all Member States make an appropriate contribution to the efforts needed to achieve the 20 % target and a level playing field for all market actors, notably by setting minimum energy performance requirements (for instance on access to public markets, energy audit obligations on companies, energy saving obligations on energy utilities and access to the grid for cogeneration producers).

De maatregelen die in de nieuwe richtlijn worden voorgesteld, zullen ertoe bijdragen dat alle lidstaten een gepaste bijdrage leveren aan de inspanningen die nodig zijn om het streefcijfer van 20 % te verwezenlijken en een gelijk speelveld voor alle marktspelers tot stand te brengen. Dit zal in het bijzonder gebeuren door minimumvereisten vast te leggen voor energieprestaties (bijvoorbeeld voor toegang tot overheidsmarkten, verplichte energieaudit voor bedrijven, verplichte energiebesparing voor energienutsbedrijven en toegang tot het net voor WKK-producenten).


Provided that such public interventions aim to create the necessary pre-conditions for the deployment by utility operators of own infrastructure without discriminating in favour of a given sector or a company (by lowering in particular the capital costs of the latter), they fall outside the scope of Article 87(1).

Indien dergelijke overheidsmaatregelen de noodzakelijke voorwaarden tot stand brengen waaronder exploitanten van nutsvoorzieningen hun eigen infrastructuur kunnen uitrollen, zonder een bepaalde sector of onderneming te discrimineren (met name doordat de kapitaalkosten in die sector worden verminderd), vallen zij buiten de werkingssfeer van artikel 87, lid 1.


- Entities producing or distributing water pursuant to the Eigenbetriebsverordnungen or Eigenbetriebsgesetze of the Länder (public utility companies).

- Diensten voor de productie of distributie van water overeenkomstig in de Eigenbetriebsverordnungen of Eigenbetriebsgesetze van de Länder (Gemeentelijke nutsbedrijven).


ACKNOWLEDGES the comprehensive and individual experience of each Member State in reforming and privatising SOE, including public utility companies.

15. ERKENT de uitgebreide en individuele ervaring die de afzonderlijke lidstaten hebben opgedaan op het gebied van hervorming en privatisering van staatsondernemingen, waaronder openbare nutsbedrijven.


The Group comprises top level representatives from major EU automotive and energy companies, public utilities, research institutes, transport companies and policy makers.

De Groep omvat vertegenwoordigers op hoog niveau van grote automobiel- en energiebedrijven in de EU, nutsbedrijven, onderzoekinstellingen, vervoerbedrijven en beleidsmakers.


Aid can be granted under the form of subsidies to firms (mostly SMEs), public utility and transport companies, as well as to local public authorities, trade and industry associations and chambers of commerce.

De steun in de vorm van subsidies kan worden toegekend niet alleen aan ondernemingen (vooral in het midden- en kleinbedrijf) en nuts- en vervoersbedrijven, maar ook aan lagere overheden, verenigingen van handel en industrie en kamers van koophandel.


w