Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
College preparatory high school education
Dropout
Dropping out
Early school leaver
Early school leaving
Education-industry relations
Educational administration
Educational dropout
Formal education
High school physical education teacher
High school special education teacher
High school special needs teacher
Higher education instructor
Higher education lecturer
Initial education
Physical education teacher secondary school
Pre-primary education
Pre-school education
Pre-university education
Professor
Regular school education and university education
Research collaboration
School administration
School dropout
School leavers
School-industry relations
Secondary school physical education tutor
Secondary school teacher of physical education
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Student dropout
University administration
University dropout
University lecturer
University-industry relations

Vertaling van "regular school education and university education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
formal education | initial education | regular school education and university education

formeel onderwijs | gewoon onderwijs


college preparatory high school education | pre-university education

Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | VWO [Abbr.]


pre-primary education | pre-school education

kleuteronderwijs | preprimair onderwijs


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

docente hoger onderwijs | docent hoger onderwijs | lector


dropout [ dropping out | early school leaver | early school leaving | educational dropout | school dropout | student dropout | university dropout | school leavers(UNBIS) ]

voortijdige schoolverlating [ drop-out | voortijdige schoolverlater ]


school-industry relations [ education-industry relations | university-industry relations | Research collaboration(STW) ]

verhouding school-industrie [ verhouding onderwijs-industrie | verhouding universiteit-industrie ]


educational administration [ school administration | university administration ]

onderwijsadministratie [ schooladministratie | universiteitsadministratie ]


secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

docent lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs | docente lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs | docent lichamelijke opvoeding secundair onderwijs | leerkracht lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

leerkracht bijzonder voortgezet onderwijs | leraar buitengewoon secundair onderwijs | leerkracht speciaal voortgezet onderwijs | lerares bijzonder voortgezet onderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Ministry of Education, Science and Culture, with responsibility for schools, adult education and universities, has so far absorbed a smaller share because schools rely on annual planning and projects are mostly linked to school years.

Het ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, verantwoordelijk voor scholen, volwasseneneducatie en universiteiten, heeft tot nu toe een kleiner deel kunnen besteden doordat scholen voor een heel jaar plannen en projecten meestal gebonden zijn aan het schooljaar.


Providing a quality service and universal access to quality pre-school education has been identified as one of the preventive policies to combat early school leaving[12], as also confirmed by the Council of the European Union[13].

Goede kinderopvang en algemene toegang tot voorschoolse educatie van goede kwaliteit maken onderdeel uit van een preventief beleid om voortijdig schoolverlaten[12] te voorkomen, zoals ook door de Raad van de Europese Unie werd bevestigd[13].


Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricu ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te doen zodat het onderwijs in alle kennis, vaardigheden en competenties voorziet die essentieel zijn in de we ...[+++]


25. Calls for a more effective prevention and combating of early school leaving under the motto that 'school pays off'; calls for effectively organised education systems and school curricula adapted to tomorrow's job market which take account of society's needs and technological developments; calls for the further promotion of and assistance to the concept of Second Chance Schools and informal and non-formal learning that have proved to lead to higher participation of young people and adults than traditional school environments cont ...[+++]

25. vraagt om een effectievere preventie en bestrijding van vroegtijdig schoolverlaten onder het motto "school loont de moeite"; vraagt om effectief georganiseerde onderwijsstelsels en leerplannen die zijn aangepast aan de arbeidsmarkt van morgen, waarbij rekening wordt gehouden met de behoeften van de samenleving en de technologische ontwikkelingen; dringt aan op verdere bevordering en ondersteuning van het concept van "tweedekansonderwijs" en van informeel en niet-formeel leren die leiden tot hogere participatie van jongeren en volwassenen dan in een traditionele schoolomgeving en bijgevolg bijdragen aan de daling van het aantal voor ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Calls for a more effective prevention and combating of early school leaving under the motto that 'school pays off'; calls for effectively organised education systems and school curricula adapted to tomorrow's job market which take account of society's needs and technological developments; calls for the further promotion of and assistance to the concept of Second Chance Schools and informal and non-formal learning that have proved to lead to higher participation of young people and adults than traditional school environments cont ...[+++]

25. vraagt om een effectievere preventie en bestrijding van vroegtijdig schoolverlaten onder het motto "school loont de moeite"; vraagt om effectief georganiseerde onderwijsstelsels en leerplannen die zijn aangepast aan de arbeidsmarkt van morgen, waarbij rekening wordt gehouden met de behoeften van de samenleving en de technologische ontwikkelingen; dringt aan op verdere bevordering en ondersteuning van het concept van "tweedekansonderwijs" en van informeel en niet-formeel leren die leiden tot hogere participatie van jongeren en volwassenen dan in een traditionele schoolomgeving en bijgevolg bijdragen aan de daling van het aantal voor ...[+++]


If significant improvements are not made in bringing children from disadvantaged social groups into pre-school education, no reduction will be achieved in the number of children who drop out from school prematurely and we shall not succeed in raising the standard achieved by those completing their secondary education and in teaching key skills.

Als er geen aanzienlijke verbetering komt op het gebied van het bereiken van kinderen uit achtergestelde sociale klassen al in de fase van het voorschoolse onderwijs, komt er geen verbetering wat het aantal vroegtijdige schoolverlaters betreft en slagen we er niet in het aantal leerlingen dat zijn hoger secundair onderwijs afmaakt te verhogen en de kerncompetenties te verbeteren.


to conduct regular dialogue on schools issues — including the promotion of creativity and innovative capacity in and through school education — involving high-level policy makers from the Member States.

een regelmatige dialoog te voeren met hoge politieke besluitvormers van de lidstaten over schoolvraagstukken, met name over het bevorderen van creativiteit en innoverend vermogen in en door middel van het onderwijs op school.


EUROVOC descriptor: organisation of teaching education policy school-industry relations university education budget brain drain

Eurovoc-term: organisatie van het onderwijs onderwijsbeleid verhouding school-industrie universiteit onderwijsbegroting braindrain


15. Points to the need for increased investment to provide childcare facilities and in the area of pre-school education, given that the current levels are still unsatisfactory, and for greater investment in education, training and lifelong learning in several Member States, objectives in respect of which a guaranteed public, free and quality education system is of essential importance, with particular regard to information technologies, in order to address the high rates o ...[+++]

15. wijst erop dat er veel meer geïnvesteerd moet worden in faciliteiten voor kinderopvang en voorschoolse educatie, waarvan er nog steeds onvoldoende bestaan, alsook in het onderwijs, in opleiding en in permanente educatie in sommige lidstaten - in het kader waarvan de waarborging van openbaar, gratis en goed onderwijs van groot belang is -, met bijzondere aandacht voor informatietechnologieën, ter bestrijding van de hoge vroegtijdige schoolverlating en vervroegde uittreding, ter verbetering van de voorwaarden voor onderwijs en opleiding, ter bevordering van de participatie van vrouwen aan de ar ...[+++]


(6) The programme of Community action on the prevention of drug dependence within the framework for action in the field of public health and the programme of Community action on the prevention of AIDS and certain other communicable diseases within the framework for action in the field of public health have supported projects aimed at preventing and reducing the risks associated with drug dependence, in particular by recommending Member States to include in the programmes of primary and secondary schools educational princip ...[+++]

(6) Het communautair actieprogramma inzake de preventie van drugsverslaving binnen het actiekader op het gebied van de volksgezondheid (1996-2000) en het communautair actieprogramma in verband met de preventie van AIDS en van bepaalde andere besmettelijke ziekten in het kader van de actie op het gebied van de volksgezondheid (1996-2000) hebben steun verleend aan projecten voor preventie en vermindering van de risico's van drugsverslaving, met name door aan de lidstaten aan te bevelen in de leerplannen van basis- en middelbare scholen onderwijsbeginselen ...[+++]


w