Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compliance with hazardous waste regulations checking
Educate about hazardous waste
Educate on hazardous waste
Educating on hazardous waste
Hazardous waste regulations compliance checking
Hazardous waste storage
Hazardous waste storing
Inspect compliance with hazardous waste regulations
Regulations about hazardous waste
Storing of hazardous waste
Teach about hazardous waste

Vertaling van "regulations about hazardous waste " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
regulations about hazardous waste | storing of hazardous waste | hazardous waste storage | hazardous waste storing

opslag van gevaarlijke afvalstoffen | opslag van schadelijk afval | opslag van gevaarlijk afval | opslag van schadelijke afvalstoffen


compliance with hazardous waste regulations checking | compliance with hazardous waste regulations inspecting | hazardous waste regulations compliance checking | inspect compliance with hazardous waste regulations

naleving van richtlijnen voor schadelijk afval controleren | naleving van voorschriften voor gevaarlijk afval controleren | naleving van richtlijnen voor gevaarlijk afval controleren | naleving van voorschriften voor schadelijk afval controleren


educate about hazardous waste | educating on hazardous waste | educate on hazardous waste | teach about hazardous waste

toelichting geven over schadelijk afval | voorlichten over gevaarlijk afval | toelichting geven over gevaarlijk afval | voorlichten over schadelijk afval
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- (HU) Mr President, ladies and gentlemen, the seemingly strict EU regulation concerning hazardous waste has many loopholes in practice, which can be eminently used by organised groups of criminals and the hazardous waste mafia.

– (HU) Mijnheer de Voorzitter, dames en heren, de schijnbaar strikte EU-regelgeving betreffende gevaarlijke afvalstoffen bevat in de praktijk talrijke achterpoortjes die door georganiseerde groepen misdadigers en de afvalmaffia uitstekend kunnen worden benut.


The proposal also helps address a number of concerns recently raised by SMEs about the operation of the Waste Shipment Regulation, in particular the fact that due to differences in implementation and interpretation across Member States, the Regulation has not led to the creation of a common market for waste utilisation and recycling, and that more should be done to ensure uniform implementation of the WSR with more focus on hazardous waste and less on u ...[+++]

Ook komt het voorstel tegemoet aan een aantal problemen met de toepassing van de verordening waarop kmo's hebben gewezen, met name het feit dat de verordening vanwege verschillen bij de uitvoering en de interpretatie in de lidstaten niet heeft geleid tot het ontstaan van een gemeenschappelijke markt voor het gebruik en de recycling van afval, en dat meer moet worden gedaan om een uniforme toepassing van de verordening te waarborgen, waarbij meer aandacht aan gevaarlijke afvalstoffen en minder aan niet-problematisch afval moet worden geschonken.


E. whereas the political concern both in industrialised and developing countries regarding the growing quantities of hazardous waste which industrialised countries exported to developing countries for treatment there in an unsupervised and hazardous manner led to an amendment of 1995 to the Basel Convention strictly prohibiting the transfer of hazardous waste from Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) countries to non-OECD countries (Basel Ban Amendment); whereas although this amendment has been fully incorporated in the Waste Shipments ...[+++]

E. overwegende dat de politieke bezorgdheid van zowel industrie- als ontwikkelingslanden over de toenemende hoeveelheden gevaarlijk afval die door industrielanden werden uitgevoerd naar ontwikkelingslanden om daar op een ongecontroleerde en risicovolle manier te worden behandeld, heeft geleid tot een in 1995 aangenomen amendement bij het Verdrag van Bazel waardoor het strikt verboden is gevaarlijk afval over te brengen van landen van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) naar niet bij de OESO aangesloten landen (amendement bij het Verbod van Bazel); overwegende dat dit amendement weliswaar volledig is opge ...[+++]


revises the current waste framework Directive and repeals Directive 91/689/EEC on hazardous waste and Directive 75/439/EEC on the disposal of waste oils , integrating some of their provisions into the current proposal, in line with the better Regulation approach to simplification, introduces an environmental objective into the Directive, and clarifies the concepts of recovery and disposal, makes provision for a procedure to clarify ...[+++]

een herziening inhoudt van de huidige richtlijn betreffende afvalstoffen en voorziet in intrekking van Richtlijn 91/689/EEG (gevaarlijke afvalstoffen) en Richtlijn 75/439/EEG (verwijdering van afgewerkte olie) , die gedeeltelijk in het onderhavige voorstel worden overgenomen, zulks in het kader van het streven naar vereenvoudiging middels betere regelgeving; aan de richtlijn een milieudoelstelling koppelt, en duidelijkheid schept met betrekking tot de begrippen terugwinning en verwijdering; de invoering behelst van een procedure aan de hand waarvan, voor bepaalde afvalstromen, wordt aangegeven wanneer afval ophoudt afval te zijn; voor ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I have no objection when we are talking about hazardous waste, because that always has to be controlled. But it will be the smaller businesses where jobs will be lost; they are the ones that will go to the wall.

Ik heb daartegen geen bezwaar als we het hebben over gevaarlijk afval, want dat zal altijd moeten worden beheerd, maar de banen zullen juist verloren gaan bij de kleinere bedrijven.


K. whereas most Member States have not indicated what they have done about waste prevention and recovery since 1997; whereas the average quantity of domestic refuse generated per capita of the population in the European Union has risen from approximately 400 kg to approximately 500 kg since the previous reporting period (1995-1997); whereas the generation of hazardous waste continues to ...[+++]

K. overwegende dat de meeste lidstaten niet hebben aangegeven wat zij sinds 1997 aan afvalpreventie en nuttige toepassing hebben gedaan, overwegende dat de gemiddelde hoeveelheid geproduceerd huishoudelijk afval per hoofd van de bevolking in de Europese Unie ten opzichte van de vorige verslagperiode (1995-1997) is gestegen van ongeveer 400 kg naar ongeveer 500 kg; overwegende dat de productie van gevaarlijk afval in een groot aantal landen blijft toenemen; overwegende dat deze voortdurende toename de tenuitvoerlegging van artikel 3, lid 1, onder a), van Richtlijn 75/442 /EEGernstig in gevaar brengt,


K. whereas most Member States have not indicated what they have done about waste prevention and recovery since 1997; whereas the average quantity of domestic refuse generated per capita of the population in the EU has risen from approximately 400 kg to approximately 500 kg since the previous reporting period (1995-1997); whereas the generation of hazardous wastes continues to increase in ...[+++]

K. overwegende dat de meeste lidstaten niet hebben aangegeven wat zij sinds 1997 aan afvalpreventie en nuttige toepassing hebben gedaan, overwegende dat de gemiddelde hoeveelheid geproduceerd huishoudelijk afval per hoofd van de bevolking in de EU ten opzichte van de vorige verslagperiode (1995-1997) is gestegen van ongeveer 400 kg naar ongeveer 500 kg; overwegende dat de productie van gevaarlijk afval in een groot aantal landen blijft toenemen; overwegende dat deze voortdurende toename de tenuitvoerlegging van artikel 3, lid 1, onder a), van de kaderrichtlijn betreffende afvalstoffen ernstig in gevaar brengt,


Considerable public concern has been expressed about the control of emissions from co-incineration plants and provisions were included in Council Directive 94/67/EC on hazardous waste incineration to establish emission limits for plants co-incinerating hazardous wastes.

Bij het publiek is grote bezorgdheid ontstaan over de beheersing van de uitstoot van bijstookinstallaties. In Richtlijn 94/67/EG betreffende de verbranding van gevaarlijke afvalstoffen werden bepalingen opgenomen ter vaststelling van emissiegrenswaarden voor installaties waar gevaarlijk afval wordt bijgestookt.


Having regard to the existing Community legislation in the field of waste management, in particular Council Directive 75/442/EEC of 15 July 1975 on waste, as amended by Directive 91/156/EEC, Council Directive 91/689/EEC of 12 December 1991 on hazardous waste, Council Regulation (EEC) No 259/93 of 1 February 1993 on the supervision and control of shipments of waste within, into and out of the European Community, Council Decision of 1 February 1993 on the conclusion, on behalf of the Community, of the Convention on the control of transboundary mov ...[+++]

gezien de bestaande Gemeenschapswetgeving op het gebied van het afvalbeheer en met name Richtlijn 75/442/EEG van de Raad van 15 juli 1975 betreffende afvalstoffen als gewijzigd bij Richtlijn 91/156/EEG, Richtlijn 91/689/EEG van de Raad van 12 december 1991 betreffende gevaarlijke afvalstoffen, Verordening (EEG) nr. 259/93 van de Raad van 1 februari 1993 betreffende toezicht en controle op de overbrenging van afvalstoffen binnen, naar en uit de Europese Gemeenschap, Besluit 93/98/EEG van de Raad van 1 februari 1993 betreffende de sluiting namens de Gemeenschap van het Verdrag inzake de beheersing van de grensoverschrijdende overbrenging v ...[+++]


The required adaptation of Community legislation will be relatively small, since Council Regulation (EEC) No 259/93 of shipments of waste already prohibits exports of hazardous (and non-hazardous) waste for final disposal as well as exports of hazardous waste destined for recovery to the 69 African, Caribean and Pacific countries.

De communautaire wetgeving moet daartoe maar enigszins worden aangepast aangezien Verordening (EEG) nr. 259/93 van de Raad betreffende de overbrenging van afvalstoffen de uitvoer van gevaarlijke (en niet gevaarlijke) afvalstoffen met het oog op definitieve verwijdering, en de uitvoer van gevaarlijke afvalstoffen voor terugwinning naar de 69 ACS-landen (in Afrika, het Caribische gebied en de Stille Oceaan) reeds verbiedt.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'regulations about hazardous waste' ->

Date index: 2021-11-01
w