Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ability to vote
Control voting behaviour
Defend human rights
Delegation of voting rights
Dominate ballot behaviour
Ensure individual rights
Guard individual rights
Impact on ballot behaviour
Influence voting behaviour
Parliamentary vote
Preserve individual rights
Pull ball skins right side out
Right to vote
Rotate ball skins right side out
Suspension of the right to vote
Suspension of voting rights
Turn a ball skin right side out
Turn ball skins right side out
Vote by delegation
Voting power
Voting right
Voting rights

Vertaling van "right to vote " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
right to vote [ ability to vote | voting rights ]

stemrecht [ kiesbevoegd zijn | kiesgerechtigd zijn ]




suspension of the right to vote | suspension of voting rights

schorsing van stemrecht


to exercise one's electoral rights/the right to vote

het kiesrecht uitoefenen


vote by delegation [ delegation of voting rights ]

stemming via afvaardiging [ overdracht van stemrecht | stemming via het systeem van afvaardiging ]




control voting behaviour | dominate ballot behaviour | impact on ballot behaviour | influence voting behaviour

kiesgedrag beïnvloeden | stemgedrag beïnvloeden


rotate ball skins right side out | turn a ball skin right side out | pull ball skins right side out | turn ball skins right side out

buitenlaag van ballen binnenstebuiten keren


guard individual rights | preserve individual rights | defend human rights | ensure individual rights

mensenrechten verdedigen


Vascular ring with left aortic arch and retro-oesophageal right descending aorta and right arterial duct arising from aortic diverticulum and aberrant right subclavian artery

vasculaire ring met linkszijdige aortaboog en retro-oesofageale rechtszijdige aorta descendens en rechtszijdige ductus arteriosus met origo uit divertikel van Kommerell en aberrante arteria subclavia dextra
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The right to vote and stand in elections to the European Parliament is enshrined in Article 19(2) of the EC Treaty and was put into effect by Council Directive 93/109/EC [1] of 6 December 1993 laying down detailed arrangements for the exercise of the right to vote and stand as a candidate in elections to the European Parliament for citizens of the Union residing in a Member State of which they are not nationals [2].

Het actief en passief kiesrecht voor het Europees Parlement is vastgelegd in artikel 19, lid 2, van het EG-Verdrag, en wordt ten uitvoer gelegd door middel van Richtlijn 93/109/EG [1] van de Raad van 6 december 1993 tot vaststelling van de wijze van uitoefening van het actief en passief kiesrecht bij de verkiezingen voor het Europees Parlement ten behoeve van de burgers van de Unie die verblijven in een Lid-Staat waarvan zij geen onderdaan zijn [2].


(3) EU Citizens should be able to exercise fully the rights deriving from the citizenship of the Union and from international Conventions ratified by the European Union, such as the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD). They should be able to exercise their right to move and reside freely in the Union, their right to vote for and stand as a candidate in European Parliament and municipal elections in the country in which they reside, their right to consular protection and their right to petition the European Parliament in any of the Treaty languages. They should feel at ease about living, travellin ...[+++]

(3) EU-burgers moeten de uit het burgerschap van de Unie en uit door de Europese Unie geratificeerde internationale verdragen, zoals het Verdrag van de Verenigde Naties inzake de rechten van personen met een handicap (UNCRPD voortvloeiende rechten ten volle kunnen uitoefenen. Zij moeten gebruik kunnen maken van het recht zich vrij in de Unie te verplaatsen en er vrij te verblijven, het actief en passief kiesrecht bij de verkiezingen voor het Europees Parlement en bij de gemeenteraadsverkiezingen in het land waar zij verblijven, het re ...[+++]


Member States that limit the rights of their nationals to vote in national elections based exclusively on a residence condition should enable their nationals who make use of their right to free movement and residence in the European Union to retain their right to vote if they demonstrate a continuing interest in the political life in the Member State of which they are nationals, including through an application to remain registered on the electoral roll.

Lidstaten die het stemrecht van hun onderdanen bij nationale verkiezingen beperken door dit uitsluitend op een woonplaatsvereiste te baseren, moeten het voor hun onderdanen die hun recht van vrij verkeer en verblijf binnen de Unie uitoefenen, mogelijk maken hun stemrecht te behouden als zij aantonen blijvende belangstelling te hebben voor de politiek van de lidstaat waarvan zij onderdaan zijn, bijvoorbeeld door een verzoek in te dienen om als kiezer geregistreerd te blijven.


This reminds me of another individual who is governing his country in a similarly totalitarian manner and takes no notice of those who call for democratic reforms to be implemented. I am talking about King Abdullah of Saudi Arabia, a country where women have no right to vote, and even no right to drive a car, and where serious human rights abuses are part of everyday life.

Dit doet mij denken aan een andere persoon die zijn land op een soortgelijke totalitaire wijze regeert en geen acht slaat op degenen die roepen om democratische hervormingen.Ik bedoel koning Abdullah van Saoedi-Arabië, een land waar vrouwen geen stemrecht hebben en zelfs geen recht om auto te rijden en waar ernstige schendingen van de mensenrechten deel uitmaken van het dagelijks leven.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Court concludes that ‘the definition of the persons entitled to vote and to stand as a candidate in elections to the European Parliament falls within the competence of each Member State in compliance with Community law, and that Articles 189 EC, 190 EC, 17 EC and 19 EC do not preclude the Member States from granting that right to vote and to stand as a candidate to certain persons who have close links to them, other than their own nationals or citizens of the Union resident in their territory’. This judgment points out that is possible for third-country nationals to have the right to vote and to be elected to the European Parliament, ...[+++]

Het Hof concludeert dat "ingevolge al deze overwegingen (...) de vaststelling van wie het actief en passief kiesrecht heeft, bij de huidige stand van het gemeenschapsrecht, tot de bevoegdheid van elke lidstaat [behoort], onder eerbiediging van het gemeenschapsrecht, en (...) de artikelen 189 EG, 190 EG, 17 EG en 19 EG zich er niet tegen [verzetten] dat de lidstaten dit actief en passief kiesrecht toekennen aan bepaalde personen die nauwe banden met hen hebben, en die niet hun eigen onderdanen dan wel op hun grondgebied verblijvende burgers van de Unie zijn". Dit arrest onderstreept dus dat de mogelijkheid bestaat dat onderdanen van derde landen het actief en passief stemrecht krijgen bij de verkiezingen ...[+++]


As regards rights other than the right to vote, Member States are free to extend the application of these minimum standards also to non-voting shares, to the extent that those shares do not enjoy such standards already.

Wat andere rechten dan het stemrecht betreft, staat het de lidstaten vrij om deze minimumnormen ook op niet-stemgerechtigde aandelen toe te passen, voor zover daarop nog geen dergelijke minimumnormen van toepassing zijn.


What, however, concerns me about this report is the fact that it highlights the rights of immigrant women who have entered Europe illegally. The right to vote, the right to family allowances and housing benefits, the right to remain in the host country . The report calls for, and lists, a whole package of rights but, bizarrely, it has not a word to say about a policy of returning illegal immigrants to their countries of origin or, again, about a co-development aid policy for all those countries, very often African ones, which are suppliers of immigration to Europe.

Wat me echter zorgen baart in dit verslag, is dat er rechten in naar voren worden gebracht van vrouwelijke immigranten die illegaal het Europees grondgebied zijn binnengekomen: stemrecht, recht op kinderbijslag, recht op huisvesting, het recht om op het grondgebied van het ontvangende land te blijven .Er wordt in dit verslag een heel pakket van rechten opgesomd en gewenst, maar vreemd genoeg wordt er met geen woord gerept over het beleid van terugkeer naar het land van herkomst, of over een beleid voor ontwikkelingshulp aan al die dikwijls Afrikaanse landen die de leveranciers zijn van de immigra ...[+++]


For the purposes of this report, the Commission would draw particular attention to the rights taken from the Treaty establishing the European Community and grouped under Chapter V on citizens' rights: the right to vote and stand as a candidate at elections to the European Parliament (Article 39); the right to vote and stand as a candidate at municipal elections (Article 40); the right of access to documents (Article 42); the right to refer matters to the Ombudsman (Article 43); the right to petition the European Parliament (Article 44); freedom of movement and residence (Article 45); diplomatic and consular protection (Article 46).

In dit verslag spitst de Commissie de aandacht vooral toe op de in het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap opgenomen en in hoofdstuk V van het handvest ondergebrachte rechten in verband met het burgerschap: actief en passief kiesrecht bij de verkiezingen voor het Europees Parlement (artikel 39) en bij de gemeenteraadsverkiezingen (artikel 40), recht op toegang tot documenten (artikel 42), recht zich tot de ombudsman te wenden (artikel 43), recht een verzoekschrift tot het Europees Parlement te richten (artikel 44), vrij ...[+++]


Chapter V of the Charter, on citizens' rights, lists the rights that feature in the second part of the EC Treaty: the right to vote and stand as a candidate at elections to the European Parliament (Article 39), the right to vote and stand as a candidate at municipal elections (Article 40), the right to refer matters to the Ombudsman (Article 43), the right to petition the European Parliament (Article 44), freedom of movement and residence (Article 45), diplomatic and consular protection (Article 46).

In hoofdstuk V van het handvest betreffende het burgerschap zijn de rechten bijeengebracht die in het tweede deel van het EG-Verdrag zijn opgenomen: actief en passief kiesrecht bij de verkiezingen voor het Europees Parlement (artikel 39), actief en passief kiesrecht bij gemeenteraadsverkiezingen (artikel 40), recht zich tot de Ombudsman te wenden (artikel 43), recht een verzoekschrift tot het Europees Parlement te richten (artikel 44), vrijheid van verkeer en verblijf (artikel 45), diplomatieke en consulaire bescherming (artikel 46).


Yet the majority of the citizens of our Member States often cannot understand why it should be absolutely essential for third country nationals residing in the EU to enjoy the same rights as them, including the right to vote, when there are no reciprocal rights at all for EU nationals residing in those third countries.

Dit leidt tot reacties die in het verslag de kwalificatie 'racistisch' krijgen, terwijl de meerderheid van de burgers in onze lidstaten vaak niet begrijpt waarom ingezetenen van derde landen die hier woonachtig zijn per se over dezelfde rechten moeten beschikken als zij, zoals het recht om te stemmen, terwijl dat omgekeerd in die derde landen voor burgers van de Europese Unie helemaal niet het geval is.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'right to vote' ->

Date index: 2021-07-08
w